Richard Cross (1. wicehrabia Cross)

Multi tool use
|

|
Data i miejsce urodzenia
|
30 maja 1823 Red Scar
|
Data i miejsce śmierci
|
8 stycznia 1914 Broughton in Furness
|
Minister spraw wewnętrznych
|
Okres
|
od 24 czerwca 1885 do 1 lutego 1886
|
Przynależność polityczna
|
Partia Konserwatywna
|
Poprzednik
|
lord Salisbury
|
Następca
|
William Vernon Harcourt
|
Minister spraw wewnętrznych
|
Okres
|
od 21 lutego 1874 do 23 kwietnia 1880
|
Poprzednik
|
Robert Lowe
|
Następca
|
William Vernon Harcourt
|

|
Multimedia w Wikimedia Commons
|
|
Richard Assheton Cross, 1. wicehrabia Cross GCB, GCSI (ur. 30 maja 1823 w Red Scar niedaleko Preston w hrabstwie Lancashire, zm. 8 stycznia 1914) – brytyjski polityk, członek Partii Konserwatywnej, minister w rządach lorda Beaconsfielda i lorda Salisbury’ego.
Wykształcenie odebrał w Rugby School oraz na Uniwersytecie Cambridge[1]. W latach 1857-1862 zasiadał w Izbie Gmin jako reprezentant okręgu Preston. W latach 1868-1885 reprezentował okręg wyborczy South West Lancashire, a następnie okręg wyborczy Newton. W 1886 r. otrzymał tytuł 1. wicehrabiego Cross i zasiadł w Izbie Lordów.
W latach 1874–1880 i 1885–1886 był ministrem spraw wewnętrznych. W latach 1886–1892 pełnił funkcję ministra ds. Indii. W 1895 r. został na krótko Kanclerzem Księstwa Lancaster. W latach 1885–1900 był Lordem Tajnej Pieczęci. W 1898 r. został przewodniczącym komisji energii elektrycznej.
Zmarł w 1914 r. Tytuł parowski odziedziczył jego syn Richard.
Przypisy |
↑ POSTAPRINT: Vanity fair cartoons and caricatures by 'Spy' etc. - UK Interest. Cambridge. Cambridgshire. Cambs
Linki zewnętrzne |
Poprzednik nowa kreacja
|
|
Wicehrabia Cross 1886–1914
|
|
Następca Richard Cross, 2. wicehrabia Cross
|
Ministrowie spraw wewnętrznych Wielkiej Brytanii
|
XVIII wiek |
- Lord Shelburne
- Thomas Townshend
- Lord North
- Lord Temple
- Lord Sydney
- Lord Grenville
- Henry Dundas
- Książę Portland
|
 |
XIX wiek |
- Lord Pelham
- Charles Philip Yorke
- Lord Hawkesbury
- Lord Spencer
- Lord Liverpool
- Richard Ryder
- Lord Sidmouth
- Robert Peel
- William Sturges Bourne
- Lord Lansdowne
- Robert Peel
- Lord Melbourne
- Lord Duncannon
- Książę Wellington
- Henry Goulburn
- John Russell
- Lord Normanby
- James Graham
- George Grey
- Spencer Horatio Walpole
- Lord Palmerston
- George Grey
- Spencer Horatio Walpole
- Thomas Sotheron-Estcourt
- George Cornewall Lewis
- George Grey
- Spencer Horatio Walpole
- Gathorne Hardy
- Henry Bruce
- Robert Lowe
- Richard Cross
- William Vernon Harcourt
- Richard Cross
- Hugh Childers
- Henry Matthews
- Herbert Henry Asquith
- Matthew Ridley
- Charles Ritchie
|
XX wiek |
- Charles Ritchie
- Aretas Akers-Douglas
- Herbert Gladstone
- Winston Churchill
- Reginald McKenna
- John Simon
- Herbert Samuel
- Lord Cave
- Edward Shortt
- William Bridgeman
- Arthur Henderson
- William Joynson-Hicks
- John Robert Clynes
- Herbert Samuel
- John Gilmour
- John Simon
- Samuel Hoare
- John Anderson
- Herbert Morrison
- Donald Somervell
- James Chuter Ede
- David Maxwell Fyfe
- Gwilym Lloyd George
- Rab Butler
- Henry Brooke
- Frank Soskice
- Roy Jenkins
- James Callaghan
- Reginald Maudling
- Robert Carr
- Roy Jenkins
- Merlyn Rees
- William Whitelaw
- Leon Brittan
- Douglas Hurd
- David Waddington
- Kenneth Baker
- Kenneth Clarke
- Michael Howard
- Jack Straw
|
XXI wiek |
- Jack Straw
- David Blunkett
- Charles Clarke
- John Reid
- Jacqui Smith
- Alan Johnson
- Theresa May
- Amber Rudd
|
|
Ministrowie ds. Indii
|
- Lord Stanley
- Charles Wood
- Lord de Grey
- Lord Cranborne
- Stafford Northcote
- Książę Argyll
- Lord Salisbury
- Lord Cranbrook
- Lord Hartington
- Lord Kimberley
- Randolph Churchill
- Lord Kimberley
- Lord Cross
- Lord Kimberley
- Henry Fowler
- George Hamilton
- St John Brodrick
- Lord Morley
- Lord Crewe
- Austen Chamberlain
- Edwin Samuel Montagu
- Lord Peel
- Lord Olivier
- Lord Birkenhead
- Lord Peel
- William Benn
- Samuel Hoare
- Lord Zetland
|
 |
|
Drugi gabinet lorda Beaconsfielda, 1874-1880
|
W dniu powstania |
- Lord Beaconsfield
- Lord Cairns
- Lord Carnarvon
- Richard Cross
- Lord Derby
- Gathorne Hardy
- George Ward Hunt
- Lord Malmesbury
- John Manners
- Stafford Northcote
- Książę Richmond
- Lord Salisbury
|
 |
Późniejsi członkowie gabinetu |
- Michael Hicks-Beach
- Książę Northumberland
- Lord Sandon
- William Henry Smith
- Frederick Stanley
|
|
Pierwszy gabinet lorda Salisbury’ego, 1885-1886
|
W dniu powstania |
- Lord Ashbourne
- Lord Carnarvon
- Randolph Churchill
- Lord Cranbrook
- Richard Cross
- Lord Halsbury
- George Hamilton
- Lord Harrowby
- Michael Hicks-Beach
- Lord Iddesleigh
- John Manners
- Książę Richmond
- Lord Salisbury
- William Henry Smith
- Edward Stanhope
- Frederick Stanley
|
 |
|
Drugi gabinet lorda Salisbury’ego, 1886-1892
|
W dniu powstania |
- Arthur Balfour
- Lord Cadogan
- Randolph Churchill
- Lord Cranbrook
- Lord Cross
- Lord Halsbury
- George Hamilton
- Michael Hicks-Beach
- Lord Iddesleigh
- John Manners
- Henry Matthews
- Lord Salisbury
- William Henry Smith
- Edward Stanhope
- Lord Stanley of Preston
|
 |
Późniejsi członkowie gabinetu |
- Henry Chaplin
- George Goschen
- Henry Holland
- William Lawies Jackson
- Charles Ritchie
|
|
Trzeci gabinet lorda Salisbury’ego, 1895-1902
|
W dniu powstania |
- Aretas Akers-Douglas
- Lord Ashbourne
- Arthur Balfour
- Lord Balfour of Burleigh
- Lord Cadogan
- Joseph Chamberlain
- Henry Chaplin
- Lord Cross
- Książę Devonshire
- George Goschen
- Lord Halsbury
- George Hamilton
- Michael Hicks-Beach
- Lord James of Hereford
- Lord Lansdowne
- Walter Long
- Matthew Ridley
- Charles Ritchie
- Lord Salisbury
|
 |
Późniejsi członkowie gabinetu |
- Gerald Balfour
- St John Brodrick
- Robert Hanbury
- Lord Selborne
|
|
Kontrola autorytatywna (osoba):
ISNI: 0000 0000 6318 6034
VIAF: 42639351
LCCN: n91022803
GND: 119041790
SUDOC: 164781099
Open Library: OL5794576A
OBIN: 32644
- WorldCat
PKFHY ZEQ
這個網誌中的熱門文章
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...