HKS Bydgoszcz

Multi tool use
Harcerski Klub Sportowy Bydgoszcz – nieistniejący już bydgoski klub sportowy, założony 20 lutego 1925 roku.
Historia |
Prezesem klubu był porucznik Matuszewski. Swoje mecze piłki nożnej rozgrywał na boisku Szkoły Oficerskiej, zebrania członków odbywały się w Resursie Kupieckiej. Klub posiadał również sekcje rugby, boksu i lekkiej atletyki. 21 lutego 1926 r. drużyna HKS-u rozegrała z drużyną Szkoły Oficerskiej pierwszy mecz rugby w Bydgoszczy. Zwyciężył HKS ze znaczną przewagą. Reaktywowany 12. października 1945 r. W 1947 r. HKS został drużynowym wicemistrzem polski w lekkoatletyce mężczyzn.[1] Klub rozwiązano w lutym 1949 wraz z BKS Polonią, WKS Burzą i WMKS Partyzantem, w celu utworzenia Zrzeszenia Sportowego "Gwardia".
Słynni zawodnicy |
Zygmunt Buhl 1945-1947 (jeden ze współorganizatorów klubu po wojnie, olimpijczyk z Helsinek 1952, sekretarz generalny PZPN 1976-1978)
Winand Osiński 1946-1948
Roman Sienicki 1946
Przypisy |
↑ Życie Radomskie, 1947, nr 134
Bydgoskie kluby sportowe i obiekty
|
Kluby aktywne |
- Alfa
- Artego
- KS Astoria
- AZS UKW
- BKS
- Archers
- BTW
- RTW Bydgostia
BKS Chemik (siatkówka)
- KS Gwiazda
- KKP Bydgoszcz
- KS Pałac Bydgoszcz
Polonia (żużel) (piłka nożna)
CWZS Zawisza (piłka nożna)
- Bydgoski Klub Wioślarek
- Lotto Zapasy Bydgoszcz
|
 |
Kluby nieistniejące |
- Klub Wioślarski Frithjof
- BKP Brda
- KS Ciszewski
- KS Kabel Polski
- OPN Sokół I
- OPN Sokół V
- KS Szkoła Oficerska
- RKS Amator
- KKS Sparta
KS Astoria (piłka nożna)
- KS Iron
- KS Legia
- BKS Wodnik
- Bydgoski Klub Kolarzy
- HKS Bydgoszcz
- KS Łączność
- Zawisza Bydgoszcz S.A.
- ZKS Romet
- KS Sportbrüder
- SC Bromberg
- SG Bromberg
|
Obiekty sportowe |
- Stadion Zawiszy
- Stadion Polonii
- Stadion Chemika
- Hala Łuczniczka
- Artego Arena
- Torbyd
- Astoria
- Kartodrom
- Tor regatowy
- przystanie: kajakarskie, wioślarskie, żeglarskie
- Tor kajakarstwa górskiego
|
|
CB,1RY bzwSDoarrzAWUcMWOJ
這個網誌中的熱門文章
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...