Gard (departament)

Multi tool use
Gard
|
|

|

|

|
Herb
|
Flaga
|
|
Państwo
|
Francja
|
Region
|
Oksytania
|
Prefektura
|
Nîmes
|
Kod ISO 3166-2
|
FR-30
|
Powierzchnia
|
5 853 km²
|
Populacja (2010[1]) • liczba ludności
|
709 700
|
• gęstość
|
121 os./km²
|
Szczegółowy podział administracyjny
|
Liczba podprefektur
|
2
|
Liczba kantonów
|
46
|
Liczba gmin
|
353
|
Położenie na mapie

|
Portal Francja
|
Gard [gaːʀ] - francuski departament położony w regionie Oksytania. Utworzony został podczas rewolucji francuskiej 4 marca 1790. Departament oznaczony jest liczbą 30. Jego nazwa pochodzi od rzeki Gard.
Według danych na rok 2010 liczba zamieszkującej departament ludności wynosi 709 700 os. (121 os./km²); powierzchnia departamentu to 5 853 km². Prefekturą departamentu Gard jest miasto Nîmes.
Prezydentem departamentu jest Jean Denat.
Liczba gmin w departamencie: 353
Zobacz też |
Przypisy |
↑ INSEE: Populations légales 2010 pour les départements et les collectivités d'outre-mer (fr.). [dostęp 2013-09-07].
Departamenty i okręgi regionu Oksytania
|
|
Ariège (09) |
Foix •
Pamiers •
Saint-Girons
|
 
|
|
Aude (11) |
Carcassonne •
Limoux •
Narbona
|
|
Aveyron (12) |
Millau •
Rodez •
Villefranche-de-Rouergue
|
|
Gard (30) |
|
|
Gers (32) |
|
|
Górna Garonna (31) |
Muret •
Saint-Gaudens •
Tuluza
|
|
Hérault (34) |
Béziers •
Lodève •
Montpellier
|
|
Lot (46) |
Cahors •
Figeac •
Gourdon
|
|
Lozère (48) |
|
|
Pireneje Wschodnie (66) |
Céret •
Perpignan •
Prades
|
|
Pireneje Wysokie (65) |
Argelès-Gazost •
Bagnères-de-Bigorre •
Tarbes
|
|
Tarn (81) |
|
|
Tarn i Garonna (82) |
Castelsarrasin •
Montauban
|
|
Kontrola autorytatywna (departament we Francji):
VIAF: 159173798
LCCN: n50054371
GND: 4086671-3
BnF: 12176581q
SUDOC: 030327563
- WorldCat
wi o kHlQjVa4nuVerPLhkxqVV2KG6i,mtLQosBqM6c 8T561,Rp118Ryu,HaI1NHF
這個網誌中的熱門文章
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...