Williams FW21
| |||
Alessandro Zanardi podczas Grand Prix Kanady 1999 | |||
Kategoria | Formuła 1 | ||
Konstruktor | Williams | ||
Projektant | Patrick Head Gavin Fisher Geoff Willis | ||
Dane techniczne | |||
Nadwozie | monocoque z włókna węglowego | ||
Zawieszenie przednie | podwójne wahacze | ||
Zawieszenie tylne | podwójne wahacze | ||
Silnik | Supertec FB01 3.0 V10 | ||
Skrzynia biegów | Williams, półautomatyczna, 6 biegów + wsteczny | ||
Paliwo | Petrobras | ||
Opony | Bridgestone | ||
Historia | |||
Debiut | Grand Prix Australii 1999 | ||
Kierowcy | 5. Alessandro Zanardi 6. Ralf Schumacher | ||
Używany | 1999 | ||
Wyścigi | 16 | ||
Wygrane | 0 | ||
Pole position | 0 | ||
Najszybsze okrążenie | 0 | ||
|
Williams FW21 – samochód Formuły 1, zaprojektowany przez Patricka Heada, Gavina Fishera oraz Geoffa Willisa dla zespołu Williams na sezon 1999. Kierowcami zespołu byli Alessandro Zanardi oraz Ralf Schumacher.
Schumacher miał udany sezon i zdobył 35 punktów (były to jednocześnie wszystkie zdobyte punkty przez Williamsa). Zanardi nie zdobył ani punktu i po sezonie został zastąpiony przez Jensona Buttona, kierowcę Formuły 3. W klasyfikacji generalnej Williams zajął piąte miejsce; ostatni raz zespół ten miał tak nieudany sezon w roku 1988.
Wyniki |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie | Wyjaśnienie |
Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy | Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały | Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
* | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Sezon | Zespół | Silnik | Opony | Kierowcy | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | Pkt. | Msc. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1999 | Williams | Supertec | B | AUS | BRA | SMR | MCO | ESP | CND | FRA | GBR | AUT | DEU | HUN | BEL | ITA | EUR | MAL | JPN | 35 | 5 | |
Alessandro Zanardi | NU | NU | 11 | 8 | NU | NU | NU | 11 | NU | NU | NU | 8 | 7 | NU | 10 | NU | ||||||
Ralf Schumacher | 3 | 4 | NU | NU | 5 | 4 | 4 | 3 | NU | 4 | 9 | 5 | 2 | 4 | NU | 5 |
Bibliografia |
- Alan Henry: AUTOCOURSE 1999-2000. Hazleton Publishing Ltd., 1999. ISBN 1-874557-34-9.
|
|