Wizerunek
Wizerunek – podobizna osoby utrwalona w postaci obrazu, rysunku, fotografii bądź sposób percepcji danej osoby (np. polityka przez jego elektorat) lub rzeczy[1].
Sąd Najwyższy stwierdził, iż aby wizerunek był objęty ochroną prawa cywilnego, musi być wykonany tak aby dawał możliwość identyfikacji osoby przedstawionej, bez względu na sposób ujęcia(z przodu, z boku, etc.). Rozpoznawalność musi mieć natomiast charakter powszechny (nie ogranicza się do wąskiego kręgu osób).[2]
Określenie wizerunek może też odnosić się do produktu oraz przedsiębiorstwa, które go wytworzyło – taki wizerunek buduje się w odniesieniu do grupy odbiorców: nieco inne elementy pojawiają się np. w wizerunku adresowanym do inwestorów i akcjonariuszy, a inne w wizerunku przeznaczonym dla klientów firmy, będących nabywcami produktów danej marki.
Spis treści
1 Zobacz też
2 Przypisy
3 Bibliografia
4 Linki zewnętrzne
Zobacz też |
- wizerunek firmy
Przypisy |
↑ wizerunek. sjp.pwn.pl.
↑ Wojciech Orżewski: Fotograf, fotografia, prawo.. Warszawa: Inicjał Andrzej Palacz, 2010, s. 19-20. ISBN 978-83-930461-0-2.
Bibliografia |
- Andrzej Koźmiński, Dariusz Jemielniak: Zarządzanie od podstaw. 2008. ISBN 978-83-60501-58-0.
Linki zewnętrzne |
- Piotr Misiurski: Dlaczego wizerunek jest ważny?. 2012.
- Paweł Rogaliński: Tworzenie wizerunku, image. 2012.
Kontrola autorytatywna (status społeczny):
LCCN: sh2010013387
GND: 4076334-1
BNCF: 36473