Grand Prix Niemiec 1972
| ||
Nürburgring | ||
8. wyścig z 12 w sezonie 216. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data | 30 lipca 1972 | |
Trasa | ||
Liczba okrążeń | 14 | |
Długość okrążenia | 22,835 km | |
Dystans | 319,690 km | |
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia | 27 kierowców | |
Zakwalifikowało się | 27 kierowców | |
Ukończyło wyścig | 15 kierowców | |
Najlepsze wyniki | ||
Pole position | Jacky Ickx (7:07,0, Ferrari) | |
Zwycięzca | Jacky Ickx (1:42:12,3, Ferrari) | |
Najszybsze okrążenie | Jacky Ickx (7:13,6, Ferrari) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1972 Grand Prix Austrii 1971 Grand Prix Niemiec 1973 |
Grand Prix Niemiec 1972 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – 8. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1972, która odbyła się 30 lipca 1972, po raz 18. na torze Nürburgring.
34. Grand Prix Niemiec, 20. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie | Wyjaśnienie |
Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy | Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały | Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
* | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Poz. | Nr | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Jacky Ickx | Ferrari | 14 | 1:42:12.3 | 1 | 9 |
2 | 9 | Clay Regazzoni | Ferrari | 14 | 48.3 | 7 | 6 |
3 | 10 | Ronnie Peterson | March-Ford | 14 | + 1:06.7 | 4 | 4 |
4 | 17 | Howden Ganley | BRM | 14 | + 2:20.2 | 18 | 3 |
5 | 5 | Brian Redman | McLaren-Ford | 14 | + 2:35.7 | 19 | 2 |
6 | 11 | Graham Hill | Brabham-Ford | 14 | + 2:59.6 | 15 | 1 |
7 | 26 | Wilson Fittipaldi | Brabham-Ford | 14 | + 3:00.1 | 21 | |
8 | 28 | Mike Beuttler | March-Ford | 14 | + 5:10.7 | 27 | |
9 | 6 | Jean-Pierre Beltoise | BRM | 14 | + 5:20.2 | 13 | |
10 | 7 | François Cevert | Tyrrell-Ford | 14 | + 5:43.7 | 5 | |
11 | 1 | Jackie Stewart | Tyrrell-Ford | 13 | Kolizja | 2 | |
12 | 19 | Arturo Merzario | Ferrari | 13 | + 1 okrążenie | 22 | |
13 | 16 | Andrea de Adamich | Surtees-Ford | 13 | + 1 okrążenie | 20 | |
14 | 15 | Tim Schenken | Surtees-Ford | 13 | + 1 okrążenie | 12 | |
15 | 8 | Chris Amon | Matra | 13 | + 1 okrążenie | 8 | |
NS | 21 | Carlos Pace | March-Ford | 11 | Nie sklasyfikowany | 11 | |
NU | 2 | Emerson Fittipaldi | Lotus-Ford | 10 | Skrz. biegów | 3 | |
NU | 20 | Henri Pescarolo | March-Ford | 10 | Wypadek | 9 | |
NU | 3 | Denny Hulme | McLaren-Ford | 8 | Silnik | 10 | |
NU | 14 | Mike Hailwood | Surtees-Ford | 8 | Zawieszenie | 16 | |
NU | 12 | Carlos Reutemann | Brabham-Ford | 6 | Mech. różnicowy | 6 | |
NU | 22 | Rolf Stommelen | March-Ford | 6 | Elektronika | 14 | |
NU | 25 | Dave Walker | Lotus-Ford | 6 | Wyciek oleju | 23 | |
NU | 23 | Niki Lauda | March-Ford | 4 | Wyciek oleju | 24 | |
NU | 27 | Derek Bell | Tecno | 4 | Silnik | 25 | |
NU | 29 | Dave Charlton | Lotus-Ford | 4 | 26 | | |
NU | 18 | Reine Wisell | BRM | 3 | Silnik | 17 | |
Uwagi |
- Najszybsze okrążenie: Jacky Ickx - 7:13.6
|
|