Grand Prix Kanady 1998
| ||
| 7. wyścig z 16 w sezonie 621. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
| Data | 7-9 czerwca 1998 r. | |
| Trasa | ||
| Liczba okrążeń | 69 | |
| Długość okrążenia | 4421 km | |
| Dystans | 305,049 km | |
| Zgłoszenia | ||
| Zgłoszenia | 22 kierowców | |
| Zakwalifikowało się | 22 kierowców | |
| Ukończyło wyścig | 10 kierowców | |
Grand Prix Monako w sezonie 1998 Grand Prix Wielkiej Brytanii 1997 Grand Prix Kanady 1999 | ||
Wyniki Grand Prix Kanady, siódmej rundy Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1998.
Spis treści
1 Lista startowa
2 Kwalifikacje
3 Wyścig
4 Najszybsze okrążenia
5 Klasyfikacja po wyścigu
5.1 Kierowcy
5.2 Konstruktorzy
Lista startowa |
| Nr | Kierowca | Zespół | Samochód | Silnik | Opony |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Winfield Williams | Williams FW20 | Mecachrome 3,0l V10 | G | |
| 2 | Winfield Williams | Williams FW20 | Mecachrome 3,0l V10 | G | |
| 3 | Scuderia Ferrari Marlboro | Ferrari F300 | Ferrari 3,0l V10 | G | |
| 4 | Scuderia Ferrari Marlboro | Ferrari F300 | Ferrari 3,0l V10 | G | |
| 5 | Mild Seven Benetton Playlife | Benetton B198 | Playlife 3,0l V10 | B | |
| 6 | Mild Seven Benetton Playlife | Benetton B198 | Playlife 3,0l V10 | B | |
| 7 | West McLaren Mercedes | McLaren MP4/13 | Mercedes 3,0l V10 | B | |
| 8 | West McLaren Mercedes | McLaren MP4/13 | Mercedes 3,0l V10 | B | |
| 9 | Benson & Hedges Jordan | Jordan 198 | Mugen-Honda 3,0l V10 | G | |
| 10 | Benson & Hedges Jordan | Jordan 198 | Mugen-Honda 3,0l V10 | G | |
| 11 | Gauloises Prost Peugeot | Prost AP01 | Peugeot 3,0l V10 | B | |
| 12 | Gauloises Prost Peugeot | Prost AP01 | Peugeot 3,0l V10 | B | |
| 14 | Red Bull Sauber Petronas | Sauber C17 | Petronas 3,0l V10 | G | |
| 15 | Red Bull Sauber Petronas | Sauber C17 | Petronas 3,0l V10 | G | |
| 16 | Danka Zepter Arrows | Arrows A19 | Arrows 3,0l V10 | B | |
| 17 | Danka Zepter Arrows | Arrows A19 | Arrows 3,0l V10 | B | |
| 18 | HSBC Stewart Ford | Stewart SF2 | Ford Zetec-R 3,0l V10 | B | |
| 19 | HSBC Stewart Ford | Stewart SF2 | Ford Zetec-R 3,0l V10 | B | |
| 20 | PIAA Tyrrell | Tyrrell 026 | Ford Zetec-R 3,0l V10 | G | |
| 21 | PIAA Tyrrell | Tyrrell 026 | Ford Zetec-R 3,0l V10 | G | |
| 22 | Fondmetal Minardi Team | Minardi M198 | Ford Zetec-R 3,0l V10 | B | |
| 23 | Fondmetal Minardi Team | Minardi M198 | Ford Zetec-R 3,0l V10 | B | |
| Nr | Kierowca | Zespół | Samochód | Silnik | Opony |
Kwalifikacje |
| P | Nr | Kierowca | Konstruktor(-silnik) | Opony | Czas | Odstęp | Strata |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 7 | McLaren-Mercedes | B | 1:18.213 | - | - | |
| 2 | 8 | McLaren-Mercedes | B | 1:18.282 | 0:00.069 | 0:00.069 | |
| 3 | 3 | Ferrari | G | 1:18.497 | 0:00.215 | 0:00.284 | |
| 4 | 5 | Benetton-Playlife | B | 1:18.826 | 0:00.329 | 0:00.613 | |
| 5 | 10 | Jordan-Mugen-Honda | G | 1:18.242 | 0:00.-584 | 0:00.029 | |
| 6 | 1 | Williams-Mecachrome | G | 1:19.588 | 0:01.346 | 0:01.375 | |
| 7 | 2 | Williams-Mecachrome | G | 1:19.614 | 0:00.026 | 0:01.401 | |
| 8 | 4 | Ferrari | G | 1:19.616 | 0:00.002 | 0:01.403 | |
| 9 | 14 | Sauber-Petronas | G | 1:19.693 | 0:00.077 | 0:01.480 | |
| 10 | 9 | Jordan-Mugen-Honda | G | 1:19.717 | 0:00.024 | 0:01.504 | |
| 11 | 6 | Benetton-Playlife | B | 1:19.765 | 0:00.048 | 0:01.552 | |
| 12 | 15 | Sauber-Petronas | G | 1:19.845 | 0:00.080 | 0:01.632 | |
| 13 | 18 | Stewart-Ford | B | 1:19.953 | 0:00.108 | 0:01.740 | |
| 14 | 12 | Prost-Peugeot | B | 1:20.188 | 0:00.235 | 0:01.975 | |
| 15 | 11 | Prost-Peugeot | B | 1:20.303 | 0:00.115 | 0:02.090 | |
| 16 | 21 | Tyrrell-Ford | G | 1:20.328 | 0:00.025 | 0:02.115 | |
| 17 | 17 | Arrows | B | 1:20.536 | 0:00.208 | 0:02.323 | |
| 18 | 22 | Minardi-Ford | B | 1:21.230 | 0:00.694 | 0:03.017 | |
| 19 | 16 | Arrows | B | 1:21.301 | 0:00.071 | 0:03.088 | |
| 20 | 19 | Stewart-Ford | B | 1:21.629 | 0:00.328 | 0:03.416 | |
| 21 | 23 | Minardi-Ford | B | 1:21.822 | 0:00.193 | 0:03.609 | |
| 22 | 20 | Tyrrell-Ford | G | 1:21.824 | 0:00.002 | 0:03.611 | |
| P | Nr | Kierowca | Konstruktor(-silnik) | Opony | Czas | Odstęp | Strata |
Wyścig |
Giancarlo Fisichella, Michael Schumacher i Eddie Irvine na podium po wyścigu
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
|---|---|
| Oznaczenie | Wyjaśnienie |
| Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
| Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
| Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
| Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
| Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
| Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
| Nie prekwalifikował się (NPK) | |
| Różowy | Nie ukończył (NU) |
| Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
| Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
| Wykluczony (WYK/EX) | |
| Biały | Nie wystartował (NW) |
| Kontuzjowany (K/INJ) | |
| Wyścig odwołany (OD/C) | |
| Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
| Nie przybył (NP/DNA) | |
| Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
| Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
| * | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 | |
| P | Nr | Kierowca | Konstruktor | Opony | Okr. | Czas / Strata | Komentarz | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 3 | Ferrari | G | 69 | 1h40m57s355 | |||
| 2 | 5 | Benetton-Playlife | B | 69 | 1h41m14s017(+0:16.662) | |||
| 3 | 4 | Ferrari | G | 69 | 1h41m57s414(+1:00.059) | |||
| 4 | 6 | Benetton-Playlife | B | 69 | 1h42m00s587(+1:03.232) | |||
| 5 | 18 | Stewart-Ford | B | 69 | 1h42m18s868(+1:21.513) | |||
| 6 | 19 | Stewart-Ford | B | 68 | - 1 okr. | |||
| 7 | 22 | Minardi-Ford | B | 68 | - 1 okr. | |||
| 8 | 20 | Tyrrell-Ford | G | 68 | - 1 okr. | |||
| 9 | 16 | Arrows | B | 68 | - 1 okr. | |||
| 10 | 1 | Williams-Mecachrome | G | 63 | - 6 okr. | |||
Niesklasyfikowani | ||||||||
| 23 | Minardi-Ford | B | 53 | - 16 okr. | elektronika | |||
| 9 | Jordan-Mugen-Honda | G | 42 | - 27 okr. | elektronika | |||
| 11 | Prost-Peugeot | B | 39 | - 30 okr. | poślizg | |||
| 2 | Williams-Mecachrome | G | 20 | - 49 okr. | poślizg | |||
| 7 | McLaren-Mercedes | B | 18 | - 51 okr. | przepustnica | |||
| 15 | Sauber-Petronas | G | 18 | - 51 okr. | poślizg | |||
| 17 | Arrows | B | 18 | - 51 okr. | poślizg | |||
| 8 | McLaren-Mercedes | B | 0 | - 69 okr. | skrzynia biegów | |||
| 10 | Jordan-Mugen-Honda | G | 0 | - 69 okr. | skrzynia biegów | |||
| 14 | Sauber-Petronas | G | 0 | - 69 okr. | kolizja | |||
| 12 | Prost-Peugeot | B | 0 | - 69 okr. | kolizja | |||
| 21 | Tyrrell-Ford | G | 0 | - 69 okr. | przeniesienie napędu | |||
| P | Nr | Kierowca | Konstruktor | Opony | Okr. | Czas / Strata | Komentarz | |
Najszybsze okrążenia |
| P | Nr | Kierowca | Konstruktor | Opony | Okr. | Czas | Odstęp | Strata |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 3 | Ferrari | G | 48 | 1:19.379 | - | - | |
| 2 | 7 | McLaren-Mercedes | B | 11 | 1:20.852 | 0:01.473 | 0:01.473 | |
| 3 | 5 | Benetton-Playlife | B | 34 | 1:20.942 | 0:00.090 | 0:01.563 | |
| 4 | 1 | Williams-Mecachrome | G | 61 | 1:21.233 | 0:00.291 | 0:01.854 | |
| 5 | 4 | Ferrari | G | 54 | 1:21.327 | 0:00.094 | 0:01.948 | |
| 6 | 11 | Prost-Peugeot | B | 39 | 1:21.669 | 0:00.342 | 0:02.290 | |
| 7 | 6 | Benetton-Playlife | B | 66 | 1:21.694 | 0:00.025 | 0:02.315 | |
| 8 | 16 | Arrows | B | 67 | 1:21.814 | 0:00.120 | 0:02.435 | |
| 9 | 9 | Jordan-Mugen-Honda | G | 25 | 1:21.933 | 0:00.119 | 0:02.554 | |
| 10 | 18 | Stewart-Ford | B | 44 | 1:22.239 | 0:00.306 | 0:02.860 | |
| 11 | 2 | Williams-Mecachrome | G | 12 | 1:22.430 | 0:00.191 | 0:03.051 | |
| 12 | 19 | Stewart-Ford | B | 32 | 1:22.867 | 0:00.437 | 0:03.488 | |
| 13 | 22 | Minardi-Ford | B | 67 | 1:22.907 | 0:00.040 | 0:03.528 | |
| 14 | 23 | Minardi-Ford | B | 53 | 1:22.939 | 0:00.032 | 0:03.560 | |
| 15 | 20 | Tyrrell-Ford | G | 60 | 1:23.418 | 0:00.479 | 0:04.039 | |
| 16 | 15 | Sauber-Petronas | G | 10 | 1:23.466 | 0:00.048 | 0:04.087 | |
| 17 | 17 | Arrows | B | 8 | 1:24.451 | 0:00.985 | 0:05.072 | |
| P | Nr | Kierowca | Konstruktor | Opony | Okr | Czas | Odstęp | Strata |
Klasyfikacja po wyścigu |
Kierowcy |
| P | +/- | Kierowca | Starty | Punkty | P1 | P2 | P3 | PP | NO | NS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 0 | 7 | 46 | 4 | 1 | - | 4 | 4 | 2 | |
| 2 | +1 | 7 | 34 | 2 | 1 | 2 | - | 2 | 1 | |
| 3 | --1 | 7 | 29 | 1 | 3 | - | 3 | - | 2 | |
| 4 | 0 | 7 | 19 | - | - | 4 | - | - | 1 | |
| 5 | +3 | 7 | 13 | - | 2 | - | - | - | 3 | |
| 6 | --1 | 7 | 12 | - | - | - | - | 1 | 2 | |
| 7 | --1 | 7 | 8 | - | - | 1 | - | - | 2 | |
| 8 | --1 | 7 | 8 | - | - | - | - | - | 1 | |
| 9 | +2 | 7 | 4 | - | - | - | - | - | 4 | |
| 10 | --1 | 7 | 3 | - | - | - | - | - | 5 | |
| 11 | --1 | 7 | 3 | - | - | - | - | - | 2 | |
| 12 | 0 | 7 | 1 | - | - | - | - | - | 3 | |
| 13 | 0 | 7 | 1 | - | - | - | - | - | 5 | |
| 14 | +5 | 7 | 1 | - | - | - | - | - | 4 | |
| 15 | +3 | 7 | - | - | - | - | - | - | 3 | |
| 16 | --2 | 7 | - | - | - | - | - | - | 5 | |
| 17 | --2 | 7 | - | - | - | - | - | - | 3 | |
| 18 | +4 | 5 | - | - | - | - | - | - | 3 | |
| 19 | --3 | 7 | - | - | - | - | - | - | 5 | |
| 20 | --3 | 7 | - | - | - | - | - | - | 5 | |
| 21 | --1 | 7 | - | - | - | - | - | - | 4 | |
| 22 | --1 | 7 | - | - | - | - | - | - | 4 | |
| P | +/- | Kierowca | Starty | Punkty | P1 | P2 | P3 | PP | NO | NS |
Konstruktorzy |
| P | +/- | Konstruktor | Starty | Punkty | P1 | P2 | P3 | PP | NO | NS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 0 | 14 | 75 | 5 | 4 | - | 7 | 4 | 4 | |
| 2 | 0 | 14 | 53 | 2 | 1 | 6 | - | 2 | 2 | |
| 3 | 0 | 14 | 25 | - | 2 | - | - | 1 | 5 | |
| 4 | 0 | 14 | 16 | - | - | 1 | - | - | 3 | |
| 5 | +2 | 14 | 5 | - | - | - | - | - | 8 | |
| 6 | --1 | 14 | 4 | - | - | - | - | - | 10 | |
| 7 | --1 | 14 | 4 | - | - | - | - | - | 5 | |
| 8 | 0 | 14 | - | - | - | - | - | - | 8 | |
| 9 | 0 | 14 | - | - | - | - | - | - | 8 | |
| 10 | +1 | 12 | - | - | - | - | - | - | 7 | |
| 11 | --1 | 14 | - | - | - | - | - | - | 9 | |
| P | +/- | Konstruktor | Starty | Punkty | P1 | P2 | P3 | PP | NO | NS |
| ||||
| ||||