Antoni Sosnowski

Multi tool use
|
|
Data i miejsce urodzenia
|
1 czerwca 1946 Żmiarki
|
Poseł V kadencji Sejmu
|
Okres
|
od 19 października 2005 do 4 listopada 2007
|
Przynależność polityczna
|
Liga Polskich Rodzin
|
Odznaczenia
|

|
Antoni Sosnowski (ur. 1 czerwca 1946 w Żmiarkach) – polski polityk, z wykształcenia inżynier mechanik, poseł na Sejm V kadencji.
Życiorys |
W 1971 ukończył studia na Wydziale Budowy Maszyn Politechniki Częstochowskiej. Pracował jako konstruktor, technolog i główny mechanik. Od 1975 należy do Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich. Od 1992 prowadzi własną wytwórnię narzędzi i artykułów budowlanych, a od 1999 także gospodarstwo rolne.
Od 2002 do 2005 zasiadał w sejmiku śląskim. Z listy Ligi Polskich Rodzin w 2004 bezskutecznie kandydował do Parlamentu Europejskiego[1] (otrzymał 2530 głosów) i do Senatu (otrzymał 3329 głosów, zajmując 3. miejsce spośród 13 kandydatów)[2], a w wyborach parlamentarnych w 2005 uzyskał mandat poselski z okręgu sosnowieckiego liczbą 5537 głosów.
W przedterminowych wyborach parlamentarnych w 2007 bez powodzenia kandydował z ramienia LPR do Senatu (uzyskał 12 039 głosów, zajmując przedostatnie, 8. miejsce)[3], a w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 bezskutecznie ubiegał się o mandat deputowanego z listy Libertas (otrzymał 572 głosy)[4]. W wyborach samorządowych w 2010 i w 2014 bez powodzenia kandydował do sejmiku śląskiego z listy LPR[5][6]. W latach 2008–2016 był członkiem zarządu głównego LPR, pełnił również funkcję koordynatora struktur tej partii w województwie śląskim[7]. W 2018 został natomiast kandydatem na radnego województwa z listy KWW Polskie Rodziny Razem[8].
Został odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi.
Przypisy |
↑ Serwis PKW – Wybory 2004
↑ Serwis PKW – Wybory 2004
↑ Serwis PKW – Wybory 2007
↑ Serwis PKW – Wybory 2009
↑ Serwis PKW – Wybory 2010
↑ Serwis PKW – Wybory 2014
↑ Informacje na stronie LPR
↑ Serwis PKW – Wybory 2018
Bibliografia |
- Strona sejmowa posła V kadencji
Sejm Rzeczypospolitej Polskiej. V kadencja. Przewodnik, Warszawa 2006
ueR U1hjaXsTs4QGoMOXksVtxpqBmV 0kUwqGUx6OYf d nnIYl9 HyTQhuD,PZhq,h1Ahg3XssXqKGPHrzszP,6 5s8,WY6ciyb,4Y7yUoX
這個網誌中的熱門文章
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...