Grand Prix Niemiec 1964
| ||
| 6. wyścig z 10 w sezonie 127. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
| Data | 2 sierpnia 1964 | |
| Trasa | ||
| Liczba okrążeń | 15 | |
| Długość okrążenia | 22,810 km | |
| Dystans | 342,150 km | |
| Zgłoszenia | ||
| Zgłoszenia | 24 kierowców | |
| Zakwalifikowało się | 23 kierowców | |
| Ukończyło wyścig | 14 kierowców | |
| Najlepsze wyniki | ||
| Pole position | John Surtees (8:38,4, Ferrari) | |
| Zwycięzca | John Surtees (2:12:04,8, Ferrari) | |
| Najszybsze okrążenie | John Surtees (8:39,0, Ferrari) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1964 Grand Prix Austrii 1963 Grand Prix Niemiec 1965 | ||
Grand Prix Niemiec 1964 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – 6. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1964, która odbyła się 2 sierpnia 1964, po raz 11. na torze Nürburgring.
26. Grand Prix Niemiec, 12. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
| Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 7 | Ferrari | 15 | 2:12:04.8 | 1 | 9 | |
| 2 | 3 | BRM | 15 | + 1:15.6 | 5 | 6 | |
| 3 | 8 | Ferrari | 15 | + 4:52.8 | 4 | 4 | |
| 4 | 19 | Brabham-BRM | 15 | + 5:23.1 | 10 | 3 | |
| 5 | 22 | BRM | 14 | Akumulator | 14 | 2 | |
| 6 | 26 | BRM | 14 | + 1 okrążenie | 16 | 1 | |
| 7 | 4 | BRM | 14 | + 1 okrążenie | 11 | ||
| 8 | 2 | Lotus-Climax | 14 | + 1 okrążenie | 17 | ||
| 9 | 23 | Lotus-Climax | 14 | + 1 okrążenie | 19 | ||
| 10 | 5 | Brabham-Climax | 14 | + 1 okrążenie | 3 | ||
| 11 | 14 | Lotus-BRM | 12 | Zawieszenie | 9 | ||
| 12 | 6 | Brabham-Climax | 11 | Mech. różnicowy | 6 | ||
| 13 | 20 | Honda | 11 | Wypadek | 22 | ||
| 14 | 27 | Lotus-BRM | 10 | Wypadek | 18 | ||
| NU | 1 | Lotus-Climax | 7 | Silnik | 2 | ||
| NU | 9 | Cooper-Climax | 4 | Silnik | 7 | ||
| NU | 16 | Brabham-Climax | 4 | Zawieszenie | 15 | ||
| NU | 12 | Cooper-Climax | 3 | Sprzęgło | 20 | ||
| NU | 18 | BRM | 2 | Przepustnica | 21 | ||
| NU | 10 | Cooper-Climax | 1 | Silnik | 8 | ||
| NU | 11 | Brabham-BRM | 0 | Elektronika | 12 | ||
| NU | 15 | Lotus-BRM | 0 | Silnik | 13 | ||
| NZ | 28 | Scirocco-Climax |
Uwagi |
- Śmiertelny wypadek Carel Godin de Beaufort (Porsche 718) podczas treningu.
Pole position: John Surtees - 8:38.4- Najszybsze okrążenie: John Surtees - 8:39.0
| ||||
| ||||