Grand Prix Niemiec 1977
| ||
| 11. wyścig z 17 w sezonie 291. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
| Data | 31 lipca 1977 | |
| Trasa | ||
| Liczba okrążeń | 47 | |
| Długość okrążenia | 6,789 km | |
| Dystans | 319,083 km | |
| Zgłoszenia | ||
| Zgłoszenia | 30 kierowców | |
| Zakwalifikowało się | 25 kierowców | |
| Ukończyło wyścig | 10 kierowców | |
| Najlepsze wyniki | ||
| Pole position | Jody Scheckter (1:53,07, Wolf) | |
| Zwycięzca | Niki Lauda (1:31:48,62, Ferrari) | |
| Najszybsze okrążenie | Niki Lauda (1:55,99, Ferrari) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1977 Grand Prix Austrii 1976 Grand Prix Niemiec 1978 | ||
Grand Prix Niemiec 1977 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – 11. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1977, która odbyła się 31 lipca 1977, po raz drugi na torze Hockenheimring.
39. Grand Prix Niemiec, 25. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
|---|---|
| Oznaczenie | Wyjaśnienie |
| Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
| Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
| Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
| Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
| Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
| Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
| Nie prekwalifikował się (NPK) | |
| Różowy | Nie ukończył (NU) |
| Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
| Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
| Wykluczony (WYK/EX) | |
| Biały | Nie wystartował (NW) |
| Kontuzjowany (K/INJ) | |
| Wyścig odwołany (OD/C) | |
| Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
| Nie przybył (NP/DNA) | |
| Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
| Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
| * | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 | |
| Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 11 | Ferrari | 47 | 1:31:49.3 | 3 | 9 | |
| 2 | 20 | Wolf-Ford | 47 | +14.33 sek. | 1 | 6 | |
| 3 | 8 | Brabham-Alfa Romeo | 47 | +20.9 sek. | 5 | 4 | |
| 4 | 12 | Ferrari | 47 | +60.27 sek. | 8 | 3 | |
| 5 | 19 | Surtees-Ford | 47 | +87.37 sek. | 10 | 2 | |
| 6 | 23 | Ensign-Ford | 47 | +89.81 sek. | 11 | 1 | |
| 7 | 18 | Surtees-Ford | 46 | +1 okrążenie | 19 | | |
| 8 | 9 | March-Ford | 46 | +1 okrążenie | 20 | | |
| 9 | 3 | Tyrrell-Ford | 42 | Silnik | 14 | | |
| 10 | 16 | Shadow-Ford | 42 | Koło | 16 | | |
| NU | 24 | Hesketh-Ford | 40 | Wypadek | 23 | | |
| NU | 5 | Lotus-Ford | 34 | Silnik | 7 | | |
| NU | 1 | McLaren-Ford | 32 | Pompa paliwa | 4 | | |
| NU | 6 | Lotus-Ford | 31 | Silnik | 9 | | |
| NU | 2 | McLaren-Ford | 26 | Skrz. biegów | 13 | | |
| NU | 4 | Tyrrell-Ford | 22 | Silnik | 15 | | |
| NU | 26 | Ligier-Matra | 21 | Silnik | 6 | | |
| NU | 25 | Hesketh-Ford | 20 | Silnik | 24 | | |
| NU | 30 | McLaren-Ford | 14 | Wypadek | 21 | | |
| NU | 10 | March-Ford | 9 | Sprzęgło | 19 | | |
| NU | 7 | Brabham-Alfa Romeo | 8 | Silnik | 2 | | |
| NU | 34 | Penske-Ford | 5 | Przen napędu | 12 | | |
| NU | 17 | Shadow-Ford | 0 | Wypadek | 17 | | |
| NZ | 35 | Penske-Ford | 9 | Przen napędu | 25 | | |
| NZ | 27 | March-Ford | | | | | |
| NZ | 36 | McLaren-Ford | | | | | |
| NZ | 28 | Fittipaldi-Ford | | | | | |
| NZ | 37 | March-Ford | | | | | |
| NZ | 40 | BRM | | | | |
Uwagi |
- Najszybsze okrążenie: Niki Lauda 1:55.990
| ||||
| ||||