BOZPN - Zespoły występujące w Klasie A w sezonie 1937/38
WKS Jagiellonia Białystok przystąpiła do rozgrywek Klasy A (BOZPN).
Spis treści
1II poziom rozgrywek piłkarskich
2Końcowa Tabela – Klasa A (Okręg białostocki)
3Zobacz też
4Bibliografia
II poziom rozgrywek piłkarskich |
Sezon 1937/1938 był ostatnim przedwojennym występem Jagiellonii w A klasie. Jagiellonia wycofała się w trakcie rozgrywek,a wszystkie jej mecze anulowano. Podawanym powodem wycofania były trudności finansowe klubu. Problem finansowy nie dotyczył tylko Jagiellonii, inne zespoły w okręgu białostockim także musiały się wycofać bądź zostać karnie zdegradowane.
Jagiellonia jako klub funkcjonowała dalej, ale bez sekcji piłki nożnej. Większość piłkarzy zasiliła inny białostocki klub Strzelec Białystok, który w przyszłym sezonie 1938/1939 wystąpił w klasie A zajmując w niej 3 miejsce. W praktyce następny sezon 1938/1939 był ostatni sezon przed wybuchem wojny, która radykalnie zmieniła kształt piłki nożnej w regionie. Przede wszystkim pożegnaliśmy się z wielokrotnymi mistrzami białostockiego okręgu WKS Grodno, które to po wojnie znalazły się poza granicami Polski.
Końcowa Tabela – Klasa A (Okręg białostocki) |
Poz.
Drużyna
M
Z
R
P
Bramki
Punkty
1
WKS Grodno
12
11
1
0
57-10
23
2
Makabi Grodno
12
7
2
3
26-19
16
3
ŻKS Makabi Białystok
11
6
2
3
25-17
14
4
Ognisko Białystok
11
5
2
4
20-14
12
5
Warmia Grajewo
10
4
1
5
26-16
9
6
Hapoel Białystok
12
2
2
8
14-56
6
7
ŁKS Łomża
12
0
0
12
0-36
0
8
WKS Jagiellonia Białystok
0
0
0
0
0
0
Tabela niekompletna, najprawdopodobniej nie rozegrano 2 meczów.
ŁKS Łomża za nie uregulowane składki został wykluczony z rozgrywek, wszystkie ich mecze zweryfikowano jako walkower 0:3.
WKS Jagiellonia Białystok wycofał się z rozgrywek, wszystkie mecze anulowano.
Z klasy B awansowały Strzelec Białystok, Makabi Łomża, Cresovia Grodno.
Zobacz też |
Osobny artykuł: Jagiellonia Białystok w krajowych rozgrywkach ligowych w piłce nożnej.
Osobny artykuł: Przedwojenne Rozgrywki Piłkarskie Województwa Białostockiego.
Osobny artykuł: System ligowy piłki nożnej w województwie podlaskim.
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...