Filip Burkhardt (ur. 23 marca 1987 w Poznaniu) – polski piłkarz grający na pozycji pomocnika, młodzieżowy reprezentant Polski.
Spis treści
1Kariera piłkarska
2Rodzina
3Przypisy
4Linki zewnętrzne
Kariera piłkarska |
Filip Burkhardt swoją profesjonalną karierę rozpoczynał w sezonie 2003/2004, występując w zespole Amiki Wronki. W polskiej ekstraklasie zadebiutował 11 czerwca 2004 roku w spotkaniu z Górnikiem Łęczna[1]. W lipcu 2006 roku trafił do Lecha Poznań. Następnie przebywał na testach w Celticu[2]. Później został wypożyczony do Widzewa Łódź na rok[3], gdzie wystąpił łącznie w trzech meczach. W rundzie wiosennej sezonu 2006/2007 przebywał na wypożyczeniu w drugoligowej Jagiellonii Białystok.
Burkhardt w barwach Warty
Wiosną 2008 roku Burkhardt grał na wypożyczeniu w Turze Turek, gdzie był podstawowym zawodnikiem i wystąpił w czternastu ligowych spotkaniach oraz strzelił jednego gola (5 kwietnia w meczu z GKS-em Katowice). Po powrocie do Poznania rozwiązał kontrakt z Lechem i 16 lipca związał się roczną umową z Wartą Poznań[4]. Zadebiutował w niej 2 sierpnia w pojedynku ze Stalą Stalowa Wola, w którym zdobył dwie bramki i przyczynił się do zwycięstwa swojego zespołu 2:1. Łącznie w barwach Warty rozegrał 25 spotkań i strzelił pięć goli.
1 lipca 2009 roku związał się umową z grającą w Ekstraklasie Arką Gdynia[5].
Od 2011 do grudnia 2012 roku był zawodnikiem Sandecji Nowy Sącz[6]. Tuż przed końcem 2012 roku podpisał 1,5-roczny kontrakt z Wisłą Płock[7].
W czerwcu 2017 podpisał roczny kontrakt z możliwością przedłużenia, z Łódzkim KS[8]. W czerwcu 2018 podpisał roczny kontrakt z Bytovią Bytów.
Rodzina |
Jest synem byłego piłkarza m.in. Olimpii Poznań Jacka Burkhardta, zaś jego brat, Marcin Burkhardt, był zawodnikiem m.in. Legii Warszawa, Jagiellonii Białystok czy Metalista Charków oraz reprezentacji Polski.
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...