Grand Prix Niemiec 1964
| ||
Nürburgring | ||
6. wyścig z 10 w sezonie 127. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data | 2 sierpnia 1964 | |
Trasa | ||
Liczba okrążeń | 15 | |
Długość okrążenia | 22,810 km | |
Dystans | 342,150 km | |
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia | 24 kierowców | |
Zakwalifikowało się | 23 kierowców | |
Ukończyło wyścig | 14 kierowców | |
Najlepsze wyniki | ||
Pole position | John Surtees (8:38,4, Ferrari) | |
Zwycięzca | John Surtees (2:12:04,8, Ferrari) | |
Najszybsze okrążenie | John Surtees (8:39,0, Ferrari) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1964 Grand Prix Austrii 1963 Grand Prix Niemiec 1965 |
Grand Prix Niemiec 1964 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – 6. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1964, która odbyła się 2 sierpnia 1964, po raz 11. na torze Nürburgring.
26. Grand Prix Niemiec, 12. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | John Surtees | Ferrari | 15 | 2:12:04.8 | 1 | 9 |
2 | 3 | Graham Hill | BRM | 15 | + 1:15.6 | 5 | 6 |
3 | 8 | Lorenzo Bandini | Ferrari | 15 | + 4:52.8 | 4 | 4 |
4 | 19 | Jo Siffert | Brabham-BRM | 15 | + 5:23.1 | 10 | 3 |
5 | 22 | Maurice Trintignant | BRM | 14 | Akumulator | 14 | 2 |
6 | 26 | Tony Maggs | BRM | 14 | + 1 okrążenie | 16 | 1 |
7 | 4 | Richie Ginther | BRM | 14 | + 1 okrążenie | 11 | |
8 | 2 | Mike Spence | Lotus-Climax | 14 | + 1 okrążenie | 17 | |
9 | 23 | Gerhard Mitter | Lotus-Climax | 14 | + 1 okrążenie | 19 | |
10 | 5 | Dan Gurney | Brabham-Climax | 14 | + 1 okrążenie | 3 | |
11 | 14 | Chris Amon | Lotus-BRM | 12 | Zawieszenie | 9 | |
12 | 6 | Jack Brabham | Brabham-Climax | 11 | Mech. różnicowy | 6 | |
13 | 20 | Ronnie Bucknum | Honda | 11 | Wypadek | 22 | |
14 | 27 | Peter Revson | Lotus-BRM | 10 | Wypadek | 18 | |
NU | 1 | Jim Clark | Lotus-Climax | 7 | Silnik | 2 | |
NU | 9 | Bruce McLaren | Cooper-Climax | 4 | Silnik | 7 | |
NU | 16 | Bob Anderson | Brabham-Climax | 4 | Zawieszenie | 15 | |
NU | 12 | Edgar Barth | Cooper-Climax | 3 | Sprzęgło | 20 | |
NU | 18 | Giancarlo Baghetti | BRM | 2 | Przepustnica | 21 | |
NU | 10 | Phil Hill | Cooper-Climax | 1 | Silnik | 8 | |
NU | 11 | Joakim Bonnier | Brabham-BRM | 0 | Elektronika | 12 | |
NU | 15 | Mike Hailwood | Lotus-BRM | 0 | Silnik | 13 | |
NZ | 28 | André Pilette | Scirocco-Climax |
Uwagi |
- Śmiertelny wypadek Carel Godin de Beaufort (Porsche 718) podczas treningu.
Pole position: John Surtees - 8:38.4- Najszybsze okrążenie: John Surtees - 8:39.0
|
|