Grand Prix Niemiec 1961
| ||
Nürburgring | ||
6. wyścig z 8 w sezonie 100. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data | 6 sierpnia 1961 | |
Trasa | ||
Liczba okrążeń | 15 | |
Długość okrążenia | 22,810 km | |
Dystans | 342,150 km | |
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia | 27 kierowców | |
Zakwalifikowało się | 27 kierowców | |
Ukończyło wyścig | 16 kierowców | |
Najlepsze wyniki | ||
Pole position | Phil Hill (8:55,2, Ferrari) | |
Zwycięzca | Stirling Moss (2:18:12,4, Walker) | |
Najszybsze okrążenie | Phil Hill (8:57,8, Ferrari) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1961 Grand Prix Włoch 1959 Grand Prix Niemiec 1962 |
Grand Prix Niemiec 1961 (oryg. Großer Preis von Deutschland), Grand Prix Europy 1961[i] – 6. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1961, która odbyła się 6 sierpnia 1961 po raz 8. na torze Nürburgring.
21. Grand Prix Niemiec, 9. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
↑ Do roku 1977 Grand Prix Europy było honorowym tytułem przyznawanym eliminacjom rozgrywanym w Europie.
Klasyfikacja |
Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Stirling Moss | Lotus-Climax | 15 | 2:18:12.4 | 3 | 9 |
2 | 3 | Wolfgang von Trips | Ferrari | 15 | +21.4 sek. | 5 | 6 |
3 | 4 | Phil Hill | Ferrari | 15 | +22.5 sek. | 1 | 4 |
4 | 14 | Jim Clark | Lotus-Climax | 15 | +1:17.1 | 8 | 3 |
5 | 18 | John Surtees | Cooper-Climax | 15 | +1:53.1 | 10 | 2 |
6 | 2 | Bruce McLaren | Cooper-Climax | 15 | +2:41.4 | 12 | 1 |
7 | 9 | Dan Gurney | Porsche | 15 | +3:23.1 | 7 | |
8 | 5 | Richie Ginther | Ferrari | 15 | +5:23.1 | 14 | |
9 | 28 | Jackie Lewis | Cooper-Climax | 15 | +5:23.7 | 18 | |
10 | 19 | Roy Salvadori | Cooper-Climax | 15 | +12:11.5 | 15 | |
11 | 33 | Tony Maggs | Lotus-Climax | 14 | +1 okrążenie | 22 | |
12 | 30 | Ian Burgess | Cooper-Climax | 14 | +1 okrążenie | 24 | |
13 | 11 | Hans Herrmann | Porsche | 14 | +1 okrążenie | 11 | |
14 | 31 | Carel Godin de Beaufort | Porsche | 14 | +1 okrążenie | 17 | |
15 | 37 | Tony Marsh | Lotus-Climax | 13 | +2 okrążenia | 20 | |
16 | 27 | Gerry Ashmore | Lotus-Climax | 13 | +2 okrążenia | 25 | |
NU | 6 | Willy Mairesse | Ferrari | 13 | Wypadek | 13 | |
NU | 20 | Maurice Trintignant | Cooper-Maserati | 12 | Silnik | 21 | |
NS | 38 | Bernard Collomb | Cooper-Climax | 11 | Nie sklasyfikowany | 26 | |
NU | 32 | Lorenzo Bandini | Cooper-Maserati | 10 | Silnik | 19 | |
NU | 16 | Tony Brooks | BRM-Climax | 6 | Silnik | 9 | |
NU | 8 | Jo Bonnier | Porsche | 5 | Silnik | 4 | |
NU | 26 | Wolfgang Seidel | Lotus-Climax | 3 | Sterowność | 23 | |
NU | 17 | Graham Hill | BRM-Climax | 1 | Wypadek | 16 | |
NU | 15 | Innes Ireland | Lotus-Climax | 1 | Zapalił się | 6 | |
NU | 1 | Jack Brabham | Cooper-Climax | 0 | Wypadek | 2 | |
WD | 10 | Edgar Barth | Porsche | ||||
WD | 12 | Masten Gregory | Cooper-Climax | ||||
WD | 25 | Michel May | Lotus-Climax | Wypadek przed wyścigiem | |||
WD | 29 | Piero Monteverdi | MBM-Porsche | ||||
WD | 34 | Renato Pirocchi | Cooper-Climax | ||||
WD | 35 | Geoff Duke | Cooper-Climax | Nie gotowy bolid | |||
WD | 39 | John Campbell-Jones | Cooper-Climax |
Uwagi |
Pole position: Phil Hill - 8:55.2- Najszybsze okrążenie: Phil Hill - 8:57.8
- Na prowadzeniu: Stirling Moss 15 okrążeń (1-15).
|
|