Grand Prix Niemiec 1977
| ||
Hockenheimring | ||
11. wyścig z 17 w sezonie 291. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data | 31 lipca 1977 | |
Trasa | ||
Liczba okrążeń | 47 | |
Długość okrążenia | 6,789 km | |
Dystans | 319,083 km | |
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia | 30 kierowców | |
Zakwalifikowało się | 25 kierowców | |
Ukończyło wyścig | 10 kierowców | |
Najlepsze wyniki | ||
Pole position | Jody Scheckter (1:53,07, Wolf) | |
Zwycięzca | Niki Lauda (1:31:48,62, Ferrari) | |
Najszybsze okrążenie | Niki Lauda (1:55,99, Ferrari) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1977 Grand Prix Austrii 1976 Grand Prix Niemiec 1978 |
Grand Prix Niemiec 1977 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – 11. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1977, która odbyła się 31 lipca 1977, po raz drugi na torze Hockenheimring.
39. Grand Prix Niemiec, 25. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie | Wyjaśnienie |
Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy | Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały | Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
* | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Niki Lauda | Ferrari | 47 | 1:31:49.3 | 3 | 9 |
2 | 20 | Jody Scheckter | Wolf-Ford | 47 | +14.33 sek. | 1 | 6 |
3 | 8 | Hans Joachim Stuck | Brabham-Alfa Romeo | 47 | +20.9 sek. | 5 | 4 |
4 | 12 | Carlos Reutemann | Ferrari | 47 | +60.27 sek. | 8 | 3 |
5 | 19 | Vittorio Brambilla | Surtees-Ford | 47 | +87.37 sek. | 10 | 2 |
6 | 23 | Patrick Tambay | Ensign-Ford | 47 | +89.81 sek. | 11 | 1 |
7 | 18 | Vern Schuppan | Surtees-Ford | 46 | +1 okrążenie | 19 | |
8 | 9 | Alex Ribeiro | March-Ford | 46 | +1 okrążenie | 20 | |
9 | 3 | Ronnie Peterson | Tyrrell-Ford | 42 | Silnik | 14 | |
10 | 16 | Riccardo Patrese | Shadow-Ford | 42 | Koło | 16 | |
NU | 24 | Rupert Keegan | Hesketh-Ford | 40 | Wypadek | 23 | |
NU | 5 | Mario Andretti | Lotus-Ford | 34 | Silnik | 7 | |
NU | 1 | James Hunt | McLaren-Ford | 32 | Pompa paliwa | 4 | |
NU | 6 | Gunnar Nilsson | Lotus-Ford | 31 | Silnik | 9 | |
NU | 2 | Jochen Mass | McLaren-Ford | 26 | Skrz. biegów | 13 | |
NU | 4 | Patrick Depailler | Tyrrell-Ford | 22 | Silnik | 15 | |
NU | 26 | Jacques Laffite | Ligier-Matra | 21 | Silnik | 6 | |
NU | 25 | Héctor Rebaque | Hesketh-Ford | 20 | Silnik | 24 | |
NU | 30 | Brett Lunger | McLaren-Ford | 14 | Wypadek | 21 | |
NU | 10 | Ian Scheckter | March-Ford | 9 | Sprzęgło | 19 | |
NU | 7 | John Watson | Brabham-Alfa Romeo | 8 | Silnik | 2 | |
NU | 34 | Jean-Pierre Jarier | Penske-Ford | 5 | Przen napędu | 12 | |
NU | 17 | Alan Jones | Shadow-Ford | 0 | Wypadek | 17 | |
NZ | 35 | Hans Heyer | Penske-Ford | 9 | Przen napędu | 25 | |
NZ | 27 | Patrick Nève | March-Ford | | | | |
NZ | 36 | Emilio de Villota | McLaren-Ford | | | | |
NZ | 28 | Emerson Fittipaldi | Fittipaldi-Ford | | | | |
NZ | 37 | Arturo Merzario | March-Ford | | | | |
NZ | 40 | Teddy Pilette | BRM | | | | |
Uwagi |
- Najszybsze okrążenie: Niki Lauda 1:55.990
|
|