Grand Prix Francji 1998
| ||
| 8. wyścig z 16 w sezonie 622. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
| Data | 26-28 czerwca 1998 | |
| Trasa | ||
| Liczba okrążeń | 71 | |
| Długość okrążenia | 4250 km | |
| Dystans | 301,750 km | |
| Zgłoszenia | ||
| Zgłoszenia | 22 kierowców | |
| Zakwalifikowało się | 22 kierowców | |
| Ukończyło wyścig | 17 kierowców | |
Grand Prix Kanady w sezonie 1998 Grand Prix Wielkiej Brytanii 1997 Grand Prix Francji 1999 | ||
Grand Prix Francji 1998 – ósma runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1998[1].
Spis treści
1 Lista zgłoszeń
2 Kwalifikacje
3 Wyścig
4 Najszybsze okrążenia
5 Klasyfikacja po wyścigu
5.1 Kierowcy
5.2 Konstruktorzy
6 Przypisy
Lista zgłoszeń |
Źródło: Wyprzedź Mnie[2]
| Nr | Kierowca | Zespół | Samochód | Silnik | Opony |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Winfield Williams | Williams FW20 | Mecachrome 3,0l V10 | G | |
| 2 | Winfield Williams | Williams FW20 | Mecachrome 3,0l V10 | G | |
| 3 | Scuderia Ferrari Marlboro | Ferrari F300 | Ferrari 3,0l V10 | G | |
| 4 | Scuderia Ferrari Marlboro | Ferrari F300 | Ferrari 3,0l V10 | G | |
| 5 | Mild Seven Benetton Playlife | Benetton B198 | Playlife 3,0l V10 | B | |
| 6 | Mild Seven Benetton Playlife | Benetton B198 | Playlife 3,0l V10 | B | |
| 7 | West McLaren Mercedes | McLaren MP4/13 | Mercedes 3,0l V10 | B | |
| 8 | West McLaren Mercedes | McLaren MP4/13 | Mercedes 3,0l V10 | B | |
| 9 | Benson & Hedges Jordan | Jordan 198 | Mugen-Honda 3,0l V10 | G | |
| 10 | Benson & Hedges Jordan | Jordan 198 | Mugen-Honda 3,0l V10 | G | |
| 11 | Gauloises Prost Peugeot | Prost AP01 | Peugeot 3,0l V10 | B | |
| 12 | Gauloises Prost Peugeot | Prost AP01 | Peugeot 3,0l V10 | B | |
| 14 | Red Bull Sauber Petronas | Sauber C17 | Petronas 3,0l V10 | G | |
| 15 | Red Bull Sauber Petronas | Sauber C17 | Petronas 3,0l V10 | G | |
| 16 | Danka Zepter Arrows | Arrows A19 | Arrows 3,0l V10 | B | |
| 17 | Danka Zepter Arrows | Arrows A19 | Arrows 3,0l V10 | B | |
| 18 | HSBC Stewart Ford | Stewart SF2 | Ford Zetec-R 3,0l V10 | B | |
| 19 | HSBC Stewart Ford | Stewart SF2 | Ford Zetec-R 3,0l V10 | B | |
| 20 | PIAA Tyrrell | Tyrrell 026 | Ford Zetec-R 3,0l V10 | G | |
| 21 | PIAA Tyrrell | Tyrrell 026 | Ford Zetec-R 3,0l V10 | G | |
| 22 | Fondmetal Minardi Team | Minardi M198 | Ford Zetec-R 3,0l V10 | B | |
| 23 | Fondmetal Minardi Team | Minardi M198 | Ford Zetec-R 3,0l V10 | B | |
| Nr | Kierowca | Zespół | Samochód | Silnik | Opony |
Kwalifikacje |
Źródło: F1Ultra[3]
| P | Nr | Kierowca | Konstruktor(-silnik) | Opony | Czas | Odstęp | Strata |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 8 | McLaren-Mercedes | B | 1:14.929 | - | - | |
| 2 | 3 | Ferrari | G | 1:15.159 | 0:00.230 | 0:00.230 | |
| 3 | 7 | McLaren-Mercedes | B | 1:15.333 | 0:00.174 | 0:00.404 | |
| 4 | 4 | Ferrari | G | 1:15.527 | 0:00.194 | 0:00.598 | |
| 5 | 1 | Williams-Mecachrome | G | 1:15.630 | 0:00.103 | 0:00.701 | |
| 6 | 10 | Jordan-Mugen-Honda | G | 1:15.925 | 0:00.295 | 0:00.996 | |
| 7 | 9 | Jordan-Mugen-Honda | G | 1:16.245 | 0:00.320 | 0:01.316 | |
| 8 | 2 | Williams-Mecachrome | G | 1:16.319 | 0:00.074 | 0:01.390 | |
| 9 | 5 | Benetton-Playlife | B | 1:16.375 | 0:00.056 | 0:01.446 | |
| 10 | 6 | Benetton-Playlife | B | 1:16.460 | 0:00.085 | 0:01.531 | |
| 11 | 14 | Sauber-Petronas | G | 1:16.627 | 0:00.167 | 0:01.698 | |
| 12 | 12 | Prost-Peugeot | B | 1:16.892 | 0:00.265 | 0:01.963 | |
| 13 | 15 | Sauber-Petronas | G | 1:16.977 | 0:00.085 | 0:02.048 | |
| 14 | 18 | Stewart-Ford | B | 1:17.024 | 0:00.047 | 0:02.095 | |
| 15 | 19 | Stewart-Ford | B | 1:17.604 | 0:00.580 | 0:02.675 | |
| 16 | 11 | Prost-Peugeot | B | 1:17.671 | 0:00.067 | 0:02.742 | |
| 17 | 16 | Arrows | B | 1:17.880 | 0:00.209 | 0:02.951 | |
| 18 | 20 | Tyrrell-Ford | G | 1:17.908 | 0:00.028 | 0:02.979 | |
| 19 | 17 | Arrows | B | 1:17.970 | 0:00.062 | 0:03.041 | |
| 20 | 21 | Tyrrell-Ford | G | 1:18.221 | 0:00.251 | 0:03.292 | |
| 21 | 22 | Minardi-Ford | B | 1:18.273 | 0:00.052 | 0:03.344 | |
| 22 | 23 | Minardi-Ford | B | 1:19.146 | 0:00.873 | 0:04.217 | |
| P | Nr | Kierowca | Konstruktor(-silnik) | Opony | Czas | Odstęp | Strata |
Wyścig |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
|---|---|
| Oznaczenie | Wyjaśnienie |
| Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
| Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
| Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
| Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
| Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
| Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
| Nie prekwalifikował się (NPK) | |
| Różowy | Nie ukończył (NU) |
| Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
| Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
| Wykluczony (WYK/EX) | |
| Biały | Nie wystartował (NW) |
| Kontuzjowany (K/INJ) | |
| Wyścig odwołany (OD/C) | |
| Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
| Nie przybył (NP/DNA) | |
| Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
| Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
| * | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 | |
Źródło: F1Ultra[1]
| P | Nr | Kierowca | Konstruktor | Opony | Okr. | Czas / Strata | Komentarz | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 3 | Ferrari | G | 71 | 1h34m45s026 | |||
| 2 | 4 | Ferrari | G | 71 | 1h35m04s601(+0:19.575) | |||
| 3 | 8 | McLaren-Mercedes | B | 71 | 1h35m04s773(+0:19.747) | |||
| 4 | 1 | Williams-Mecachrome | G | 71 | 1h35m51s991(+1:06.965) | |||
| 5 | 6 | Benetton-Playlife | B | 70 | - 1 okr. | |||
| 6 | 7 | McLaren-Mercedes | B | 70 | - 1 okr. | |||
| 7 | 14 | Sauber-Petronas | G | 70 | - 1 okr. | |||
| 8 | 15 | Sauber-Petronas | G | 70 | - 1 okr. | |||
| 9 | 5 | Benetton-Playlife | B | 70 | - 1 okr. | |||
| 10 | 18 | Stewart-Ford | B | 69 | - 2 okr. | |||
| 11 | 11 | Prost-Peugeot | B | 69 | - 2 okr. | |||
| 12 | 19 | Stewart-Ford | B | 69 | - 2 okr. | |||
| 13 | 17 | Arrows | B | 69 | - 2 okr. | |||
| 14 | 16 | Arrows | B | 69 | - 2 okr. | |||
| 15 | 2 | Williams-Mecachrome | G | 68 | - 3 okr. | zawieszenie | ||
| 16 | 10 | Jordan-Mugen-Honda | G | 68 | - 3 okr. | |||
| 17 | 22 | Minardi-Ford | B | 65 | - 6 okr. | silnik | ||
Niesklasyfikowani | ||||||||
| 21 | Tyrrell-Ford | G | 60 | - 11 okr. | silnik | |||
| 12 | Prost-Peugeot | B | 55 | - 16 okr. | poślizg | |||
| 23 | Minardi-Ford | B | 41 | - 30 okr. | skrzynia biegów | |||
| 9 | Jordan-Mugen-Honda | G | 19 | - 52 okr. | hydraulika | |||
| 20 | Tyrrell-Ford | G | 16 | - 55 okr. | hydraulika | |||
| P | Nr | Kierowca | Konstruktor | Opony | Okr. | Czas / Strata | Komentarz | |
Najszybsze okrążenia |
Źródło: Wyprzedź Mnie[2]
| P | Nr | Kierowca | Konstruktor | Opony | Okr. | Czas | Odstęp | Strata |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 7 | McLaren-Mercedes | B | 59 | 1:17.523 | - | - | |
| 2 | 3 | Ferrari | G | 4 | 1:17.770 | 0:00.247 | 0:00.247 | |
| 3 | 8 | McLaren-Mercedes | B | 52 | 1:18.493 | 0:00.723 | 0:00.970 | |
| 4 | 1 | Williams-Mecachrome | G | 42 | 1:18.913 | 0:00.420 | 0:01.390 | |
| 5 | 4 | Ferrari | G | 25 | 1:18.956 | 0:00.043 | 0:01.433 | |
| 6 | 10 | Jordan-Mugen-Honda | G | 56 | 1:19.052 | 0:00.096 | 0:01.529 | |
| 7 | 2 | Williams-Mecachrome | G | 48 | 1:19.229 | 0:00.177 | 0:01.706 | |
| 8 | 5 | Benetton-Playlife | B | 48 | 1:19.307 | 0:00.078 | 0:01.784 | |
| 9 | 6 | Benetton-Playlife | B | 36 | 1:19.320 | 0:00.013 | 0:01.797 | |
| 10 | 9 | Jordan-Mugen-Honda | G | 4 | 1:19.490 | 0:00.170 | 0:01.967 | |
| 11 | 14 | Sauber-Petronas | G | 48 | 1:19.660 | 0:00.170 | 0:02.137 | |
| 12 | 15 | Sauber-Petronas | G | 51 | 1:19.771 | 0:00.111 | 0:02.248 | |
| 13 | 12 | Prost-Peugeot | B | 6 | 1:19.869 | 0:00.098 | 0:02.346 | |
| 14 | 11 | Prost-Peugeot | B | 32 | 1:19.953 | 0:00.084 | 0:02.430 | |
| 15 | 21 | Tyrrell-Ford | G | 37 | 1:20.299 | 0:00.346 | 0:02.776 | |
| 16 | 18 | Stewart-Ford | B | 43 | 1:20.651 | 0:00.352 | 0:03.128 | |
| 17 | 19 | Stewart-Ford | B | 47 | 1:20.849 | 0:00.198 | 0:03.326 | |
| 18 | 17 | Arrows | B | 61 | 1:21.502 | 0:00.653 | 0:03.979 | |
| 19 | 16 | Arrows | B | 38 | 1:21.765 | 0:00.263 | 0:04.242 | |
| 20 | 22 | Minardi-Ford | B | 42 | 1:21.883 | 0:00.118 | 0:04.360 | |
| 21 | 20 | Tyrrell-Ford | G | 3 | 1:22.435 | 0:00.552 | 0:04.912 | |
| 22 | 23 | Minardi-Ford | B | 34 | 1:22.761 | 0:00.326 | 0:05.238 | |
| P | Nr | Kierowca | Konstruktor | Opony | Okr | Czas | Odstęp | Strata |
Klasyfikacja po wyścigu |
Kierowcy |
Źródło: F1Ultra[4]
| P | +/- | Kierowca | Starty | Punkty | P1 | P2 | P3 | PP | NO | NS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 0 | 8 | 50 | 4 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 | |
| 2 | 0 | 8 | 44 | 3 | 1 | 2 | - | 2 | 1 | |
| 3 | 0 | 8 | 30 | 1 | 3 | - | 3 | 1 | 2 | |
| 4 | 0 | 8 | 25 | - | 1 | 4 | - | - | 1 | |
| 5 | +1 | 8 | 14 | - | - | - | - | 1 | 2 | |
| 6 | --1 | 8 | 13 | - | 2 | - | - | - | 3 | |
| 7 | +1 | 8 | 11 | - | - | - | - | - | 1 | |
| 8 | --1 | 8 | 8 | - | - | 1 | - | - | 2 | |
| 9 | 0 | 8 | 4 | - | - | - | - | - | 4 | |
| 10 | 0 | 8 | 3 | - | - | - | - | - | 5 | |
| 11 | 0 | 8 | 3 | - | - | - | - | - | 2 | |
| 12 | 0 | 8 | 1 | - | - | - | - | - | 3 | |
| 13 | 0 | 8 | 1 | - | - | - | - | - | 5 | |
| 14 | 0 | 7 | 1 | - | - | - | - | - | 4 | |
| 15 | 0 | 8 | - | - | - | - | - | - | 3 | |
| 16 | 0 | 8 | - | - | - | - | - | - | 5 | |
| 17 | 0 | 8 | - | - | - | - | - | - | 4 | |
| 18 | 0 | 6 | - | - | - | - | - | - | 4 | |
| 19 | 0 | 8 | - | - | - | - | - | - | 6 | |
| 20 | 0 | 8 | - | - | - | - | - | - | 6 | |
| 21 | +1 | 8 | - | - | - | - | - | - | 4 | |
| 22 | --1 | 8 | - | - | - | - | - | - | 5 | |
| 23 | N | 1 | - | - | - | - | - | - | - | |
| P | +/- | Kierowca | Starty | Punkty | P1 | P2 | P3 | PP | NO | NS |
Konstruktorzy |
Źródło: F1Ultra[5]
| P | +/- | Konstruktor | Starty | Punkty | P1 | P2 | P3 | PP | NO | NS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 0 | 16 | 80 | 5 | 4 | 1 | 8 | 5 | 4 | |
| 2 | 0 | 16 | 69 | 3 | 2 | 6 | - | 2 | 2 | |
| 3 | 0 | 16 | 27 | - | 2 | - | - | 1 | 5 | |
| 4 | 0 | 16 | 19 | - | - | 1 | - | - | 3 | |
| 5 | 0 | 16 | 5 | - | - | - | - | - | 8 | |
| 6 | 0 | 16 | 4 | - | - | - | - | - | 10 | |
| 7 | 0 | 16 | 4 | - | - | - | - | - | 5 | |
| 8 | 0 | 16 | - | - | - | - | - | - | 9 | |
| 9 | 0 | 16 | - | - | - | - | - | - | 9 | |
| 10 | 0 | 14 | - | - | - | - | - | - | 9 | |
| 11 | 0 | 16 | - | - | - | - | - | - | 10 | |
| P | +/- | Konstruktor | Starty | Punkty | P1 | P2 | P3 | PP | NO | NS |
Przypisy |
↑ ab Dariusz Zagórski, Artur Młodziński, Ewa i Robert Młodzińscy: 1998 Mobil 1 Grand Prix de France < | > (pol. • ang.). f1ultra.pl. [dostęp 2011-02-01].
↑ ab Mobil 1 Grand Prix de France 1998 (pol.). Wyprzedź Mnie f1wm.pl. [dostęp 2011-02-01].
↑ Dariusz Zagórski, Artur Młodziński, Ewa i Robert Młodzińscy: 1998 Mobil 1 Grand Prix de France < | > (pol. • ang.). f1ultra.pl. [dostęp 2011-02-01].
↑ Dariusz Zagórski, Artur Młodziński, Ewa i Robert Młodzińscy: 1998 klasyfikacja generalna kierowców po GP ilość 8 z 16 < | > (pol. • ang.). f1ultra.pl. [dostęp 2011-02-01].
↑ Dariusz Zagórski, Artur Młodziński, Ewa i Robert Młodzińscy: 1998 klasyfikacja generalna konstruktorów po GP ilość 8 z 16 < | > (pol. • ang.). f1ultra.pl. [dostęp 2011-02-01].
| ||||
| ||||