Gwatemalę na Letnich Igrzyskach Olimpijskich 1976 reprezentowało 28 zawodników: 26 mężczyzn i 2 kobiety. Był to 4. start reprezentacji Gwatemali na letnich igrzyskach olimpijskich.
Spis treści
1Skład kadry
1.1Jeździectwo
1.2Piłka nożna
1.3Podnoszenie ciężarów
1.4Strzelectwo
1.5Żeglarstwo
2Bibliografia
Skład kadry |
Jeździectwo |
Oswaldo Méndez - skoki przez przeszkody - 22. miejsce
Silvia de Luna - WKKW indywidualnie - nie ukończyła
Rita de Luna - WKKW indywidualnie - nie ukończyła
Piłka nożna |
Mężczyźni
Allan Wellman, Benjamín Monterroso, Carlos Monterroso, Edgar Bolaños, Félix MacDonald, Jorge Hurtarte, Julio Anderson, Julio Rodolfo García, Julio Gómez, Luis Villavicencio, Marco Fión, Óscar Sánchez, Peter Sandoval, René Moráles, Ricardo Piccinini, Selvin Pennat, Sergio Rivera - 9. miejsce
Podnoszenie ciężarów |
Mężczyźni
Edgar Tornez - waga kogucia - 15. miejsce
Strzelectwo |
Mężczyźni
Arturo Iglesias - ruchomy cel, 50 m - 26. miejsce
Víctor Giordani - ruchomy cel, 50 m - 27. miejsce
Eduardo Echeverría - trap - 38. miejsce
Edgardo Zachrisson - skeet - 6. miejsce
Francisco Romero Arribas - skeet - 56. miejsce
Żeglarstwo |
Mężczyźni
Jorge Springmühl, Juan Maegli - klasa 470 - 26. miejsce
Bibliografia |
Guatemala at the 1976 Montréal Summer Games, Sports-reference.com [dostęp 2013-08-21](ang.).
p•d•e
Gwatemala na igrzyskach olimpijskich
Letnie IO
Helsinki 1952
Meksyk 1968
Monachium 1972
Montreal 1976
Moskwa 1980
Los Angeles 1984
Seul 1988
Barcelona 1992
Atlanta 1996
Sydney 2000
Ateny 2004
Pekin 2008
Londyn 2012
Rio de Janeiro 2016
Zimowe IO
Calgary 1988
Gwatemalski Komitet Olimpijski
lista chorążych
p•d•e
Państwa uczestniczące w Letnich Igrzyskach Olimpijskich 1976 w Montrealu, Kanada
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...