Vladimír Šmicer

Multi tool use
.mw-parser-output .infobox td>.kariera td{padding:2px}.mw-parser-output .kariera td:nth-child(1){min-width:61px}.mw-parser-output .kariera td:nth-child(2){width:100%}.mw-parser-output .kariera td:nth-child(3){text-align:right}.mw-parser-output .kariera td:nth-child(4){text-align:right}
 |
Vladimír Šmicer
|
|

|
Data i miejsce urodzenia
|
24 maja 1973 Děčín, Czechy
|
Wzrost
|
180 cm
|
Pozycja
|
pomocnik
|
Kariera seniorska
|
Lata
|
Klub
|
Wyst.
|
Gole
|
1992–1996
|
Slavia Praga
|
81
|
(26)
|
1996–1999
|
RC Lens
|
91
|
(16)
|
1999–2005
|
Liverpool F.C.
|
184
|
(19)
|
2005–2007
|
Girondins de Bordeaux
|
28
|
(3)
|
2007–2009
|
Slavia Praga
|
23
|
(5)
|
|
W sumie:
|
407
|
(69)
|
|
Kariera reprezentacyjna
|
Lata
|
Reprezentacja
|
Wyst.
|
Gole
|
1993
|
Czechosłowacja
|
1
|
(0)
|
1995–1996
|
Czechy U-21
|
7
|
(4)
|
1995–2005
|
Czechy
|
80
|
(27)
|
|
W sumie:
|
88
|
(31)
|
|
Dorobek medalowy
|
Mistrzostwa Europy
|
II miejsce |
Anglia 1996 |
|
Puchar Konfederacji
|
Brąz |
Arabia Saudyjska 1997 |
|
|

|
Multimedia w Wikimedia Commons
|
|
Vladimír Šmicer (ur. 24 maja 1973 w Děčínie) – czeski piłkarz występujący na pozycji pomocnika.
Rozpoczynał karierę w TJ Vernerovice i Kovostroj Děčin, następnie występował w Slavii Praga (półfinał Pucharu UEFA). Potem przeniósł się do RC Lens (Mistrzostwo Francji 1998 i Puchar Ligi Francuskiej 1999) i przez jedenaście lat grał poza granicami swojego kraju.
Największe sukcesy odnosił jednak w Liverpoolu. Przybył na Anfield Road w 1999 roku i zdobył z tym zespołem niemal wszystko, co było do zdobycia w Anglii i w Europie: Puchar Ligi Angielskiej 2001 i 2003, Puchar Anglii 2001, Tarczę Dobroczynności 2002, Puchar UEFA 2001, Superpuchar Europy 2001 i w końcu wygrał Ligę Mistrzów 2005. Zabrakło tylko Mistrzostwa Anglii.
Z Liverpoolu odszedł do Girondins Bordeaux (Puchar Ligi Francuskiej 2007), a w lipcu 2007 powrócił do Slavii Praga, z którą awansował do fazy grupowej Ligi Mistrzów po wyeliminowaniu MŠK Žilina oraz Ajaxu Amsterdam. 10 listopada 2009 roku ogłosił zakończenie kariery[1].
Šmicer przez wiele lat był filarem reprezentacji Czech, z którą grał na trzech Mistrzostwach Europy: w 1996 (wicemistrzostwo), 2000 i 2004 (półfinał). W 1997 z reprezentacją zajął trzecie miejsce w Pucharze Konfederacji FIFA. W reprezentacji Czechosłowacji rozegrał 1 mecz, a w reprezentacji Czech 80 meczów, strzelając dla niej 27 goli. Zakończył karierę reprezentacyjną w 2005 roku[2].
Przypisy |
↑ Vladimir Smicer zakończył karierę, futbol.pl (pol.)
↑ Vladimír Šmicer (cz.). Związek Piłki Nożnej Republiki Czeskiej. [dostęp 2013-01-09].
Linki zewnętrzne |
- Vladimír Šmicer : Sitercl.com
Vladimír Šmicer w bazie National Football Teams (ang.)
Składy reprezentacji Czech |
|
Skład reprezentacji Czech na Euro 1996
|
|
1 Kouba • 2 Látal • 3 Suchopárek • 4 Nedvěd • 5 Kadlec • 6 Němeček • 7 Němec • 8 Poborský • 9 Kuka • 10 Drulák • 11 Frýdek • 12 Kubik • 13 Bejbl • 14 Berger • 15 Horňák • 16 Srniček • 17 Šmicer • 18 Kotůlek • 19 Rada • 20 Novotný • 21 Kerbr • 22 Maier • trener: Uhrin
|
 |
|
Skład reprezentacji Czech na Puchar Konfederacji 1997
|
1 Srniček
2 Ulich
3 Kozel
4 Nedvěd
5 Horňák
6 Svoboda
7 Němec
8 Poborský
9 Kuka
10 Siegl
11 Bejbl
12 Rada
13 Vlček
14 Slončík
15 Lasota
16 Lokvenc
17 Šmicer
18 Fukal
19 Frýdek
20 Maier
trener: Uhrin
|
 |
|
Skład reprezentacji Czech na Euro 2000
|
|
1 Srniček • 2 Řepka • 3 Látal • 4 Nedvěd • 5 Fukal • 6 Vlček • 7 Němec • 8 Poborský • 9 Kuka • 10 Koller • 11 Rosický • 12 Lokvenc • 13 Bejbl • 14 Horváth • 15 Jankulovski • 16 Maier • 17 Šmicer • 18 Novotný • 19 Rada • 20 Berger • 21 Gabriel • 22 Blažek • trener: Chovanec
|
 |
|
Skład reprezentacji Czech na Euro 2004
|
|
1 Čech • 2 Grygera • 3 Mareš • 4 Galásek • 5 Bolf • 6 Jankulovski • 7 Šmicer • 8 Poborský • 9 Koller • 10 Rosický • 11 Nedvěd • 12 Lokvenc • 13 Jiránek • 14 Vachoušek • 15 Baroš • 16 Blažek • 17 Hübschman • 18 Heinz • 19 Týce • 20 Plašil • 21 Ujfaluši • 22 Rozehnal • 23 Kinský • trener: Brückner
|
 |
|
|
|
Kontrola autorytatywna (osoba):
ISNI: 0000 0000 5820 8737
VIAF: 84048243
GND: 1048335909
NKC: jn20000728708
- WorldCat
ry,vbn,qNd1v2lwBdYMtIjmYtXp9eDOE1yQMXQgQEnaoIK4YQJPO 5c
這個網誌中的熱門文章
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...