Grand Prix Niemiec 1976
| ||
Nürburgring | ||
10. wyścig z 16 w sezonie 274. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data | 1 sierpnia 1976 | |
Trasa | ||
Liczba okrążeń | 14 | |
Długość okrążenia | 22,835 km | |
Dystans | 319,690 km | |
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia | 29 kierowców | |
Zakwalifikowało się | 27 kierowców | |
Ukończyło wyścig | 15 kierowców | |
Najlepsze wyniki | ||
Pole position | James Hunt (7:06,5, McLaren) | |
Zwycięzca | James Hunt (1:41:42,7, McLaren) | |
Najszybsze okrążenie | Jody Scheckter (7:10,8, Tyrrell) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1976 Grand Prix Austrii 1975 Grand Prix Niemiec 1977 |
Grand Prix Niemiec 1976 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – 10. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1976, która odbyła się 1 sierpnia 1976, po raz 22. na torze Nürburgring.
38. Grand Prix Niemiec, 24. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie | Wyjaśnienie |
Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy | Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały | Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
* | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | James Hunt | McLaren-Ford | 14 | 1:41:42.7 | 1 | 9 |
2 | 3 | Jody Scheckter | Tyrrell-Ford | 14 | + 27.7 | 8 | 6 |
3 | 12 | Jochen Mass | McLaren-Ford | 14 | + 52.4 | 9 | 4 |
4 | 8 | Carlos Pace | Brabham-Alfa Romeo | 14 | + 54.2 | 7 | 3 |
5 | 6 | Gunnar Nilsson | Lotus-Ford | 14 | + 1:57.3 | 16 | 2 |
6 | 77 | Rolf Stommelen | Brabham-Alfa Romeo | 14 | + 2:30.3 | 15 | 1 |
7 | 28 | John Watson | Penske-Ford | 14 | + 2:33.9 | 19 | |
8 | 16 | Tom Pryce | Shadow-Ford | 14 | + 2:48.2 | 18 | |
9 | 2 | Clay Regazzoni | Ferrari | 14 | + 3:46.0 | 5 | |
10 | 19 | Alan Jones | Surtees-Ford | 14 | + 3:47.3 | 14 | |
11 | 17 | Jean-Pierre Jarier | Shadow-Ford | 14 | + 4:51.7 | 23 | |
12 | 5 | Mario Andretti | Lotus-Ford | 14 | + 4:58.1 | 12 | |
13 | 30 | Emerson Fittipaldi | Fittipaldi-Ford | 14 | + 5:25.2 | 20 | |
14 | 40 | Alessandro Pesenti-Rossi | Tyrrell-Ford | 13 | + 1 okrążenie | 26 | |
15 | 25 | Guy Edwards | Hesketh-Ford | 13 | + 1 okrążenie | 25 | |
NU | 20 | Arturo Merzario | Wolf-Williams-Ford | 3 | Hamulce | 21 | |
NU | 9 | Vittorio Brambilla | March-Ford | 1 | Wypadek | 13 | |
NU | 4 | Patrick Depailler | Tyrrell-Ford | 0 | Wypadek | 3 | |
NU | 7 | Carlos Reutemann | Brabham-Alfa Romeo | 0 | Prob. z paliwem | 10 | |
NU | 10 | Ronnie Peterson | March-Ford | 0 | Wypadek | 11 | |
NU | 34 | Hans Joachim Stuck | March-Ford | 0 | Sprzęgło | 4 | |
NU | 26 | Jacques Laffite | Ligier-Matra | 0 | Skrz. biegów | 6 | |
NU | 22 | Chris Amon | Ensign-Ford | (1) | Wycofany | 17 | |
NU | 1 | Niki Lauda | Ferrari | (1) | Wypadek | 2 | |
NU | 18 | Brett Lunger | Surtees-Ford | (1) | Wypadek | 24 | |
NU | 24 | Harald Ertl | Hesketh-Ford | (1) | Wypadek | 22 | |
NZ | 33 | Lella Lombardi | Brabham-Ford | ||||
NZ | 38 | Henri Pescarolo | Surtees-Ford |
|
|