Linia kolejowa nr 341








































Linia kolejowa nr 341

Dzierżoniów Śląski - Bielawa Zachodnia

Dane podstawowe
Numer linii
341
Długość
14.313 km

Rozstaw szyn
1435 mm

Sieć trakcyjna
brak

Prędkość maksymalna
0 km/h

Historia
Rok otwarcia
1891
Rok zawieszenia ruchu
1977 (pasażerski)

2001 (towarowy)









Portal Portal Transport szynowy

Linia kolejowa nr 341 - łącząca stację Dzierżoniów Śląski ze stacją Bielawa Zachodnia.


Linia została otwarta w 1891 roku. W 1977 roku zawieszono na niej kursowanie pociągów pasażerskich, a w 2001 towarowych. Do 2018 linia była nieprzejezdna.


14 grudnia 2018, po wykonaniu przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu inwentaryzacji, została podpisana umowa pomiędzy PKP SA i Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, w wyniku czego nastąpiło przekazanie tej linii na własność samorządowi wojewódzkiemu celem przywrócenia przewozów pasażerskich na odcinku Dzierżoniów Śląski - Bielawa Zachodnia.


Zaledwie miesiąc po przejęciu linii od PKP SA, samorząd województwa dolnośląskiego ogłosił przetarg na remont linii nr 341. Inwestycja ma być sfinansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. Przetarg podzielony został na dwie części. Pierwsza dotyczy zaprojektowania i wykonania urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, druga – projektu i realizacji robót budowlanych, przede wszystkim remontu infrastruktury torowej.


Na całej długości linii kolejowej wymieniona ma zostać nawierzchnia torowa (szyny, podkłady i podsypka), przy czym DSDiK dopuszcza użycie szyn staroużytecznych. Wykonane mają zostać także niezbędne roboty podtorowe i regulacja toru. Infrastruktura ma pozwalać na kursowanie pociągów z prędkością do 80 km/h. Na linii nr 341 funkcjonować ma wyłącznie ruch pasażerski. W ramach inwestycji w okolicach przejazdu kolejowego przy ul. Bohaterów Getta powstanie nowy przystanek Bielawa Centralna (jego ostateczna nazwa zostanie wyłoniona w trakcie konsultacji społecznych), ponadto wyremontowane zostaną także perony na stacjach Bielawa Zachodnia i Bielawa Wschodnia (na każdej z nich znajduje się jeden peron). Każdy peron na linii będzie mieć 100 m długości i wysokość 0,55 m, być dostosowany dla osób niepełnosprawnych i objęty monitoringiem wizyjnym.


Wykonawca będzie musiał przystosować do wznowienia ruchu trzy obiekty inżynieryjne: dwa przepusty rurowe żeliwne i jeden most, znajdujący się na terenie Dzierżoniowa.


Termin wykonania zamówienia upłynąć ma 2 sierpnia 2019[1].



Przypisy |




  1. Kasper Fiszer: Miesiąc po przejęciu linii 341 Dolny Śląsk już ogłasza przetarg na jej remont. 2019-01-22. [dostęp 2019-03-02].





這個網誌中的熱門文章

12.7 cm/40 Type 89 naval gun

Rikitea

University of Vienna