Nadleśnictwo Łomża

Multi tool use
Nadleśnictwo Łomża – z siedzibą w Łomży, obejmuje powierzchnię 21 967 ha[1]. lasów państwowych oraz nadzoruje gospodarkę w lasach niepaństwowych na łącznej powierzchni ok. 32000 ha. Podzielone jest na 18 leśnictw oraz gospodarstwo selekcyjno-szkółkarskie. Administracyjnie obejmuje obszar 20 gmin w całości i 2 w niewielkiej części, położonych na terenie powiatów kolneńskiego, łomżyńskiego i zambrowskiego – województwo podlaskie oraz powiatów ostrołęckiego i ostrowskiego – województwo mazowieckie.
Największy kompleks leśny to "Czerwony Bór" o powierzchni ponad 10000 ha obejmujący lasy po byłym poligonie wojskowym, o takiej samej nazwie. Pozostałe grunty zlokalizowane są w kilkudziesięciu mniejszych kompleksach i wielu pojedynczych działkach położonych wśród lasów prywatnych.
Jest to jedno z największych nadleśnictw w Polsce pod względem zasięgu terytorialnego (ok. 2500 km²). Nadleśnictwo położone jest w zachodniej części województwa podlaskiego i rozciąga się od rzeki Bug do dawnej granicy Prus Wschodnich, rozpiętość z północy na południe wynosi ok. 100 km. Na obszarze Nadleśnictwa zlokalizowanych jest 6 rezerwatów przyrody:
Dębowe Góry, Dzierzbia, Grabówka, Kalinowo, Rycerski Kierz i Wielki Dział oraz Łomżyński Park Krajobrazowy Doliny Narwi.
Oprócz działalności typowo leśnej, Nadleśnictwo posiada szkółkę produkującą drzewa i krzewy ozdobne oraz ośrodek hodowli bażantów.
Linki zewnętrzne |
Strona Nadleśnictwa Łomża
Przypisy |
↑ Decyzja Ministra Środowiska lasy.gov.pl Plan Urządzania Lasu dla Nadleśnictwa Łomża
Nadleśnictwa Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku
|
- Augustów
- Białowieża
- Bielsk
- Borki
- Browsk
- Czarna Białostocka
- Czerwony Dwór
- Dojlidy
- Drygały
- Ełk
- Giżycko
- Głęboki Bród
- Gołdap
- Hajnówka
- Knyszyn
- Krynki
- Łomża
- Maskulińskie
- Nowogród
- Nurzec
- Olecko
- Pisz
- Płaska
- Pomorze
- Rajgród
- Rudka
- Supraśl
- Suwałki
- Szczebra
- Żednia
- Waliły
|
|
ErI1Ju,f3Rpp,g7C5Z 323
這個網誌中的熱門文章
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...