Williams FW17
| |||
Kategoria | Formuła 1 | ||
Konstruktor | Williams | ||
Projektant | Patrick Head Adrian Newey Eghbal Hamidy | ||
Dane techniczne | |||
Nadwozie | monokok z włókna węglowego i kevlaru | ||
Silnik | Renault RS7 3.0 V10 | ||
Skrzynia biegów | Williams, półautomatyczna, 6 biegów + wsteczny | ||
Paliwo | Elf | ||
Opony | Goodyear | ||
Historia | |||
Debiut | Grand Prix Brazylii 1995 | ||
Kierowcy | Damon Hill David Coulthard | ||
Używany | 1995 | ||
Wyścigi | 17 | ||
Wygrane | 5 | ||
Pole position | 12 | ||
Najszybsze okrążenie | 6 | ||
|
Williams FW17 – samochód Formuły 1, zaprojektowany przez Patricka Heada, Adriana Neweya i Eghbala Hamidy'ego i skonstruowany przez Williamsa na sezon 1995 Formuły 1.
Historia |
Po trudnym sezonie 1994 Williams zaprojektował model FW17. Samochód ten, w którym zastosowano podniesiony nos, wydawał się szczególnie dobrze zaprojektowany. Model był napędzany ulepszonym silnikiem Renault 3.0 V10 o oznaczeniu RS7[1]. Jego moc maksymalna wynosiła 750 KM przy 14300 rpm[2]. W przeciwieństwie do roku 1994 z tej samej jednostki korzystał główny rywal Williamsa, Benetton.
Samochód nie był udany i okazał się gorszy od Benettona B195. Wystąpiły także problemy z niezawodnością, zwłaszcza skrzyni biegów[1]. Od Grand Prix Portugalii wprowadzono wersję „B” modelu, będącą de facto modelem przejściowym między FW17 a FW18. W wersji tej dokonano wielu zmian, zwłaszcza w obszarze aerodynamicznym. Była ona bardziej konkurencyjna niż pierwotna wersja modelu[3].
Wyniki w Formule 1 |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie | Wyjaśnienie |
Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy | Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały | Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
* | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Sezon | Zespół | Silnik | Kierowcy | Wyniki w poszczególnych eliminacjach | Wyniki kierowców | Wyniki konstruktora | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1995 | Pkt. | Msc. | Pkt. | Msc. | ||||||||||||||||||||
Rothmans Williams Renault | Renault | Damon Hill | NU | 1 | 1 | 4 | 2 | NU | 2 | NU | NU | 1 | 2 | NU | 3 | NU | 3 | NU | 1 | 69 | 2 | 112 | 2 | |
David Coulthard | 2 | NU | 4 | NU | NU | NU | 3 | 3 | 2 | 2 | NU | NU | 1 | 3 | 2 | NU | NU | 49 | 3 |
Przypisy |
↑ ab Williams FW17 (fr.). statsf1.com. [dostęp 2013-12-28].
↑ Renault (ang.). allf1.info. [dostęp 2013-12-28].
↑ Williams FW17B (fr.). statsf1.com. [dostęp 2013-12-28].
|
|