Szydłów, ul. Przedmieście Krakowskie/ul. Kielecka/ul. Solecka 756
(19)
zabytek Brama Krakowska (Szydłów)
(20)
Szydłów, ul. Kielecka/ul. Rakowska 756
(24,5-28)
obwodnica Kurozwęk
(33)
Staszów, ul. Oględowska/ul. Tadeusza Kościuszki/ul. Krakowska 757
(33)
st. benz. Staszów (Orlen)
(34)
most nad Czarną Staszowską
(34)
rondo Staszów, ul. Targowa/ul. Solidarności/ul. Kolejowa 764
(51)
wiadukt nad linią 65
(53)
rondo Osiek, ul. 11 Listopada
(53-54)
obwodnica Osieka
(54)
rondo Osiek 79
Droga wojewódzka nr 765 (DW765) – droga wojewódzka w woj. świętokrzyskim o długości 55 km łącząca DK73 i DK78 w Chmielniku z DK79 w Osieku. Droga przebiega przez 3 powiaty: kielecki (gmina Chmielnik), buski (gmina Gnojno) oraz staszowski (gminy: Szydłów, Staszów, Rytwiany i Osiek).
Spis treści
1Rozbudowa drogi
2Miejscowości leżące przy trasie DW765
3Zobacz też
4Przypisy
5Linki zewnętrzne
Rozbudowa drogi |
Na lata 2009-2011 planowana była rozbudowa ok. 36 km drogi wojewódzkiej nr 765 łączącej miasto Chmielnik z miastem Staszów oraz obwodnicy miejscowości Kurozwęki o długości ok. 4 km. Na rozbudowanym odcinku szerokość jezdni podwyższy się do 7 m (2 pasy ruchu po 3,5 m)[1]. Ostatecznie inwestycję zrealizowano w latach 2011-2012, a jej końcowym etapem było otwarcie 20 grudnia 2012 obwodnicy miejscowości Kurozwęki. W ramach inwestycji wybudowano również rondo na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 765 z drogą wojewódzką 764[2]. Natomiast w latach 2013-2014 wykonano drugi etap rozbudowy drogi na odcinku Staszów - Osiek. Inwestycja ta zakończyła się oddaniem do użytku obwodnicy Osieka 18 grudnia 2014 roku[3].
Miejscowości leżące przy trasie DW765 |
Chmielnik
Szydłów
Kurozwęki - obwodnica
Staszów
Osiek - obwodnica
Zobacz też |
Droga wojewódzka
Przypisy |
↑Plany rozbudowy drogi wojewódzkiej 765 2009-2011. ([1])
↑Obwodnica Kurozwęk oficjalnie otwarta
↑Obwodnica Osieka już gotowa
Linki zewnętrzne |
http://www.szdw.kielce.com.pl/ Świętokrzyski zarząd dróg wojewódzkich
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...