Grand Prix Niemiec 1984
| ||
| 11. wyścig z 16 w sezonie 399. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
| Data | 5 sierpnia 1984 | |
| Trasa | ||
| Liczba okrążeń | 44 | |
| Długość okrążenia | 6,797 km | |
| Dystans | 299,068 km | |
| Zgłoszenia | ||
| Zgłoszenia | 27 kierowców | |
| Zakwalifikowało się | 26 kierowców | |
| Ukończyło wyścig | 9 kierowców | |
| Najlepsze wyniki | ||
| Pole position | Alain Prost (1:47,012, McLaren) | |
| Zwycięzca | Alain Prost (1:24:43,210, McLaren) | |
| Najszybsze okrążenie | Alain Prost (1:53,538, McLaren) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1984 Grand Prix Austrii 1983 Grand Prix Niemiec 1985 | ||
Grand Prix Niemiec 1984 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – 11. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1984, która odbyła się 5 sierpnia 1984, po raz dziewiąty na torze Hockenheimring.
46. Grand Prix Niemiec, 32. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
|---|---|
| Oznaczenie | Wyjaśnienie |
| Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
| Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
| Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
| Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
| Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
| Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
| Nie prekwalifikował się (NPK) | |
| Różowy | Nie ukończył (NU) |
| Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
| Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
| Wykluczony (WYK/EX) | |
| Biały | Nie wystartował (NW) |
| Kontuzjowany (K/INJ) | |
| Wyścig odwołany (OD/C) | |
| Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
| Nie przybył (NP/DNA) | |
| Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
| Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
| * | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 | |
| Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążenia | Czas/powód NU | Poz. start. | Punkty |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 7 | McLaren-TAG | 44 | 1:24:43.210 | 1 | 9 | |
| 2 | 8 | McLaren-TAG | 44 | + 3.149 | 7 | 6 | |
| 3 | 16 | Renault | 44 | + 36.423 | 3 | 4 | |
| 4 | 12 | Lotus-Renault | 44 | + 51.663 | 16 | 3 | |
| 5 | 15 | Renault | 44 | + 1:11.949 | 4 | 2 | |
| 6 | 28 | Ferrari | 43 | + 1 okrążenie | 10 | 1 | |
| 7 | 26 | Ligier-Renault | 43 | + 1 okrążenie | 11 | | |
| 8 | 25 | Ligier-Renault | 43 | + 1 okrążenie | 17 | | |
| 9 | 21 | Spirit-Hart | 40 | + 4 okrążenia | 24 | | |
| DK | 3 | Tyrrell-Ford | 42 | Dyskwalifikacja | 26 | | |
| NU | 14 | ATS-BMW | 31 | Skrz. biegów | 13 | | |
| NU | 23 | Alfa Romeo | 29 | Silnik | 18 | | |
| NU | 2 | Brabham-BMW | 28 | Turbo | 8 | | |
| NU | 1 | Brabham-BMW | 23 | Skrz. biegów | 5 | | |
| NU | 22 | Alfa Romeo | 16 | Prob. z paliwem | 20 | | |
| NU | 24 | Osella-Alfa Romeo | 14 | Elektronika | 21 | | |
| NU | 30 | Osella-Alfa Romeo | 13 | Turbo | 23 | | |
| NU | 27 | Ferrari | 13 | Silnik | 6 | | |
| NU | 10 | RAM-Hart | 11 | Turbo | 25 | | |
| NU | 6 | Williams-Honda | 10 | Elektronika | 19 | | |
| NU | 5 | Williams-Honda | 10 | Silnik | 12 | | |
| NU | 18 | Arrows-BMW | 8 | Silnik | 15 | | |
| NU | 11 | Lotus-Renault | 8 | Turbo | 2 | | |
| NU | 9 | RAM-Hart | 7 | Przegrzanie | 22 | | |
| NU | 19 | Toleman-Hart | 4 | Wypadek | 9 | | |
| NU | 17 | Arrows-BMW | 1 | Turbo | 14 | | |
| NZ | 4 | Tyrrell-Ford | | | | |
Uwagi |
Pole position: Alain Prost - 1:47.012- Najszybsze okrążenie: Alain Prost - 1:53.538 na okrążeniu 31
| ||||
| ||||