Grand Prix Niemiec 1951
| ||
Nürburgring | ||
6. wyścig z 8 w sezonie 13. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data | 29 lipca 1951 | |
Trasa | ||
Liczba okrążeń | 20 | |
Długość okrążenia | 22,810 km | |
Dystans | 456,200 km | |
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia | 24 kierowców | |
Zakwalifikowało się | 23 kierowców | |
Ukończyło wyścig | 11 kierowców | |
Najlepsze wyniki | ||
Pole position | Alberto Ascari (9:55,8, Ferrari) | |
Zwycięzca | Alberto Ascari (3:23:03,3, Ferrari) | |
Najszybsze okrążenie | Juan Manuel Fangio (9:55,8, Alfa Romeo) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1951 Grand Prix Włoch Grand Prix Niemiec 1952 |
Grand Prix Niemiec 1951 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – szósta runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1951, która odbyła się 29 lipca 1951 po raz pierwszy na torze Nürburgring.
14. Grand Prix Niemiec, pierwsze zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Wyniki |
Kwalifikacje |
P | Imię i nazwisko | Kraj | Nazwa stajni | Opony | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alberto Ascari | Włochy | Ferrari | Pirelli | 9:55,800 | |
2 | José Froilán González | Argentyna | Ferrari | Pirelli | 9:57,500 | 0:01,700 |
3 | Juan Manuel Fangio | Argentyna | Alfa Romeo | Pirelli | 9:59,000 | 0:03,200 |
4 | Giuseppe Farina | Włochy | Alfa Romeo | Pirelli | 10:01,000 | 0:05,200 |
5 | Luigi Villoresi | Włochy | Ferrari | Pirelli | 10:06,600 | 0:10,800 |
6 | Piero Taruffi | Włochy | Ferrari | Pirelli | 10:12,900 | 0:17,100 |
7 | Paul Pietsch | Niemcy | Alfa Romeo | Pirelli | 10:15,700 | 0:19,900 |
8 | Rudi Fischer | Szwajcaria | Ferrari | Pirelli | 10:23,800 | 0:28,000 |
9 | Robert Manzon | Francja | Gordini | 10:28,900 | 0:33,100 | |
10 | Felice Bonetto | Włochy | Alfa Romeo | Pirelli | 10:46,100 | 0:50,300 |
11 | Yves Giraud-Cabantous | Francja | Talbot | 10:52,800 | 0:57,000 | |
12 | André Simon | Francja | Gordini | 10:57,500 | 1:01,700 | |
13 | Louis Chiron | Monako | Talbot | 11:00,200 | 1:04,400 | |
14 | Maurice Trintignant | Francja | Gordini | 11:07,500 | 1:11,700 | |
15 | Louis Rosier | Francja | Talbot | 11:08,200 | 1:12,400 | |
16 | Emmanuel de Graffenried | Szwajcaria | Maserati | 11:25,600 | 1:29,800 | |
17 | Toni Branca | Szwajcaria | Maserati | 11:26,700 | 1:30,900 | |
18 | Johnny Claes | Belgia | Talbot | 11:33,600 | 1:37,800 | |
19 | Pierre Levegh | Francja | Talbot | 11:41,900 | 1:46,100 | |
20 | Duncan Hamilton | Wielka Brytania | Talbot | 11:49,300 | 1:53,500 | |
21 | Philippe Étancelin | Francja | Talbot | 11:52,900 | 1:57,100 | |
22 | Jacques Swaters | Belgia | Talbot | 12:09,100 | 2:13,300 | |
23 | David Murray | Wielka Brytania | Maserati | 0,000 |
Wyścig |
P | Nr | Imię i nazwisko | Kraj | Nazwa stajni | Opony | Okr. | Czas/Strata/Powód nieukończenia | PKT | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 71 | Alberto Ascari | Włochy | Ferrari | Pirelli | 20 | 3h23m03,300 | 8 | |
2 | 75 | Juan Manuel Fangio | Argentyna | Alfa Romeo | Pirelli | 20 | +30,500 s | 7 | |
3 | 74 | José Froilán González | Argentyna | Ferrari | Pirelli | 20 | +4:39,000 m | 4 | |
4 | 72 | Luigi Villoresi | Włochy | Ferrari | Pirelli | 20 | +5:50,200 m | 3 | |
5 | 73 | Piero Taruffi | Włochy | Ferrari | Pirelli | 20 | +7:49,100 m | 2 | |
6 | 91 | Rudi Fischer | Szwajcaria | Ferrari | Pirelli | 19 | +1 okr. | 0 | |
7 | 82 | Robert Manzon | Francja | Gordini | 19 | +1 okr. | 0 | ||
8 | 84 | Louis Rosier | Francja | Talbot | 19 | +1 okr. | 0 | ||
9 | 90 | Pierre Levegh | Francja | Talbot | 18 | +2 okr. | 0 | ||
10 | 93 | Jacques Swaters | Belgia | Talbot | 18 | +2 okr. | 0 | ||
11 | 94 | Johnny Claes | Belgia | Talbot | 17 | +3 okr. | 0 | ||
Nie sklasyfikowani | |||||||||
87 | Yves Giraud-Cabantous | Francja | Talbot | 17 | wypadek | 0 | |||
81 | Maurice Trintignant | Francja | Gordini | 13 | silnik | 0 | |||
77 | Felice Bonetto | Włochy | Alfa Romeo | Pirelli | 12 | ciśnienie oleju | 0 | ||
88 | Duncan Hamilton | Wielka Brytania | Talbot | 12 | magneto | 0 | |||
78 | Paul Pietsch | Niemcy | Alfa Romeo | Pirelli | 11 | silnik | 0 | ||
83 | André Simon | Francja | Gordini | 11 | wypadek | 0 | |||
76 | Giuseppe Farina | Włochy | Alfa Romeo | Pirelli | 8 | przegrzanie | 0 | ||
86 | Philippe Étancelin | Francja | Talbot | 4 | skrzynia biegów | 0 | |||
85 | Louis Chiron | Monako | Talbot | 3 | zapłon | 0 | |||
92 | Toni Branca | Szwajcaria | Maserati | 3 | silnik | 0 | |||
79 | Emmanuel de Graffenried | Szwajcaria | Maserati | 2 | silnik | 0 |
|
|