Narodowe Koło Parlamentarne

Multi tool use
Narodowe Koło Parlamentarne (NKP) – koło parlamentarne w Sejmie V kadencji i Senacie VI kadencji skupiające byłych posłów Ligi Polskich Rodzin, działające od 13 maja do 22 września 2006.
W skład NKP w Sejmie weszli posłowie partii Forum Polskie (którzy znaleźli się poza LPR już na początku kadencji, w październiku 2005) Zygmunt Wrzodak i Marian Daszyk, a także posłowie, którzy odeszli z LPR w kwietniu 2006: Bogusław Kowalski, Gabriela Masłowska, Anna Sobecka, Andrzej Mańka i Robert Strąk. Dwaj ostatni jednak po kilkunastu dniach powrócili do LPR. W Senacie NKP tworzyli Adam Biela, Waldemar Kraska i początkowo także Mieczysław Maziarz, który został potem senatorem niezrzeszonym.
NKP było powiązane z kierowanym przez Bogusława Kowalskiego Ruchem Samorządowym. Weszło w skład koalicji rządzącej z Prawem i Sprawiedliwością, która została zawiązana 27 kwietnia 2006 (wkrótce dołączyły do niej Samoobrona RP i LPR). Lider NKP, Bogusław Kowalski, został 23 maja 2006 wiceministrem transportu w rządzie Kazimierza Marcinkiewicza, pozostał nim również w rządzie Jarosława Kaczyńskiego.
22 września 2006 NKP weszło w skład Klubu Parlamentarnego Ruch Ludowo-Narodowy (w którym większość stanowili byli posłowie Samoobrony RP). Po jego rozpadzie dawni posłowie i senator NKP związani z Ruchem Samorządowym współtworzyli w 2007 partię RLN (po czterech latach przeszli z niej do PiS), posłowie rozwiązanego wcześniej Forum Polskiego założyli partię Narodowy Kongres Polski (istniejącą w latach 2007–2010), a senatorowie Adam Biela i Mieczysław Maziarz przystąpili w 2007 do Prawicy Rzeczypospolitej.
Zobacz też |
- Koalicja PiS-Samoobrona-LPR
ex mHGMPuTqcF6H r1X39wRMvNL7oLPjfxfuQi8d QB3b6g9uM2
這個網誌中的熱門文章
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...