Herbert Albert Laurens Fisher (ur. 21 marca 1865 w Londynie, zm. 18 kwietnia 1940), brytyjski historyk i polityk, członek Partii Liberalnej, minister w rządach Davida Lloyda George’a.
Spis treści
1Życiorys
2Wybrane publikacje
3Wybrane publikacje w języku polskim
4Linki zewnętrzne
Życiorys |
Był najstarszym synem historyka Herberta Williama Fishera i Mary Louisy Jackson. Wykształcenie odebrał w Winchester College oraz w New College na Uniwersytecie Oksfordzkim. W 1912 r. został wicekanclerzem Uniwersytetu Sheffield. W 1899 r. poślubił ekonomistkę Lettice Ilbert. Ich jedynym dzieckiem była Mary Bennett.
W 1916 r. Fisher został wybrany do Izby Gmin jako reprezentant okręgu Sheffield Hallam. Od 1918 r. reprezentował Combined English Universities. W latach 1916-1922 był przewodniczącym Rady Edukacji. W 1918 r. odpowiadał za przyjęcie Education Act, który przedłużał obowiązkową edukację do ukończenia 14 roku życia.
Fisher zrezygnował z miejsca w Izbie Gmin w 1926 r. i objął stanowisko bajlifa i stewarda Chiltern Hundreds. Został również dziekanem New College. Opublikował trzytomową History of Europe w 1935 r. W 1937 r. otrzymał Order Zasługi. W 1927 r. otrzymał nagrodę James Tait Black Memorial Prize za biografię lorda Bryce'a James Bryce, Viscount Bryce of Dechmont, O.M.. Inne jego publikacje to m.in. Bonapartism (1908), The Republican Tradition in Europe (1911) and Napoleon (1913).
Wybrane publikacje |
The Medieval Empire, Vol. 2, Macmillan & Co., 1898.
Studies in Napoleonic Statesmanship: Germany, Oxford: Clarendon Press, 1903.
The History of England, from the Accession of Henry VII to the Death of Henry VIII, 1485–1547, Longmans, Green & Co., 1906.
Bonapartism; Six Lectures Delivered in the University of London, Oxford : Clarendon Press, 1908.
The Republican Tradition in Europe, Methuen & Co., 1911.
Napoleon, H. Holt and Company, 1913 [1st Pub. 1912].
Studies in History and Politics, Oxford : The Clarendon Press, 1920.
The Common Weal, Oxford: The Clarendon Press, 1924.
Our New Religion, E. Benn, Limited, 1929. An examination of Christian Science. Reprint 2003, Kessinger Publishing Co. ISBN 978-0766139268. [1]
Wybrane publikacje w języku polskim |
"Historia Europy": Wojna stuletnia, przeł. Jerzy Z. Kędzierski [w:] Współcześni historycy brytyjscy. Wybór z pism, oprac. i przedmową zaopatrzył Jerzy Z. Kędzierski, słowo wstępne G. P. Gooch, Londyn: B. Świderski 1963, s. 203-223.
Linki zewnętrzne |
spartacus-educational.com
p•d•e
Ministrowie edukacji Wielkiej Brytanii
Wiceprzewodniczący Komitetu Edukacji 1857–1902
William Cowper
Charles Adderley
Robert Lowe
Henry Bruce
Henry Lowry-Corry
Robert Montagu
William Edward Forster
Lord Sandon
George Hamilton
Anthony Mundella
Edward Stanhope
Henry Holland
Lyon Playfair
Henry Holland
William Hart Dyke
Arthur Acland
John Eldon Gorst
Przewodniczący Rady Edukacji 1900–1944
Książę Devonshire
Lord Londonderry
Augustine Birrell
Reginald McKenna
Walter Runciman
Joseph Pease
Arthur Henderson
Lord Crewe
Herbert Fisher
Edward Wood
Charles Trevelyan
Eustace Percy
Charles Trevelyan
Hastings Lees-Smith
Donald Maclean
Lord Halifax
Oliver Stanley
Lord Stanhope
Lord De La Warr
Herwald Ramsbotham
Rab Butler
Ministrowie edukacji 1944–1964
Rab Butler
Richard Law
Ellen Wilkinson
George Tomlinson
Florence Horsbrugh
David Eccles
Lord Hailsham
Geoffrey William Lloyd
David Eccles
Edward Boyle
Ministrowie edukacji i nauki 1964–1992
Quintin Hogg
Michael Stewart
Anthony Crosland
Patrick Gordon Walker
Edward Short
Margaret Thatcher
Reginald Prentice
Frederick Mulley
Shirley Williams
Mark Carlisle
Keith Joseph
Kenneth Baker
John MacGregor
Kenneth Clarke
Ministrowie edukacji 1992–1995
John Patten
Gillian Shephard
Ministrowie edukacji i zatrudnienia 1995–2001
Gillian Shephard
David Blunkett
Ministrowie edukacji i zdolności 2001–2007
Estelle Morris
Charles Clarke
Ruth Kelly
Alan Johnson
Ministrowie dzieci, szkół i rodzin 2007–2010
Ed Balls
Ministrowie innowacji, uniwersytetów i zdolności 2007–2009
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...