Linia kolejowa nr 353


















































Linia kolejowa nr 353

Poznań Wschód – Skandawa

Dane podstawowe

Zarządca

PKP PLK
Numer linii
353
Tabela SRJP
430
Długość
389,975 km

Rozstaw szyn
1435 mm

Sieć trakcyjna
3000 V DC na odcinku Poznań Wschód – Korsze

Prędkość maksymalna
150[1] km/h

Zdjęcie LK353
Linia kolejowa nr 353 na przedmieściach Torunia

Historia
Rok otwarcia
1871
Rok włączenia do PKP
1945







Portal Portal Transport szynowy



Linia kolejowa nr 353 w Wipsowie


Linia kolejowa nr 353 Poznań Wschód – Skandawa – linia kolejowa przebiegająca przez województwa wielkopolskie, kujawsko-pomorskie i warmińsko-mazurskie.



Opis |



  • Liczba torów:

    • dwutorowa na odcinku 0,000 – 366,371

    • jednotorowa na odcinku 366,371 – 392,456



  • Sposób wykorzystania: czynna

  • Elektryfikacja:

    • zelektryfikowana na odcinku 0,000 – 366,371

    • niezelektryfikowana na odcinku 366,371 – 392,456



  • Szerokość toru: normalnotorowa

  • Przeznaczenie linii:

    • pasażersko-towarowa na odcinku 0,000 – 366,371

    • towarowa na odcinku 366,371 – 392,456





Historia |



  • 20 listopada 1871 – otwarcie linii Toruń Wschodni – Jabłonowo Pomorskie – 2 tory

  • 27 grudnia 1871 – otwarcie linii Czerwonka – Żeleznodorożnyj – 2 tory

  • 26 maja 1872 – otwarcie linii Poznań Wschód – Inowrocław – 1 tor

  • 1 grudnia 1872 – otwarcie linii Jabłonowo Pomorskie – Ostróda – 2 tory

  • 1 grudnia 1872 – otwarcie linii Olsztyn Główny – Czerwonka – 2 tory

  • 25 marca 1873 – otwarcie linii Inowrocław – Toruń Główny – 2 tory

  • 15 sierpnia 1873 – otwarcie linii Toruń Główny – Toruń Wschodni – 2 tory

  • 15 sierpnia 1873 – otwarcie linii Ostróda – Olsztyn Główny – 2 tory

  • 1 stycznia 1886 – zmiana liczby torów na odcinku Poznań Wschód – Toruń Główny – 2 tory

  • 1 stycznia 1945 – zmiana liczby torów na odcinku Korsze – Żeleznodorożnyj – 1 tor

  • 23 grudnia 1976 – elektryfikacja odcinka Poznań Wschód – Inowrocław

  • 20 grudnia 1983 – elektryfikacja odcinka Inowrocław – Toruń Główny

  • 16 października 1986 – elektryfikacja odcinka Toruń Wschodni – Iława Główna

  • 13 grudnia 1987 – elektryfikacja odcinka Toruń Główny – Toruń Wschodni

  • 3 października 1988 – elektryfikacja odcinka Iława Główna – Olsztyn Główny

  • 18 grudnia 1990 – elektryfikacja odcinka Olsztyn Główny – Korsze

  • 12 marca 2000 – zamknięcie dla ruchu pasażerskiego odcinka Skandawa – Żeleznodorożnyj

  • 3 kwietnia 2000 – zamknięcie dla ruchu pasażerskiego odcinka Korsze – Skandawa[2]

  • 3 października 2016 – PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z ZUE umowę na modernizację fragmentu linii 353 na odcinku Ostrowite – Biskupiec Pomorski oraz Biskupiec Pomorski – Jamielnik[3]

  • czerwiec 2017 – PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację fragmentu linii 353 na odcinku Jamielnik – Olsztyn[4]



Przypisy |




  1. http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Reg_przydzielania_tras/Regulamin_2016_2017/07.04.2016/N_ZAL_2.1P_20160407092753.pdf


  2. Linia kolejowa nr 353 w Ogólnopolskiej Bazie Kolejowej – bazakolejowa.pl


  3. ZUE z umową na modernizację linii 353. rynek-kolejowy.pl, 2016-10-06. [dostęp 2016-10-08].


  4. Szybciej koleją z Iławy do Olsztyna. rynekkurierkolejowy.eu, 2017-06-26. [dostęp 2017-08-09].





這個網誌中的熱門文章

12.7 cm/40 Type 89 naval gun

Shark

Wiciokrzew