Wizerunek




Wizerunek – podobizna osoby utrwalona w postaci obrazu, rysunku, fotografii bądź sposób percepcji danej osoby (np. polityka przez jego elektorat) lub rzeczy[1].


Sąd Najwyższy stwierdził, iż aby wizerunek był objęty ochroną prawa cywilnego, musi być wykonany tak aby dawał możliwość identyfikacji osoby przedstawionej, bez względu na sposób ujęcia(z przodu, z boku, etc.). Rozpoznawalność musi mieć natomiast charakter powszechny (nie ogranicza się do wąskiego kręgu osób).[2]


Określenie wizerunek może też odnosić się do produktu oraz przedsiębiorstwa, które go wytworzyło – taki wizerunek buduje się w odniesieniu do grupy odbiorców: nieco inne elementy pojawiają się np. w wizerunku adresowanym do inwestorów i akcjonariuszy, a inne w wizerunku przeznaczonym dla klientów firmy, będących nabywcami produktów danej marki.




Spis treści






  • 1 Zobacz też


  • 2 Przypisy


  • 3 Bibliografia


  • 4 Linki zewnętrzne





Zobacz też |


  • wizerunek firmy


Przypisy |




  1. wizerunek. sjp.pwn.pl.


  2. Wojciech Orżewski: Fotograf, fotografia, prawo.. Warszawa: Inicjał Andrzej Palacz, 2010, s. 19-20. ISBN 978-83-930461-0-2.



Bibliografia |


  • Andrzej Koźmiński, Dariusz Jemielniak: Zarządzanie od podstaw. 2008. ISBN 978-83-60501-58-0.


Linki zewnętrzne |



  • Piotr Misiurski: Dlaczego wizerunek jest ważny?. 2012.

  • Paweł Rogaliński: Tworzenie wizerunku, image. 2012.









這個網誌中的熱門文章

12.7 cm/40 Type 89 naval gun

Rikitea

University of Vienna