Albatros D.II





















































































Albatros D.II


Albatros D.II
Dane podstawowe
Państwo

 Cesarstwo Niemieckie
Producent

Albatros Flugzeugwerke
Typ

samolot myśliwski
Konstrukcja
jednosilnikowy dwupłat o konstrukcji drewnianej
Załoga
1
Historia
Data oblotu

1916
Dane techniczne
Napęd
1 Mercedes D.III 160 k (119 kW)

Moc
160 KM (119 kW)
Wymiary
Rozpiętość
8,5 m
Długość
7,42 m
Wysokość
2,59 m
Powierzchnia nośna
24,50 m²
Masa

Własna
637 kg

Startowa
888 kg
Osiągi

Prędkość maks.
175 km/h

Pułap
5180 m (maksymalny)
5200 m (praktyczny)
Dane operacyjne
Uzbrojenie
2 x karabin maszynowy 7,92 mm lMG 08 (Spandau)
Użytkownicy

Cesarstwo Niemieckie, Austro-Węgry, Polska

Albatros D.II – niemiecki samolot myśliwski z okresu I wojny światowej. Był ulepszoną wersją samolotu Albatros D.I, do którego wprowadzono zmiany mające na celu m.in. poprawienie widoczności z kabiny pilota (w tym celu obniżono górny płat, przysuwając go bliżej kadłuba). Samolot wyposażony był w sześciocylindrowy, chłodzony wodą silnik Mercedes D.III o mocy 160 KM i wyposażony w dwa synchronizowane karabiny maszynowe lMG 08.




Silnik Mercedes D.IIIa eksponowany w MLP w Krakowie.


W sierpniu 1916 r. zamówiono pierwsze 100 egzemplarzy samolotu. Wkrótce wszedł on do służby bojowej. Z samolotów tych uformowano po raz pierwszy w niemieckim lotnictwie wyspecjalizowane eskadry myśliwskie, zapewniające większą skuteczność podczas walk. Podobne eskadry istniały w lotnictwie alianckim (francuskim i angielskim) już od 1915 r. Dowódcą eskadry Jagdstaffel 2 (w skrócie Jasta 2) został we wrześniu 1916 roku Oswald Boelcke, jeden z niemieckich asów myśliwskich I wojny światowej. W eskadrze latali m.in.: Manfred von Richthofen (późniejszy czołowy as niemiecki), Erwin Böhme i Hans Reimann. Podczas pierwszego miesiąca działalności w Jasta 2, do końca września Boelcke zestrzelił 11 brytyjskich samolotów, latając przez krótki czas na dwupłatowych myśliwcach Fokker D.III, a od 17 września na Albatros D.II.


Albatros D.II był produkowany na licencji w zakładach LVG oraz austro-węgierskich Oeffag i używany w austro-węgierskich siłach powietrznych. Austro-węgierskie wersje Albatrosa D.II wyposażone były w mocniejszy silnik Austro-Daimler o mocy 185 KM.



Opis konstrukcji |


Konstrukcja półskorupowa, drewniana; płaty prostokątne, drewniane, kryte płótnem.






這個網誌中的熱門文章

12.7 cm/40 Type 89 naval gun

University of Vienna

Rikitea