Grand Prix Niemiec 1979
| ||
Hockenheimring | ||
10. wyścig z 15 w sezonie 323. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data | 29 lipca 1979 | |
Trasa | ||
Liczba okrążeń | 45 | |
Długość okrążenia | 6,789 km | |
Dystans | 305,505 km | |
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia | 26 kierowców | |
Zakwalifikowało się | 24 kierowców | |
Ukończyło wyścig | 12 kierowców | |
Najlepsze wyniki | ||
Pole position | Jean-Pierre Jabouille (1:48,48, Renault) | |
Zwycięzca | Alan Jones (1:24:48,83, Williams) | |
Najszybsze okrążenie | Gilles Villeneuve (1:51,89, Ferrari) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1979 Grand Prix Austrii 1978 Grand Prix Niemiec 1980 |
Grand Prix Niemiec 1979 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – 10. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1979, która odbyła się 29 lipca 1979, po raz czwarty na torze Hockenheimring.
41. Grand Prix Niemiec, 27. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 27 | Alan Jones | Williams-Ford | 45 | 1:24:48.83 | 2 | 9 |
2 | 28 | Clay Regazzoni | Williams-Ford | 45 | +2.91 sek. | 6 | 6 |
3 | 26 | Jacques Laffite | Ligier-Ford | 45 | +18.39 sek. | 3 | 4 |
4 | 11 | Jody Scheckter | Ferrari | 45 | +31.20 sek. | 5 | 3 |
5 | 7 | John Watson | McLaren-Ford | 45 | +1:37.80 | 12 | 2 |
6 | 30 | Jochen Mass | Arrows-Ford | 44 | +1 okrążenie | 18 | 1 |
7 | 4 | Geoff Lees | Tyrrell-Ford | 44 | +1 okrążenie | 16 | |
8 | 12 | Gilles Villeneuve | Ferrari | 44 | +1 okrążenie | 9 | |
9 | 3 | Didier Pironi | Tyrrell-Ford | 44 | +1 okrążenie | 8 | |
10 | 17 | Jan Lammers | Shadow-Ford | 44 | +1 okrążenie | 20 | |
11 | 18 | Elio de Angelis | Shadow-Ford | 43 | +2 okrążenia | 21 | |
12 | 6 | Nelson Piquet | Brabham-Alfa Romeo | 42 | Silnik | 4 | |
NU | 29 | Riccardo Patrese | Arrows-Ford | 34 | Opona | 19 | |
NU | 8 | Patrick Tambay | McLaren-Ford | 30 | Zawieszenie | 15 | |
NU | 20 | Keke Rosberg | Wolf-Ford | 29 | Silnik | 17 | |
NU | 5 | Niki Lauda | Brabham-Alfa Romeo | 27 | Silnik | 7 | |
NU | 25 | Jacky Ickx | Ligier-Ford | 24 | Opona | 14 | |
NU | 31 | Héctor Rebaque | Lotus-Ford | 22 | Sterowność | 24 | |
NU | 1 | Mario Andretti | Lotus-Ford | 16 | Przen napędu | 11 | |
NU | 16 | René Arnoux | Renault | 9 | Opona | 10 | |
NU | 15 | Jean-Pierre Jabouille | Renault | 7 | Wypadł z toru | 1 | |
NU | 14 | Emerson Fittipaldi | Fittipaldi-Ford | 4 | Elektronika | 22 | |
NU | 2 | Carlos Reutemann | Lotus-Ford | 1 | Wypadek | 13 | |
NU | 9 | Hans Joachim Stuck | ATS-Ford | 0 | Zawieszenie | 23 | |
NZ | 22 | Patrick Gaillard | Ensign-Ford | ||||
NZ | 24 | Arturo Merzario | Merzario-Ford |
Uwagi |
Pole position: Jean-Pierre Jabouille - 1:48.48- Najszybsze okrążenie: Gilles Villeneuve - 1:51.89
- Na prowadzeniu: Alan Jones 45 okrążeń (1-45).
|
|