Narodowy Kongres Polski

Multi tool use
|
|
Skrót
|
NKP
|
Lider
|
Zygmunt Wrzodak
|
Data założenia
|
12 maja 2007
|
Data rozwiązania
|
15 grudnia 2010
|
Adres siedziby
|
ul. Barbary Radziwiłłówny 3, 96-100 Skierniewice
|
Ideologia polityczna
|
narodowy katolicyzm
|
Narodowy Kongres Polski (NKP) – polska partia polityczna o profilu katolicko-narodowym, założona 12 maja 2007 podczas Walnego Zgromadzenia Delegatów w Warszawie. Prezesem partii był Zygmunt Wrzodak (były przewodniczący Rady Politycznej Ligi Polskich Rodzin), poseł niezrzeszony w Sejmie V kadencji. Oprócz niego partia miała wówczas jeszcze jednego posła, którym był Marian Daszyk (także wybrany z listy LPR).
W obliczu nadchodzących przedterminowych wyborów parlamentarnych NKP podpisał 19 września 2007 porozumienie programowe z Samoobroną Rzeczpospolitej Polskiej, przewidujące m.in. start członków NKP z jej list. Samoobrona RP nie osiągnęła progu wyborczego.
15 grudnia 2010 NKP został wykreślony z ewidencji partii politycznych po tym, jak nie złożył sprawozdania finansowego za 2009 rok.
Program |
Głównym punktem programu Narodowego Kongresu Polski była nowelizacja konstytucji, w tym likwidacja jej 90. artykułu. Narodowy Kongres Polski był także przeciwny obecności polskich wojsk w Iraku i Afganistanie.
Wybory do parlamentu |
W wyborach parlamentarnych w 2007 kandydaci Narodowego Kongresu Polski do Sejmu otrzymali w całej Polsce 3 520 głosów, tj. 0,02% wszystkich głosów. Spośród dwunastu kandydatów tej partii najlepsze wyniki wyborcze uzyskali:
Zygmunt Wrzodak 1728 głosów (Rzeszów)
Marian Daszyk 872 głosy (Krosno)
Pozostali kandydaci łącznie zdobyli 920 głosów. Narodowy Kongres Polski nie wystawił w 2007 kandydatów do Senatu.
22 czerwca 2008 NKP wziął udział w wyborach uzupełniających do Senatu w okręgu krośnieńskim w związku ze śmiercią senatora PiS Andrzeja Mazurkiewicza, tworząc Komitet Wyborczy Wyborców „Kongres Polski”. Kandydat – prezes partii Zygmunt Wrzodak – otrzymał w wyborach 384 głosy, zajmując 9. miejsce spośród 12 kandydatów.
lT 30Y C,gggiB0f f06CGxdpRO9kNhlE2l K5,iChGv,0smRRZMfsJW
這個網誌中的熱門文章
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...