Linia kolejowa Paryż – Lille

Multi tool use
Linia kolejowa nr 272 000
|
Paryż – Lille
|

|
Dane podstawowe
|
Zarządca
|
Réseau ferré de France
|
Numer linii
|
272 000
|
Długość
|
251 km
|
Rozstaw szyn
|
1435 mm
|
Sieć trakcyjna
|
25 kV 50 Hz AC
|
Prędkość maksymalna
|
30-160 km/h
|
 Gare de Breteuil Embranchement
|
Historia
|
Lata budowy
|
1846 - 1859
|
Rok elektryfikacji
|
1958
|

|
Multimedia w Wikimedia Commons
|
|
Portal Transport szynowy
|
Linia kolejowa Paryż – Lille – ważna francuska linia kolejowa o długości 251 km. Łączy Paryż z Lille na północy. Wraz z jej odgałęzieniami obsługuje ruch do Belgii i Wielkiej Brytanii. Jest to również jedna z pierwszych linii kolejowych wybudowanych we Francji, ponieważ powstała w 1846[1]. Po otwarciu szybkiej kolei LGV Nord z Paryża do Lille w 1993, ruch pasażerski na linii stracił na znaczeniu.
Przebieg |
Linia kolejowa Paryż - Lille zaczyna się na Gare du Nord w Paryżu, biegnąc na północ 6 km do Saint-Denis. Od tego momentu, kieruje się w kierunku północno-wschodnim. W pobliżu Marly-la-Ville, biegnie na północ, a następnie na północny zachód i wzdłuż rzeki Oise. W Creil przekracza Oise. Linia do Saint-Quentin i Brukseli odchodzi w Creil.
Linia opuszcza dolinę Oise i nadal na północ kieruje się rzeką Sommą w Longueau niedaleko Amiens. Tutaj dochodzi linia kolejowa Longueau-Boulogne. Linia nadal biegnie w kierunku północno-wschodnim, po dolinę Sommy aż Corbie, a następnie rzeki Ancre do Miraumont, gdzie linia skręca na północ, aż do Arras.
Z Arras biegnie wzdłuż rzeki Scarpe w kierunku wschodnim aż do Douai, gdzie skręca na północny zachód. Za Ostricourt ponownie w kierunku północnym wpada w aglomerację Lille. Po łącznej długości 251 km, to osiąga dworzec Gare de Lille-Flandres.
Przypisy |
↑ Direction Générale des Ponts et Chaussées et des Chemins de Fer (1869). Statistique centrale des chemins de fer. Chemins de fer français. Situation au 31 décembre 1869 (in French). Paris: Ministère des Travaux Publics. pp. 146–160.
E06681yYHaXGYdr,figz0Ve WFSQXWDIAnEnPrLV902Y,gDoGf8uV,gbvHSBnojFOR6Kfg1Cn
這個網誌中的熱門文章
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...