Grand Prix Niemiec 1969
| ||
Nürburgring | ||
7. wyścig z 11 w sezonie 180. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data | 3 sierpnia 1969 | |
Trasa | ||
Liczba okrążeń | 14 | |
Długość okrążenia | 22,835 km | |
Dystans | 319,690 km | |
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia | 15 kierowców | |
Zakwalifikowało się | 14 kierowców | |
Ukończyło wyścig | 6 kierowców | |
Najlepsze wyniki | ||
Pole position | Jacky Ickx (7:42,1, Brabham) | |
Zwycięzca | Jacky Ickx (1:49:55,4, Brabham) | |
Najszybsze okrążenie | Jacky Ickx (7:43,8, Brabham) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1969 Grand Prix Włoch 1968 Grand Prix Niemiec 1970 |
Grand Prix Niemiec 1969 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – siódma runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1969, która odbyła się 3 sierpnia 1969, po raz 16. na torze Nürburgring.
31. Grand Prix Niemiec, 17. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie | Wyjaśnienie |
Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy | Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały | Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
* | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
W wyścigu uczestniczyli również zawodnicy startujący w ramach Formuły 2 (na czerwonym tle).
Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Jacky Ickx | Brabham-Ford | 14 | 1:49:55.4 | 1 | 9 |
2 | 7 | Jackie Stewart | Matra-Ford | 14 | + 57.7 | 2 | 6 |
3 | 10 | Bruce McLaren | McLaren-Ford | 14 | + 3:21.6 | 8 | 4 |
4 | 2 | Graham Hill | Lotus-Ford | 14 | + 3:58.8 | 9 | 3 |
5 | 26 | Henri Pescarolo | Matra-Ford | 14 | +7:11.0 | 13 | |
6 | 29 | Richard Attwood | Brabham-Ford | 13 | +1 okrążenie | 20 | |
7 | 20 | Kurt Ahrens Jr. | Brabham-Ford | 13 | +1 okrążenie | 19 | |
8 | 22 | Rolf Stommelen | Lotus-Ford | 13 | +1 okrążenie | 22 | |
9 | 31 | Peter Westbury | Brabham-Ford | 13 | +1 okrążenie | 18 | |
10 | 30 | Xavier Perrot | Brabham-Ford | 13 | +1 okrążenie | 24 | |
11 | 11 | Jo Siffert | Lotus-Ford | 12 | Zawieszenie | 4 | 2 |
12 | 8 | Jean-Pierre Beltoise | Matra-Ford | 12 | Zawieszenie | 10 | 1 |
NU | 9 | Denny Hulme | McLaren-Ford | 11 | Przen napędu | 5 | |
NU | 15 | Jackie Oliver | BRM-Ford | 11 | Wyciek oleju | 16 | |
NU | 2 | Jochen Rindt | Lotus-Ford | 10 | Zapłon | 3 | |
NU | 28 | François Cevert | Tecno-Ford | 9 | Koło zębate | 14 | |
NU | 27 | Johnny Servoz-Gavin | Matra-Ford | 6 | Silnik | 12 | |
NU | 16 | Joakim Bonnier | Lotus-Ford | 4 | Wyciek paliwa | 23 | |
NU | 17 | Piers Courage | Brabham-Ford | 1 | Wypadek | 7 | |
NU | 12 | Vic Elford | McLaren-Ford | 0 | Wypadek | 6 | |
NU | 3 | Mario Andretti | Lotus-Ford | 0 | Wypadek | 15 | |
NW | 14 | John Surtees | BRM | - | Nie wystartował | 11 | |
NW | 24 | Gerhard Mitter | BMW | - | Śmiertelny wypadek | 25 | |
NW | 23 | Hubert Hahne | BMW | - | Nie wystartował | 17 | |
NW | 25 | Dieter Quester | BMW | - | Nie wystartował | 21 | |
NW | 21 | Hans Herrmann | Lotus-Ford | - | Nie wystartował | - | |
Uwagi |
Pole position: Jacky Ickx - 7:42.1- Najszybsze okrążenie: Jacky Ickx - 7:43.8 na okrążeniu 7
|
|