Linia kolejowa nr 394
Linia kolejowa nr 394 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poznań Krzesiny - Kobylnica | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dane podstawowe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zarządca | PKP PLK | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Numer linii | 394 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Długość | 15,978 km | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rozstaw szyn | 1435 mm | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sieć trakcyjna | 3000 V DC | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prędkość maksymalna | 100 km/h | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Portal Transport szynowy |
Linia kolejowa nr 394 – linia kolejowa łącząca stację Poznań Krzesiny ze stacją Kobylnica, wykorzystywana wyłącznie w ruchu towarowym – korzystają z niej pociągi jadące w kierunku stacji Poznań Franowo. Obsługiwana jest głównie przez PKP Cargo, CTL Logistics, DB Cargo Polska, Lotos Kolej a także mniejszych przewoźników towarowych.
Historia powstania |
Linia kolejowa nr 394 będąca fragmentem poznańskiej kolei obwodowej na odcinku Pokrzywno – Zieliniec została wybudowana w czasie II wojny światowej przez około 350 więźniarek pochodzenia żydowskiego przetrzymywanych w sąsiedztwie linii, w obozie pracy na terenie Antoninka[2].
Parametry techniczne |
Ze względu na pogarszający się stan techniczny odcinka p.odg Zieliniec – Kobylnica wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h[3]. Od 2016 roku prowadzone były prace remontowe celem przywrócenia prędkości rozkładowej 80 km/h w torze nr 2 na odcinku Zieliniec – Kobylnica[4]. W rozkładzie jazdy 2016/2017 nastąpiło obniżenie prędkości rozkładowej w torze nr 2 na odcinku Stary Młyn – Zieliniec z 50 do 30 km/h.[3][5]
19 czerwca 2017 roku rozstrzygnięto przetarg na remont toru nr 1 na odcinku Zieliniec – Kobylnica. W ich wyniku prędkość szlakowa wzrosła z 30 do 100 km/h w rozkładzie jazdy 2017/2018[6]
Przypisy |
↑ ab Linia kolejowa nr 394 Poznań Krzesiny - Kobylnica – Baza kolejowa (pol.). [dostęp 2015-09-22].
↑ Słownik miejscowości województwa wielkopolskiego. Gniezno: MADAR, 2009, s. 2. ISBN 978-83-922-329-0-2.
↑ ab PKP Polskie Linie Kolejowe: Regulamin przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach rjp 2015/2016 (pol.). [dostęp 2017-09-11].
↑ PKP Polskie Linie Kolejowe: Ogłoszenie o Postępowaniu regulaminowym (pol.). Platforma Zakupowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 2016-09-26. [dostęp 2017-09-11].
↑ PKP Polskie Linie Kolejowe: Regulamin przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach rjp 2016/2017 (pol.). [dostęp 2017-09-11].
↑ PKP Polskie Linie Kolejowe: Regulamin 2017/2018 (pol.). [dostęp 2017-09-11].
|