Grand Prix Niemiec 1951
| ||
| 6. wyścig z 8 w sezonie 13. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
| Data | 29 lipca 1951 | |
| Trasa | ||
| Liczba okrążeń | 20 | |
| Długość okrążenia | 22,810 km | |
| Dystans | 456,200 km | |
| Zgłoszenia | ||
| Zgłoszenia | 24 kierowców | |
| Zakwalifikowało się | 23 kierowców | |
| Ukończyło wyścig | 11 kierowców | |
| Najlepsze wyniki | ||
| Pole position | Alberto Ascari (9:55,8, Ferrari) | |
| Zwycięzca | Alberto Ascari (3:23:03,3, Ferrari) | |
| Najszybsze okrążenie | Juan Manuel Fangio (9:55,8, Alfa Romeo) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1951 Grand Prix Włoch Grand Prix Niemiec 1952 | ||
Grand Prix Niemiec 1951 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – szósta runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1951, która odbyła się 29 lipca 1951 po raz pierwszy na torze Nürburgring.
14. Grand Prix Niemiec, pierwsze zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Wyniki |
Kwalifikacje |
| P | Imię i nazwisko | Kraj | Nazwa stajni | Opony | Czas | Strata |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alberto Ascari | Ferrari | Pirelli | 9:55,800 | ||
| 2 | José Froilán González | Ferrari | Pirelli | 9:57,500 | 0:01,700 | |
| 3 | Juan Manuel Fangio | Alfa Romeo | Pirelli | 9:59,000 | 0:03,200 | |
| 4 | Giuseppe Farina | Alfa Romeo | Pirelli | 10:01,000 | 0:05,200 | |
| 5 | Luigi Villoresi | Ferrari | Pirelli | 10:06,600 | 0:10,800 | |
| 6 | Piero Taruffi | Ferrari | Pirelli | 10:12,900 | 0:17,100 | |
| 7 | Paul Pietsch | Alfa Romeo | Pirelli | 10:15,700 | 0:19,900 | |
| 8 | Rudi Fischer | Ferrari | Pirelli | 10:23,800 | 0:28,000 | |
| 9 | Robert Manzon | Gordini | 10:28,900 | 0:33,100 | ||
| 10 | Felice Bonetto | Alfa Romeo | Pirelli | 10:46,100 | 0:50,300 | |
| 11 | Yves Giraud-Cabantous | Talbot | 10:52,800 | 0:57,000 | ||
| 12 | André Simon | Gordini | 10:57,500 | 1:01,700 | ||
| 13 | Louis Chiron | Talbot | 11:00,200 | 1:04,400 | ||
| 14 | Maurice Trintignant | Gordini | 11:07,500 | 1:11,700 | ||
| 15 | Louis Rosier | Talbot | 11:08,200 | 1:12,400 | ||
| 16 | Emmanuel de Graffenried | Maserati | 11:25,600 | 1:29,800 | ||
| 17 | Toni Branca | Maserati | 11:26,700 | 1:30,900 | ||
| 18 | Johnny Claes | Talbot | 11:33,600 | 1:37,800 | ||
| 19 | Pierre Levegh | Talbot | 11:41,900 | 1:46,100 | ||
| 20 | Duncan Hamilton | Talbot | 11:49,300 | 1:53,500 | ||
| 21 | Philippe Étancelin | Talbot | 11:52,900 | 1:57,100 | ||
| 22 | Jacques Swaters | Talbot | 12:09,100 | 2:13,300 | ||
| 23 | David Murray | Maserati | 0,000 |
Wyścig |
| P | Nr | Imię i nazwisko | Kraj | Nazwa stajni | Opony | Okr. | Czas/Strata/Powód nieukończenia | PKT | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 71 | Alberto Ascari | Ferrari | Pirelli | 20 | 3h23m03,300 | 8 | ||
| 2 | 75 | Juan Manuel Fangio | Alfa Romeo | Pirelli | 20 | +30,500 s | 7 | ||
| 3 | 74 | José Froilán González | Ferrari | Pirelli | 20 | +4:39,000 m | 4 | ||
| 4 | 72 | Luigi Villoresi | Ferrari | Pirelli | 20 | +5:50,200 m | 3 | ||
| 5 | 73 | Piero Taruffi | Ferrari | Pirelli | 20 | +7:49,100 m | 2 | ||
| 6 | 91 | Rudi Fischer | Ferrari | Pirelli | 19 | +1 okr. | 0 | ||
| 7 | 82 | Robert Manzon | Gordini | 19 | +1 okr. | 0 | |||
| 8 | 84 | Louis Rosier | Talbot | 19 | +1 okr. | 0 | |||
| 9 | 90 | Pierre Levegh | Talbot | 18 | +2 okr. | 0 | |||
| 10 | 93 | Jacques Swaters | Talbot | 18 | +2 okr. | 0 | |||
| 11 | 94 | Johnny Claes | Talbot | 17 | +3 okr. | 0 | |||
Nie sklasyfikowani | |||||||||
| 87 | Yves Giraud-Cabantous | Talbot | 17 | wypadek | 0 | ||||
| 81 | Maurice Trintignant | Gordini | 13 | silnik | 0 | ||||
| 77 | Felice Bonetto | Alfa Romeo | Pirelli | 12 | ciśnienie oleju | 0 | |||
| 88 | Duncan Hamilton | Talbot | 12 | magneto | 0 | ||||
| 78 | Paul Pietsch | Alfa Romeo | Pirelli | 11 | silnik | 0 | |||
| 83 | André Simon | Gordini | 11 | wypadek | 0 | ||||
| 76 | Giuseppe Farina | Alfa Romeo | Pirelli | 8 | przegrzanie | 0 | |||
| 86 | Philippe Étancelin | Talbot | 4 | skrzynia biegów | 0 | ||||
| 85 | Louis Chiron | Talbot | 3 | zapłon | 0 | ||||
| 92 | Toni Branca | Maserati | 3 | silnik | 0 | ||||
| 79 | Emmanuel de Graffenried | Maserati | 2 | silnik | 0 | ||||
| ||||
| ||||