Grand Prix Niemiec 1985
| ||
| 9. wyścig z 16 w sezonie 413. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
| Data | 4 sierpnia 1985 | |
| Trasa | ||
| Liczba okrążeń | 67 | |
| Długość okrążenia | 4,542 km | |
| Dystans | 304,314 km | |
| Zgłoszenia | ||
| Zgłoszenia | 27 kierowców | |
| Zakwalifikowało się | 27 kierowców | |
| Ukończyło wyścig | 12 kierowców | |
| Najlepsze wyniki | ||
| Pole position | Teo Fabi (1:17,429, Toleman) | |
| Zwycięzca | Michele Alboreto (1:35:31,337, Ferrari) | |
| Najszybsze okrążenie | Niki Lauda (1:22,806, McLaren) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1985 Grand Prix Austrii 1984 Grand Prix Niemiec 1986 | ||
Michele Alboreto podczas Grand Prix Niemiec 1985
Grand Prix Niemiec 1985 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – dziewiąta runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1985, która odbyła się 4 sierpnia 1985, po raz 23. na torze Nürburgring.
47. Grand Prix Niemiec, 33. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
| Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 27 | Ferrari | 67 | 1:35:31.337 | 8 | 9 | |
| 2 | 2 | McLaren-TAG | 67 | + 11.661 | 3 | 6 | |
| 3 | 26 | Ligier-Renault | 67 | + 51.154 | 13 | 4 | |
| 4 | 18 | Arrows-BMW | 67 | + 55.279 | 15 | 3 | |
| 5 | 1 | McLaren-TAG | 67 | + 1:13.972 | 12 | 2 | |
| 6 | 5 | Williams-Honda | 67 | + 1:16.820 | 10 | 1 | |
| 7 | 17 | Arrows-BMW | 66 | + 1 okrążenie | 17 | | |
| 8 | 3 | Tyrrell-Renault | 66 | + 1 okrążenie | 19 | | |
| 9 | 28 | Ferrari | 66 | + 1 okrążenie | 2 | | |
| 10 | 4 | Tyrrell-Ford | 63 | + 4 okrążenia | 26 | | |
| 11 | 29 | Minardi-Motori Moderni | 62 | Silnik | 27 | | |
| 12 | 6 | Williams-Honda | 61 | Hamulce | 4 | | |
| NU | 23 | Alfa Romeo | 45 | Turbo | 18 | | |
| NU | 11 | Lotus-Renault | 40 | Silnik | 7 | | |
| NU | 24 | Osella-Alfa Romeo | 32 | Skrz. biegów | 25 | | |
| NU | 19 | Toleman-Hart | 29 | Sprzęgło | 1 | | |
| NU | 12 | Lotus-Renault | 27 | Przen napędu | 5 | | |
| NU | 16 | Renault | 25 | Zapłon | 20 | | |
| NU | 7 | Brabham-BMW | 23 | Turbo | 6 | | |
| NU | 15 | Renault | 19 | Wypadł z toru | 16 | | |
| NU | 8 | Brabham-BMW | 15 | Silnik | 11 | | |
| NU | 9 | RAM-Hart | 8 | Silnik | 22 | | |
| NU | 22 | Alfa Romeo | 8 | Skrz. biegów | 9 | | |
| NU | 14 | Renault | 8 | Sprzęgło | 23 | | |
| NU | 10 | RAM-Hart | 8 | Ciśnienie oleju | 21 | | |
| NU | 30 | Zakspeed | 7 | Alternator | 24 | | |
| NU | 25 | Ligier-Renault | 0 | Kolizja | 14 | |
Uwagi |
Pole position: Teo Fabi - 1:17.429- Najszybsze okrążenie: Niki Lauda - 1:22.806 na okrążeniu 53
| ||||
| ||||