Rover serii 600




























































































Rover serii 600


Rover 618 Si
Rover 618 Si
Producent

Rover
Zaprezentowany
1993
Okres produkcji
1993 – 1999
Miejsce produkcji

Anglia Swindon
Poprzednik

Rover Montego
Następca

Rover 75
Dane techniczne

Segment

D

Typy nadwozia
4-drzwiowy sedan

Silniki

Benzynowe:
1.8 16V 115 KM
2.0 16V 115 i 131 KM
2.3 16V 158 KM
2.0 16V Turbo 200 KM
Wysokoprężne:
2.0 TD 105 KM

Skrzynia biegów
5-biegowa manualna
4-biegowa automatyczna
Długość
4645 mm
Szerokość
1720 mm
Wysokość
1380 mm

Rozstaw osi
2720 mm

Masa własna
od 1255 kg
Liczba miejsc
5
Test Euro NCAP

2-1 gwiazdek
Pojemność bagażnika
450 l
Dane dodatkowe
Pokrewne

Honda Accord
Konkurencja

Alfa Romeo 155
Audi A4 B5
BMW serii 3
Citroën Xantia
Ford Mondeo
Mercedes-Benz W202
Mitsubishi Galant
Nissan Primera
Opel Vectra
Peugeot 406
Renault Laguna
Saab 9-3
Volkswagen Passat

Rover serii 600 – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez brytyjską firmę Rover w latach 1993 – 1999[1]. Auto powstało przy współpracy z japońskim koncernem motoryzacyjnym Honda, Rover serii 600 dzielił podwozie oraz część silników z Hondą Accord V generacji. Oba auta były produkowane w jednej fabryce w angielskim Swindon.




Tył Rovera 618Si




Spis treści






  • 1 Historia modelu


  • 2 Opis modelu


    • 2.1 Nadwozie


    • 2.2 Wnętrze i wyposażenie


    • 2.3 Zawieszenie




  • 3 Dane techniczne


  • 4 Przypisy


  • 5 Bibliografia





Historia modelu |


Rover serii 600 został oficjalnie zaprezentowany w kwietniu 1993 roku. Auto występowało wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. Model powstał w kooperacji z Hondą. Przez Rovera zostało w całości zaprojektowane nadwozie, natomiast podwozie skonstruowała Honda przy niewielkiej pomocy konstruktorów Rovera[1].


Początkowo auto było oferowane tylko z silnikami Hondy, mianowicie 2.0 16V 115 KM, 2.0 16V 131 KM oraz 2.3 16V 158 KM. W 1994 roku do oferty wprowadzono turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2 l i mocy 200 KM, jednostka ta była własną konstrukcją Rovera. Wersja z tym silnikiem oznaczana była symbolem 620ti. Dodatkowo od 1994 roku wszystkie modele wyposażone były w fabrycznie montowaną poduszkę powietrzną kierowcy[1].


Na początku 1995 roku oferta poszerzyła się o silnik wysokoprężny o pojemności 2.0 l i mocy 105 KM wyposażony w turbosprężarkę i intercooler. Jednostka ta była konstrukcją Rovera, montowano ją także w Hondzie Accord oraz Hondzie Civic[1].


Silniki połączone mogły być z 5-biegową skrzynią manualną bądź 4-biegową automatyczną przekładnią. Wyjątkiem była najmocniejsza jednostka napędowa 2.0 Turbo oraz diesel 2.0 TD, które występowały tylko z 5-biegową skrzynią manualną.


W 1996 roku Rover serii 600 został poddany drobnej modernizacji. Niewielkim zmianom poddane zostało wnętrze. Dodano także trzecie światło stop oraz zastosowano nowy system alarmowy z immobilizerem. Wszystkie wersje, poza 620ti (gdzie felgi były 16-calowe), otrzymały 15-calowe felgi, natomiast poza wersją podstawową "i" były to felgi wykonane z aluminium. W tym samym roku wprowadzono benzynowy silnik 1.8 16V o mocy 115 KM, który zastąpił jednostkę 2.0 16V o tej samej mocy. Pod koniec 1996 roku wszystkie wersje serii 600, poza 618i, były standardowo wyposażone w klimatyzację[1].


Ostatnia modernizacja miała miejsce w kwietniu 1997 roku. Obniżono zawieszenie o 10 mm oraz poddano je niewielkiej modyfikacji. Od tego momentu lusterka zewnętrzne, klamki oraz listwy boczne były lakierowane w kolorze nadwozia.


Produkcję Rovera serii 600 zakończono wiosną 1999 roku. Jako następcę przedstawiono Rovera 75, który jednocześnie zastąpił również Rovera serii 800.



Opis modelu |



Nadwozie |


Rover serii 600 to klasyczny sedan o stonowanych liniach. Nadwozie wyróżniało się licznymi chromowanymi elementami, najbardziej charakterystyczny był przedni grill, typowy dla samochodów marki Rover z lat 90[1].


Model ten był dłuższy od większości swoich konkurentów w klasie średniej, miał też większy rozstaw osi, co przekładało się na ilość miejsca na tylnej kanapie, z takimi rozmiarami plasował się właściwie na pograniczu klasy średniej i wyższej.



Wnętrze i wyposażenie |


Wersja wyposażeniowe[1]:



  • i

  • SLi

  • GSi

  • iS


Deska rozdzielcza była taka sama jak w Hondzie Accord, jednak w Roverze była zwykle bardziej elegancko wykończona, prawie wszystkie wersje wyposażone były w drewniane oraz chromowane elementy, często w połączeniu ze skórzaną tapicerką.


Wszystkie wersje serii 600 były standardowo wyposażone w elektrycznie sterowane szyby z przodu, centralny zamek z pilotem oraz immobilizer. Opcjonalnie pojazdy wyposażyć można było m.in. w: ABS, dwie poduszki powietrzne, klimatyzację, elektryczne szyby z tyłu i lusterka wsteczne, skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, czy elektryczny szyberdach.



Zawieszenie |


Zawieszenie Rovera serii 600 było komfortowe, jednak było wystarczająco sztywne, co pozwalało na dobre prowadzenie i zapewniało odpowiednią przyczepność. Z przodu zastosowano zawieszenie o dwóch wahaczach poprzecznych, natomiast z tyłu zainstalowano wahacze podłużne ze sprężynami śrubowymi[1].



Dane techniczne |









































































Model
Pojemność (cm³)
Liczba zaworów
Moc maksymalna przy obr./min.
Maks. moment obrotowy przy obr./nim
Przyśpieszenie (0-100 km/h)
Prędkość maksymalna
Średnie zużycie paliwa na 100 km
618i/Si/iS/iL
1850
16
115 KM/5500
158 Nm/4200
11,3 s
225 km/h
8,8 l
620i/Si
1997
16
115 KM/5300
172 Nm/4200
10,8 s
198 km/h

620Si/SLi/GSi/iS
1997
16
131 KM/5400
178 Nm/4800
10,2 s
201 km/h
9,1 l
623SLi/GSi/iS
2259
16
158 KM/5800
206 Nm/4500
8,6 s
216 km/h

620ti
1994
16
200 KM/6000
240 Nm/2100
7,5 s
230 km/h
9,3 l
620Di/SDi/SLDi/GSDi/SD/LD
1994
8
105 KM/4200
210 Nm/2000
11,6 s
185 km/h
5,7 l


Przypisy |




  1. abcdefgh rafaellop: Rover 600 - Historia modelu. roverki.eu, 2002-01-05. [dostęp 2016-02-05].



Bibliografia |



  • Historia modelu

  • http://www.aronline.co.uk/index.htm?sk1storyf.htm

  • Wersje wyposażeniowe




這個網誌中的熱門文章

12.7 cm/40 Type 89 naval gun

Rikitea

University of Vienna