Peugeot 307




































































































Peugeot 307


Peugeot 307 przed liftingiem
Peugeot 307 przed liftingiem
Producent

Peugeot
Zaprezentowany
2001
Okres produkcji

Francja: 2001 - 2008
Argentyna: 2004 - 2011
Miejsce produkcji

 Francja, Sochaux
 Chiny, Wuhan
 Argentyna, Villa Bosch
 Argentyna, El Palomar
Poprzednik

Peugeot 306
Następca

Peugeot 308 I
Dane techniczne

Segment

C

Typy nadwozia
2-drzwiowe coupe-cabrio
3 i 5-drzwiowy hatchback
4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi

Silniki

Benzynowe:
1.4 SOHC 75 KM
1.4 DOHC 88 KM
1.6 DOHC 109 KM
2.0 DOHC 136 KM
2.0 DOHC 177 KM
Diesla:
1.4 HDi SOHC 68 KM
1.6 HDi DOHC 90 KM
1.6 HDi DOHC 109 KM
2.0 HDi SOHC 90 KM
2.0 HDi SOHC 107 KM
2.0 HDi SOHC 109 KM
2.0 HDi DOHC 136 KM

Skrzynia biegów
4 i 5-biegowa automatyczna
5 i 6-biegowa manualna

Rodzaj napędu

przedni
Długość
hatchback: 4210 mm
CC: 4350 mm
sedan: 4470 mm
kombi: 4420 mm
Szerokość
1730 mm
Wysokość
1510 mm
CC: 1420 mm

Rozstaw osi
2610 mm
sedan, kombi: 2710 mm

Masa własna
1233 - 1566 kg

Poj. zbiornika paliwa
63 l
Liczba miejsc
5 - 7
Test Euro NCAP

4 gwiazdek
Pojemność bagażnika
hatchback: 340 - 1328 l
sedan: 503 - 1675 l
kombi: 520 - 1875 l
CC: 204 - 350 l
Dane dodatkowe
Pokrewne

Citroën C4
Citroën C4 Picasso
Peugeot 3008
Konkurencja

Ford Focus
Honda Civic
Renault Mégane
Toyota Corolla
Volkswagen Golf V

Peugeot 307 – samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez francuski koncern Peugeot w latach 2001 - 2011. Auto pojawiło się na rynku w 2001 roku i zostało uznane za Samochód Roku 2002 (European Car of the Year)[1].




Peugeot 307 po liftingu




Tył 307 w wersji 5-drzwiowej przed liftingiem




Tył 307 sedan




Tył 307 kombi




Peugeot 307 CC po liftingu




Tył 307 CC po liftingu




Peugeot 307 Cross


W 2002 roku zaprezentowano wersję kombi zwaną Break, również w wersji SW ze szklanym dachem i oddzielnymi fotelami z tyłu. Mają one o 100 mm większy rozstaw osi od pozostałych wersji.


W 2003 roku pojawił się Peugeot 307 CC, czyli wersja cabrio-coupe ze składanym, dzielonym sztywnym dachem, chowanym pod pokrywą bagażnika. Z tyłu model ten wyróżnia się lampami z diodami LED[2].


Dwa lata później model (w tym 307 CC) został poddany faceliftingowi (zmieniony przedni zderzak, kształt maski, błotników przednich, lamp z przodu i z tyłu oraz zmieniono elektronikę i jej sterowanie). W wyposażeniu wewnętrznym zubożono liczbę dostępnych kolorów obić tapicerskich i kolorów deski, dodano nowy system nagłośnienia z odtwarzaczem Bluetooth za dopłatą. Istniała możliwość zamówienia za dopłatą systemu ESP, reflektorów ksenonowych i czujników parkowania.


W 2007 roku Peugeot wykrył usterkę polegającą na możliwości przedostania się zasolonej wody do systemu ABS, co grozi zwarciem instalacji elektrycznej i pożarem auta. Ogłoszono akcję serwisową[3].


Ciekawostką jest niedostępna w Europie wersja sedan, kierowana wyłącznie na rynek w Nigerii[4].



Peugeot 307 CC |


Po udanym debiucie i sukcesie mniejszego modelu 206 CC, Peugeot zdecydował się na wdrożenie do produkcji modelu 307 CC. Model ten, podobnie jak mniejszy 206, posiada sztywny składany dach.


Pod maską 307 CC montowane były cztery silniki. Pierwszy z nich znany już z 206, 307, 406 czy też 807 ma pojemność 1997 cm³ i rozwija moc 136 KM przy 6000 obr./min. Silnik ten dysponuje maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 190 Nm osiąganym przy 4100 obr./min. Może on zostać połączony z 5-stopniową manualną skrzynią biegów lub z 4-biegowym automatem. W pierwszej konfiguracji jednostka ta pozwala na rozpędzenie 307 do 207 km/h oraz na dojście do setki w 10,3 sek. Automat zmniejsza możliwości do 204 km/h maksymalnej prędkości i potrzebuje aż 12 s na osiągnięcie 100 km/h. W późniejszym okresie moc tego silnika została zwiększona do 140 KM, a maksymalny moment obrotowy do 200 Nm. Oferowany był także silnik o tej samej pojemności, ale mocy wynoszącej 177 KM.


Później do oferty dołączyła najsłabsza jednostka Diesla o pojemności 1,6 l i mocy 109 KM oraz silnik Diesla 2.0 HDI o mocy 136 KM.



Wersje wyposażeniowe |



  • XR - wersja podstawowa z 6 poduszkami powietrznymi, systemem ABS, atermicznymi szybami, elektrycznie sterowanymi szybami w przednich drzwiach, systemem wentylacyjnym z filtrem przeciwpyłkowym[5]

  • XR Fenomen

  • XT - Wersja XT była produkowana od 2002 do 2004 roku.

  • XS - bogatszy wariant wersji podstawowej, dodatkowo wyposażony w boczne poduszki i kurtyny powietrzne, fabryczne radio, światła przeciwmgielne oraz podgrzewane lusterka boczne.[6] Produkowany w latach 2001 do 2005. [7]

  • XS Class

  • Mistral

  • Oxygene - Produkowany w 2006 roku. [8]

  • PRESENCE

  • Trendy

  • Premium

  • Sporty

  • Intense


Standardowo pojazdy wyposażono w ABS, poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, radio z co najmniej 4 głośnikami (2-drożny przód), elektrycznie regulowane szyby przednie. Bogatsze wersje pojazdu seryjnie wyposażano m.in. w skórzaną tapicerkę, system audio JBL z subwooferem (tylko dla wersji CC),system kontroli trakcji elektrycznie podgrzewane fotele oraz szklany panoramiczny dach[9].





Przypisy |




  1. Previous winners - Car of the Year 2002 (ang.). caroftheyear.org. [dostęp 2013-08-27].


  2. Artur Kuśmierzak: Peugeot 307 [awarie i problemy]. autokult.pl, 2011-06-24. [dostęp 2013-12-14].


  3. Tymon Grabowski: Używany Peugeot 307 (2001-2008). magazynauto.pl, 2013-08-06. [dostęp 2013-12-14].


  4. Peugeot 307 Sedan


  5. sz: Peugeot 307. motofakty.pl, 2001-02-09. [dostęp 2013-12-14].


  6. Radość przez łzy... - Używany Peugeot 307, „Auto Świat”, 17 marca 2008 [dostęp 2017-12-12]  (pol.).


  7. Trader.com (Polska), PEUGEOT 307 1.6 XS - Hatchback I 110KM (2001), Auta Moto [dostęp 2017-12-12] .


  8. Trader.com (Polska), PEUGEOT 307 1.6 HDI Oxygene - Hatchback II 90KM (2006), Auta Moto [dostęp 2017-12-12] .


  9. Katalog Peugeot 307. katalog.autokult.pl. [dostęp 2013-12-14].





這個網誌中的熱門文章

12.7 cm/40 Type 89 naval gun

Shark

Wiciokrzew