Grand Prix Niemiec 1969
| ||
| 7. wyścig z 11 w sezonie 180. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
| Data | 3 sierpnia 1969 | |
| Trasa | ||
| Liczba okrążeń | 14 | |
| Długość okrążenia | 22,835 km | |
| Dystans | 319,690 km | |
| Zgłoszenia | ||
| Zgłoszenia | 15 kierowców | |
| Zakwalifikowało się | 14 kierowców | |
| Ukończyło wyścig | 6 kierowców | |
| Najlepsze wyniki | ||
| Pole position | Jacky Ickx (7:42,1, Brabham) | |
| Zwycięzca | Jacky Ickx (1:49:55,4, Brabham) | |
| Najszybsze okrążenie | Jacky Ickx (7:43,8, Brabham) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1969 Grand Prix Włoch 1968 Grand Prix Niemiec 1970 | ||
Graham Hill podczas Grand Prix Niemiec 1969
Grand Prix Niemiec 1969 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – siódma runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1969, która odbyła się 3 sierpnia 1969, po raz 16. na torze Nürburgring.
31. Grand Prix Niemiec, 17. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
|---|---|
| Oznaczenie | Wyjaśnienie |
| Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
| Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
| Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
| Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
| Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
| Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
| Nie prekwalifikował się (NPK) | |
| Różowy | Nie ukończył (NU) |
| Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
| Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
| Wykluczony (WYK/EX) | |
| Biały | Nie wystartował (NW) |
| Kontuzjowany (K/INJ) | |
| Wyścig odwołany (OD/C) | |
| Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
| Nie przybył (NP/DNA) | |
| Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
| Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
| * | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 | |
W wyścigu uczestniczyli również zawodnicy startujący w ramach Formuły 2 (na czerwonym tle).
| Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 6 | Brabham-Ford | 14 | 1:49:55.4 | 1 | 9 | |
| 2 | 7 | Matra-Ford | 14 | + 57.7 | 2 | 6 | |
| 3 | 10 | McLaren-Ford | 14 | + 3:21.6 | 8 | 4 | |
| 4 | 2 | Lotus-Ford | 14 | + 3:58.8 | 9 | 3 | |
| 5 | 26 | Matra-Ford | 14 | +7:11.0 | 13 | ||
| 6 | 29 | Brabham-Ford | 13 | +1 okrążenie | 20 | ||
| 7 | 20 | Brabham-Ford | 13 | +1 okrążenie | 19 | ||
| 8 | 22 | Lotus-Ford | 13 | +1 okrążenie | 22 | ||
| 9 | 31 | Brabham-Ford | 13 | +1 okrążenie | 18 | ||
| 10 | 30 | Brabham-Ford | 13 | +1 okrążenie | 24 | ||
| 11 | 11 | Lotus-Ford | 12 | Zawieszenie | 4 | 2 | |
| 12 | 8 | Matra-Ford | 12 | Zawieszenie | 10 | 1 | |
| NU | 9 | McLaren-Ford | 11 | Przen napędu | 5 | | |
| NU | 15 | BRM-Ford | 11 | Wyciek oleju | 16 | | |
| NU | 2 | Lotus-Ford | 10 | Zapłon | 3 | | |
| NU | 28 | Tecno-Ford | 9 | Koło zębate | 14 | ||
| NU | 27 | Matra-Ford | 6 | Silnik | 12 | ||
| NU | 16 | Lotus-Ford | 4 | Wyciek paliwa | 23 | | |
| NU | 17 | Brabham-Ford | 1 | Wypadek | 7 | | |
| NU | 12 | McLaren-Ford | 0 | Wypadek | 6 | | |
| NU | 3 | Lotus-Ford | 0 | Wypadek | 15 | | |
| NW | 14 | BRM | - | Nie wystartował | 11 | | |
| NW | 24 | BMW | - | Śmiertelny wypadek | 25 | | |
| NW | 23 | BMW | - | Nie wystartował | 17 | | |
| NW | 25 | BMW | - | Nie wystartował | 21 | | |
| NW | 21 | Lotus-Ford | - | Nie wystartował | - | |
Uwagi |
Pole position: Jacky Ickx - 7:42.1- Najszybsze okrążenie: Jacky Ickx - 7:43.8 na okrążeniu 7
| ||||
| ||||