Grand Prix Niemiec 1987
| ||
| 8. wyścig z 16 w sezonie 444. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
| Data | 26 lipca 1987 | |
| Trasa | ||
| Liczba okrążeń | 44 | |
| Długość okrążenia | 6,797 km | |
| Dystans | 299,068 km | |
| Zgłoszenia | ||
| Zgłoszenia | 26 kierowców | |
| Zakwalifikowało się | 26 kierowców | |
| Ukończyło wyścig | 7 kierowców | |
| Najlepsze wyniki | ||
| Pole position | Nigel Mansell (1:42,616, Williams) | |
| Zwycięzca | Nelson Piquet (1:21:25,091, Williams) | |
| Najszybsze okrążenie | Nigel Mansell (1:45,716, Williams) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1987 Grand Prix Węgier 1986 Grand Prix Niemiec 1988 | ||
Grand Prix Niemiec 1987 (oryg. Großer Mobil 1 Preis von Deutschland) – ósma runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1987, która odbyła się 26 lipca 1987, po raz 11. na torze Hockenheimring.
49. Grand Prix Niemiec, 35. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
| Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 6 | Williams-Honda | 44 | 1:21:25.091 | 4 | 9 | |
| 2 | 2 | McLaren-TAG | 44 | + 1:39.591 | 8 | 6 | |
| 3 | 12 | Lotus-Honda | 43 | + 1 okrążenie | 2 | 4 | |
| 4 (1) | 4 | Tyrrell-Ford | 43 | + 1 okrążenie | 22 | 3 | |
| 5 (2) | 3 | Tyrrell-Ford | 43 | + 1 okrążenie | 23 | 2 | |
| 6 (3) | 30 | Larrousse-Ford | 42 | + 2 okrążenia | 21 | 1 | |
| 7 | 1 | McLaren-TAG | 39 | Elektronika | 3 | | |
| NS | 9 | Zakspeed | 34 | Nie sklasyfikowany | 19 | | |
| NU | 26 | Ligier-Megatron | 32 | Silnik | 17 | | |
| NU | 23 | Minardi-Motori Moderni | 28 | Silnik | 18 | | |
| NU | 20 | Benetton-Ford | 26 | Silnik | 6 | | |
| NU | 5 | Williams-Honda | 25 | Silnik | 1 | | |
| NU | 24 | Minardi-Motori Moderni | 25 | Silnik | 16 | | |
| NU | 17 | Arrows-Megatron | 23 | Turbo | 13 | | |
| NU | 10 | Zakspeed | 21 | Wał prz. napędu | 20 | | |
| NU | 28 | Ferrari | 19 | Turbo | 10 | | |
| NU | 19 | Benetton-Ford | 18 | Silnik | 9 | | |
| NU | 21 | Osella-Alfa Romeo | 17 | Silnik | 26 | | |
| NU | 8 | Brabham-BMW | 12 | Silnik | 7 | | |
| NU | 27 | Ferrari | 10 | Turbo | 5 | | |
| NU | 14 | AGS-Ford | 10 | Silnik | 25 | | |
| NU | 18 | Arrows-Megatron | 9 | Przepustnica | 15 | | |
| NU | 11 | Lotus-Honda | 9 | Zawieszenie | 14 | | |
| NU | 16 | March-Ford | 7 | Silnik | 24 | | |
| NU | 25 | Ligier-Megatron | 6 | Zapłon | 12 | | |
| NU | 7 | Brabham-BMW | 5 | Zapłon | 11 | |
Uwagi |
Pole position: Nigel Mansell - 1:42.616- Najszybsze okrążenie: Nigel Mansell - 1:45.716 na okrążeniu 24
| ||||
| ||||