Grand Prix Niemiec 1952
| ||
| 6. wyścig z 8 w sezonie 21. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
| Data | 3 sierpnia 1952 | |
| Trasa | ||
| Liczba okrążeń | 18 | |
| Długość okrążenia | 22,810 km | |
| Dystans | 410,580 km | |
| Zgłoszenia | ||
| Zgłoszenia | 34 kierowców | |
| Zakwalifikowało się | 34 kierowców | |
| Ukończyło wyścig | 12 kierowców | |
| Najlepsze wyniki | ||
| Pole position | Alberto Ascari (10:04,4, Ferrari) | |
| Zwycięzca | Alberto Ascari (3:06:13,3, Ferrari) | |
| Najszybsze okrążenie | Alberto Ascari (10:05,1, Ferrari) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1952 Grand Prix Holandii 1951 Grand Prix Niemiec 1953 | ||
Grand Prix Niemiec 1952 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – szósta runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1952, która odbyła się 3 sierpnia 1952 po raz drugi na torze Nürburgring.
15. Grand Prix Niemiec, drugie zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Wyniki |
Kwalifikacje |
| P | Imię i nazwisko | Kraj | Nazwa stajni | Opony | Czas | Strata |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alberto Ascari | Ferrari | Pirelli | 10:04,400 | ||
| 2 | Giuseppe Farina | Ferrari | Pirelli | 10:07,300 | 0:02,900 | |
| 3 | Maurice Trintignant | Gordini | 10:19,100 | 0:14,700 | ||
| 4 | Robert Manzon | Gordini | 10:25,300 | 0:20,900 | ||
| 5 | Piero Taruffi | Ferrari | Pirelli | 10:26,300 | 0:21,900 | |
| 6 | Rudi Fischer | Ferrari | Pirelli | 10:41,900 | 0:37,500 | |
| 7 | Paul Pietsch | Veritas | 10:56,300 | 0:51,900 | ||
| 8 | Hans Klenk | Veritas | 0,000 | |||
| 9 | Willi Heeks | AFM | 0,000 | |||
| 10 | Felice Bonetto | Maserati | Pirelli | 0,000 | ||
| 11 | Jean Behra | Gordini | 0,000 | |||
| 12 | Fritz Riess | Veritas | 0,000 | |||
| 13 | Paul Frère | Gordini | 0,000 | |||
| 14 | Tony Gaze | HWM | 0,000 | |||
| 15 | Toni Ulmen | Veritas | 0,000 | |||
| 16 | Gino Bianco | Maserati | Pirelli | 0,000 | ||
| 17 | Roger Laurent | Ferrari | Pirelli | 0,000 | ||
| 18 | Theo Helfrich | Veritas | 0,000 | |||
| 19 | Adolf Brudes | Veritas | 0,000 | |||
| 20 | Josef Peters | Veritas | 0,000 | |||
| 21 | Bill Aston | Aston Butterworth | 0,000 | |||
| 22 | Helmut Niedermayr | AFM | 0,000 | |||
| 23 | Rudolf Krause | BMW | 0,000 | |||
| 24 | Rudolf Schoeller | Ferrari | Pirelli | 0,000 | ||
| 25 | Marcel Balsa | BMW | 0,000 | |||
| 26 | Eitel Cantoni | Maserati | Pirelli | 0,000 | ||
| 27 | Piero Carini | Ferrari | Pirelli | 0,000 | ||
| 28 | Ernst Klodwig | BMW | 0,000 | |||
| 29 | Bernard Nacke | BMW | 0,000 | |||
| 30 | Johnny Claes | HWM | 0,000 | |||
| 32 | Ludwig Fischer | AFM | 0,000 | |||
| 33 | Willi Krakau | AFM | 0,000 | |||
| 33 | Peter Collins | HWM | 0,000 | |||
| 34 | Harry Merkel | BMW | 0,000 |
Wyścig |
| P | Nr | Imię i nazwisko | Kraj | Nazwa stajni | Opony | Okr. | Czas/Strata/Powód nieukończenia | PKT | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 101 | Alberto Ascari | Ferrari | Pirelli | 18 | 3h06m13.300 | 9 | ||
| 2 | 102 | Giuseppe Farina | Ferrari | Pirelli | 18 | +14,100 s | 6 | ||
| 3 | 117 | Rudi Fischer | Ferrari | Pirelli | 18 | +7:10,100 m | 4 | ||
| 4 | 103 | Piero Taruffi | Ferrari | Pirelli | 17 | +1 okr. | 3 | ||
| 5 | 108 | Jean Behra | Gordini | 17 | +1 okr. | 2 | |||
| 6 | 119 | Roger Laurent | Ferrari | Pirelli | 16 | +2 okr. | 0 | ||
| 7 | 121 | Fritz Riess | Veritas | 16 | +2 okr. | 0 | |||
| 8 | 125 | Toni Ulmen | Veritas | 16 | +2 okr. | 0 | |||
| 9 | 124 | Helmut Niedermayr | AFM | 15 | +3 okr. | 0 | |||
| 10 | 113 | Johnny Claes | HWM | 15 | +3 okr. | 0 | |||
| 11 | 128 | Hans Klenk | Veritas | 14 | +4 okr. | 0 | |||
| 12 | 135 | Ernst Klodwig | BMW | 14 | +4 okr. | 0 | |||
Nie sklasyfikowani | |||||||||
| 107 | Robert Manzon | Gordini | 8 | wypadek | 0 | ||||
| 123 | Willi Heeks | AFM | 7 | wycofał się | 0 | ||||
| 120 | Tony Gaze | HWM | 6 | skrzynia biegów | 0 | ||||
| 126 | Adolf Brudes | Veritas | 5 | silnik | 0 | ||||
| 110 | Marcel Balsa | BMW | 5 | wycofał się | 0 | ||||
| 130 | Bernard Nacke | BMW | 5 | zapłon | 0 | ||||
| 116 | Eitel Cantoni | Maserati | Pirelli | 4 | oś | 0 | |||
| 136 | Rudolf Krause | BMW | 3 | wycofał się | 0 | ||||
| 118 | Rudolf Schoeller | Ferrari | Pirelli | 3 | zawieszenie | 0 | |||
| 114 | Bill Aston | Aston Butterworth | 2 | ciśnienie oleju | 0 | ||||
| 109 | Maurice Trintignant | Gordini | 1 | wypadek | 0 | ||||
| 127 | Paul Pietsch | Veritas | 1 | skrzynia biegów | 0 | ||||
| 112 | Paul Frère | Gordini | 1 | skrzynia biegów | 0 | ||||
| 122 | Theo Helfrich | Veritas | 1 | wycofał się | 0 | ||||
| 129 | Josef Peters | Veritas | 1 | wycofał się | 0 | ||||
| 104 | Piero Carini | Ferrari | Pirelli | 1 | hamulce | 0 | |||
| 105 | Felice Bonetto | Maserati | Pirelli | 1 | dyskwalifikacja | 0 | |||
| 115 | Gino Bianco | Maserati | Pirelli | 0 | nie startował | 0 | |||
| 133 | Willi Krakau | AFM | 0 | nie startował | 0 | ||||
| 131 | Ludwig Fischer | AFM | 0 | nie startował | 0 | ||||
| ||||
| ||||