Grand Prix Niemiec 1961
| ||
| 6. wyścig z 8 w sezonie 100. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
| Data | 6 sierpnia 1961 | |
| Trasa | ||
| Liczba okrążeń | 15 | |
| Długość okrążenia | 22,810 km | |
| Dystans | 342,150 km | |
| Zgłoszenia | ||
| Zgłoszenia | 27 kierowców | |
| Zakwalifikowało się | 27 kierowców | |
| Ukończyło wyścig | 16 kierowców | |
| Najlepsze wyniki | ||
| Pole position | Phil Hill (8:55,2, Ferrari) | |
| Zwycięzca | Stirling Moss (2:18:12,4, Walker) | |
| Najszybsze okrążenie | Phil Hill (8:57,8, Ferrari) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1961 Grand Prix Włoch 1959 Grand Prix Niemiec 1962 | ||
Grand Prix Niemiec 1961 (oryg. Großer Preis von Deutschland), Grand Prix Europy 1961[i] – 6. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1961, która odbyła się 6 sierpnia 1961 po raz 8. na torze Nürburgring.
21. Grand Prix Niemiec, 9. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
↑ Do roku 1977 Grand Prix Europy było honorowym tytułem przyznawanym eliminacjom rozgrywanym w Europie.
Klasyfikacja |
| Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 7 | Lotus-Climax | 15 | 2:18:12.4 | 3 | 9 | |
| 2 | 3 | Ferrari | 15 | +21.4 sek. | 5 | 6 | |
| 3 | 4 | Ferrari | 15 | +22.5 sek. | 1 | 4 | |
| 4 | 14 | Lotus-Climax | 15 | +1:17.1 | 8 | 3 | |
| 5 | 18 | Cooper-Climax | 15 | +1:53.1 | 10 | 2 | |
| 6 | 2 | Cooper-Climax | 15 | +2:41.4 | 12 | 1 | |
| 7 | 9 | Porsche | 15 | +3:23.1 | 7 | ||
| 8 | 5 | Ferrari | 15 | +5:23.1 | 14 | ||
| 9 | 28 | Cooper-Climax | 15 | +5:23.7 | 18 | ||
| 10 | 19 | Cooper-Climax | 15 | +12:11.5 | 15 | ||
| 11 | 33 | Lotus-Climax | 14 | +1 okrążenie | 22 | ||
| 12 | 30 | Cooper-Climax | 14 | +1 okrążenie | 24 | ||
| 13 | 11 | Porsche | 14 | +1 okrążenie | 11 | ||
| 14 | 31 | Porsche | 14 | +1 okrążenie | 17 | ||
| 15 | 37 | Lotus-Climax | 13 | +2 okrążenia | 20 | ||
| 16 | 27 | Lotus-Climax | 13 | +2 okrążenia | 25 | ||
| NU | 6 | Ferrari | 13 | Wypadek | 13 | ||
| NU | 20 | Cooper-Maserati | 12 | Silnik | 21 | ||
| NS | 38 | Cooper-Climax | 11 | Nie sklasyfikowany | 26 | ||
| NU | 32 | Cooper-Maserati | 10 | Silnik | 19 | ||
| NU | 16 | BRM-Climax | 6 | Silnik | 9 | ||
| NU | 8 | Porsche | 5 | Silnik | 4 | ||
| NU | 26 | Lotus-Climax | 3 | Sterowność | 23 | ||
| NU | 17 | BRM-Climax | 1 | Wypadek | 16 | ||
| NU | 15 | Lotus-Climax | 1 | Zapalił się | 6 | ||
| NU | 1 | Cooper-Climax | 0 | Wypadek | 2 | ||
| WD | 10 | Porsche | |||||
| WD | 12 | Cooper-Climax | |||||
| WD | 25 | Lotus-Climax | Wypadek przed wyścigiem | ||||
| WD | 29 | MBM-Porsche | |||||
| WD | 34 | Cooper-Climax | |||||
| WD | 35 | Cooper-Climax | Nie gotowy bolid | ||||
| WD | 39 | Cooper-Climax |
Uwagi |
Pole position: Phil Hill - 8:55.2- Najszybsze okrążenie: Phil Hill - 8:57.8
- Na prowadzeniu: Stirling Moss 15 okrążeń (1-15).
| ||||
| ||||