Lockheed Martin P-175 Polecat






































































Lockheed Martin P-175 Polecat

Dane podstawowe
Państwo

 Stany Zjednoczone
Producent

Lockheed Martin
Typ

UAV
Załoga
0
Historia
Data oblotu
2005
Egzemplarze
1
Liczba wypadków
 • w tym katastrof


1
Dane techniczne
Napęd
2 x silnik turbowentylatorowy Williams International FJ44-3E

Ciąg
13,38 kN każdy
Wymiary
Rozpiętość
27,44 m
Masa
Użyteczna
454 kg

Startowa
4080 kg
Osiągi

Prędkość maks.
poddźwiękowa
Dane operacyjne
Użytkownicy

USA

Lockheed Martin P-175 Polecat – amerykański bezzałogowy aparat latający (UAV - unmanned aerial vehicle) o obniżonej skutecznej powierzchni odbicia radiolokacyjnego, zbudowany w układzie latającego skrzydła. Zaprojektowany w zakładach Skunk Works należących do Lockheed Martin.



Historia |


Polecat powstał jako całkowicie prywatna inicjatywa wytwórni Lockheed Martin w ramach programu rozpoczętego w 2005 roku. Gotowy prototyp ukończony został rok później. Maszyna została ujawniona publicznie na pokazach Farnborough International Airshow w 2006 roku. Niestety 18 grudnia 2006 roku jedyny egzemplarz maszyny uległ katastrofie. Jej powodem była usterka naziemnej stacji kontroli, która spowodowała przedwczesne zakończenie lotu aparatu. Od tamtej pory brak dalszych informacji o kontynuacji programu budowy i rozwoju P-175. Wydaje się być jednak bardzo prawdopodobne, że doświadczenia jaki zdobył Lockheed Martin przy projektowaniu samolotu nie poszły na marne. Konstrukcja najnowszego amerykańskiego, bezzałogowego samolotu rozpoznawczego Lockheed Martin RQ-170 Sentinel wydaje się być oparta właśnie na P-175 Polecat.



Bibliografia |



  • Piotr Abraszek. Sentinel-nowy rozpoznawczy bezzałogowiec USAF. „Nowa Technika Wojskowa”. 2, s. 64, 2010. ISSN 1230-1655. 


Linki zewnętrzne |


  • Polecat na stronie Air-Attack.com




這個網誌中的熱門文章

12.7 cm/40 Type 89 naval gun

Rikitea

University of Vienna