8 Dywizja Obrony Wybrzeża 12 Dywizja Zmechanizowana 1 Pomorska Brygada Logostyczna
Rozlokowanie jednostek 12 DZ w 2010 r.
8 Batalion Remontowy – samodzielny pododdział logistyczny stacjonujący w Kołobrzegu.
Dawniej wchodził w skład 8 Drezdeńskiej Dywizji Zmechanizowanej i stacjonował w Koszalinie. Potem w składzie 12 Dywizji Zmechanizowanej. Aktualnie w strukturze 1 Pomorskiej Brygady Logistycznej.
Sformowany na mocy Zarządzenia Szefa Sztabu Generalnego WP Nr 038/Org. z 14.03.1967, w terminie do 1.07.1967 na bazie 1 Ruchomych Warsztatów Naprawy Czołgów (Gryfice), 3 Ruchomych Warsztatów Naprawy Samochodów (Koszalin) oraz 2 Dywizyjnych Warsztatów Uzbrojenia (Kołobrzeg). Wchodząca w skład tego batalionu kompania remontu uzbrojenia (później – kompania uzbrojenia i elektroniki) stacjonowała nadal w Kołobrzegu.
W grudniu 1980 r. przedyslokowano do Kołobrzegu sztab batalionu, kompanię remontu pojazdów kołowych z Koszalina i kompanię remontu pojazdów gąsienicowych z Gryfic.
Spis treści
1Skład organizacyjny
2Wyróżnienia
3Przypisy
4Bibliografia
Skład organizacyjny |
Dowództwo i sztab
kompania remontu pojazdów gąsienicowych
pluton remontu czołgów
pluton remontu BWP
pluton remontu transporterów gąsienicowych
kompania remontu uzbrojenia i elektroniki
pluton remontu uzbrojenia
stacja kontrolno-remontowa
kompania remontu pojazdów kołowych
2 plutony remontu pojazdów kołowych
pluton remontu transporterów kołowych
pluton robót specjalnych
drużyna naprawy elektronicznej i ładowania akumulatorów
drużyna spawalnicza
2 drużyny ślusarsko-mechaniczne
drużyna kowalsko-blacharska
pluton remontu sprzętu łączności
2 drużyny remontu
pluton ewakuacji
pluton zaopatrzenia
2 drużyny zaopatrzenia
drużyna gospodarcza
pluton medyczny
Wyróżnienia |
Lex et Patria 2013 – wyróżnienie przyznawane przez Żandarmerię Wojskową[1]
Przypisy |
↑Najlepsi nie mogą być anonimowi. wp.mil.pl, 12 czerwca 2013. [dostęp 2013-06-13].
Bibliografia |
Andrzej Wojtaszak, Kazimierz Kozłowski: Żołnierz polski na Pomorzu Zachodnim X–XX wiek : materiały z sesji naukowej z 10 listopada 1999 r. : praca zbiorowa. Szczecin: Oddział Edukacji Obywatelskiej, 2001. ISBN 83-86992-76-X.
Garnizon Kołobrzeg. [zarchiwizowane z tego adresu (2007-09-09)].
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...