Grand Prix Niemiec 1987
| ||
Hockenheimring | ||
8. wyścig z 16 w sezonie 444. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data | 26 lipca 1987 | |
Trasa | ||
Liczba okrążeń | 44 | |
Długość okrążenia | 6,797 km | |
Dystans | 299,068 km | |
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia | 26 kierowców | |
Zakwalifikowało się | 26 kierowców | |
Ukończyło wyścig | 7 kierowców | |
Najlepsze wyniki | ||
Pole position | Nigel Mansell (1:42,616, Williams) | |
Zwycięzca | Nelson Piquet (1:21:25,091, Williams) | |
Najszybsze okrążenie | Nigel Mansell (1:45,716, Williams) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1987 Grand Prix Węgier 1986 Grand Prix Niemiec 1988 |
Grand Prix Niemiec 1987 (oryg. Großer Mobil 1 Preis von Deutschland) – ósma runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1987, która odbyła się 26 lipca 1987, po raz 11. na torze Hockenheimring.
49. Grand Prix Niemiec, 35. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nelson Piquet | Williams-Honda | 44 | 1:21:25.091 | 4 | 9 |
2 | 2 | Stefan Johansson | McLaren-TAG | 44 | + 1:39.591 | 8 | 6 |
3 | 12 | Ayrton Senna | Lotus-Honda | 43 | + 1 okrążenie | 2 | 4 |
4 (1) | 4 | Philippe Streiff | Tyrrell-Ford | 43 | + 1 okrążenie | 22 | 3 |
5 (2) | 3 | Jonathan Palmer | Tyrrell-Ford | 43 | + 1 okrążenie | 23 | 2 |
6 (3) | 30 | Philippe Alliot | Larrousse-Ford | 42 | + 2 okrążenia | 21 | 1 |
7 | 1 | Alain Prost | McLaren-TAG | 39 | Elektronika | 3 | |
NS | 9 | Martin Brundle | Zakspeed | 34 | Nie sklasyfikowany | 19 | |
NU | 26 | Piercarlo Ghinzani | Ligier-Megatron | 32 | Silnik | 17 | |
NU | 23 | Adrián Campos | Minardi-Motori Moderni | 28 | Silnik | 18 | |
NU | 20 | Thierry Boutsen | Benetton-Ford | 26 | Silnik | 6 | |
NU | 5 | Nigel Mansell | Williams-Honda | 25 | Silnik | 1 | |
NU | 24 | Alessandro Nannini | Minardi-Motori Moderni | 25 | Silnik | 16 | |
NU | 17 | Derek Warwick | Arrows-Megatron | 23 | Turbo | 13 | |
NU | 10 | Christian Danner | Zakspeed | 21 | Wał prz. napędu | 20 | |
NU | 28 | Gerhard Berger | Ferrari | 19 | Turbo | 10 | |
NU | 19 | Teo Fabi | Benetton-Ford | 18 | Silnik | 9 | |
NU | 21 | Alex Caffi | Osella-Alfa Romeo | 17 | Silnik | 26 | |
NU | 8 | Andrea de Cesaris | Brabham-BMW | 12 | Silnik | 7 | |
NU | 27 | Michele Alboreto | Ferrari | 10 | Turbo | 5 | |
NU | 14 | Pascal Fabre | AGS-Ford | 10 | Silnik | 25 | |
NU | 18 | Eddie Cheever | Arrows-Megatron | 9 | Przepustnica | 15 | |
NU | 11 | Satoru Nakajima | Lotus-Honda | 9 | Zawieszenie | 14 | |
NU | 16 | Ivan Capelli | March-Ford | 7 | Silnik | 24 | |
NU | 25 | René Arnoux | Ligier-Megatron | 6 | Zapłon | 12 | |
NU | 7 | Riccardo Patrese | Brabham-BMW | 5 | Zapłon | 11 | |
Uwagi |
Pole position: Nigel Mansell - 1:42.616- Najszybsze okrążenie: Nigel Mansell - 1:45.716 na okrążeniu 24
|
|