Eparchia czelabińska — eparchia Rosyjskiego Kościoła Prawosławnego z głównym ośrodkiem w Czelabińsku. Jedna z czterech eparchii wchodzących w skład metropolii czelabińskiej.
Spis treści
1Historia
2Podział administracyjny
3Biskupi eparchii
4Przypisy
5Bibliografia
Historia |
Eparchia czelabińska powstała w 1908. W latach 1918–1926 nosiła nazwę czelabińskiej i troickiej, następnie czelabińskiej i miaskiej. Istniała w początkowym kształcie do 1935, kiedy jej obszar został przyłączony do eparchii omskiej, a w 1947 przeniesiony pod jurysdykcję eparchii swierdłowskiej. Eparchia czelabińska została reaktywowana w 1989.
W 2007 na terenie eparchii działało 150 parafii. Eparchia nadaje lokalny program religijny Przemienienie.
W 2016 z terytorium eparchii czelabińskiej wydzielono nową administraturę – eparchię złatoustowską[1].
Podział administracyjny |
Eparchia czelabińska dzieliła się (przed utworzeniem eparchii złatoustowskiej) na następujące dekanaty: argajaszsko-kysztymski, warneńsko-kartaliński, złatoustowski, kaslinsko-niazepetrowski, kataw-iwanowsko-aszyński, korkino-emandżeliński, magnitogorsko-werchneuralski, miaski, troicko-płatowski oraz czelabiński.
Biskupi eparchii |
Gabriel (Czepur) 1918–1920
Dionizy (Prozorowski) 1922–1925
Arystarch (Nikołajewski) 1925–1926
Sergiusz (Wasilkow) 1926–1927
Paweł (Pawłowski) 1929–1931
Symeon (Michajłow) 1935
Jerzy (Griaznow) 1989–1996
Hiob (Tywoniuk) 1996–2011
Teofan (Aszurkow) 2011–2014
Nikodem (Czibisow) 2014[2]–2018[3]
Grzegorz (Pietrow) od 2018[3]
Przypisy |
↑В составе Челябинской митрополии образована Златоустовская епархия [dostęp: 27.12.2016.]
↑ЖУРНАЛЫ заседания Священного Синода от 30 мая 2014 года
↑ abЖУРНАЛЫ заседания Священного Синода от 28 декабря 2018 года, Патриархия.ru [dostęp 2018-12-29](ros.).
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...