Grand Prix Niemiec 1975
| ||
Nürburgring | ||
11. wyścig z 14 w sezonie 261. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data | 3 sierpnia 1975 | |
Trasa | ||
Liczba okrążeń | 14 | |
Długość okrążenia | 22,835 km | |
Dystans | 319,690 km | |
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia | 26 kierowców | |
Zakwalifikowało się | 25 kierowców | |
Ukończyło wyścig | 10 kierowców | |
Najlepsze wyniki | ||
Pole position | Niki Lauda (6:58,6, Ferrari) | |
Zwycięzca | Carlos Reutemann (1:41:14,1, Martini) | |
Najszybsze okrążenie | Clay Regazzoni (7:06,4, Ferrari) | |
Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 1975 Grand Prix Austrii 1974 Grand Prix Niemiec 1976 |
Grand Prix Niemiec 1975 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – 11. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1975, która odbyła się 3 sierpnia 1975, po raz 21. na torze Nürburgring.
37. Grand Prix Niemiec, 23. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Poz. | Nr. | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Carlos Reutemann | Brabham-Ford | 14 | 1:41:14.1 | 10 | 9 |
2 | 21 | Jacques Laffite | Williams-Ford | 14 | + 1:37.7 | 15 | 6 |
3 | 12 | Niki Lauda | Ferrari | 14 | + 2:23.3 | 1 | 4 |
4 | 16 | Tom Pryce | Shadow-Ford | 14 | + 3:31.4 | 16 | 3 |
5 | 22 | Alan Jones | Hill-Ford | 14 | + 3:50.3 | 21 | 2 |
6 | 19 | Gijs van Lennep | Ensign-Ford | 14 | + 5:05.5 | 24 | 1 |
7 | 29 | Lella Lombardi | March-Ford | 14 | + 7:30.4 | 25 | |
8 | 25 | Harald Ertl | Hesketh-Ford | 14 | + 7:40.9 | 23 | |
9 | 4 | Patrick Depailler | Tyrrell-Ford | 13 | + 1 okrążenie | 7 | |
10 | 27 | Mario Andretti | Parnelli-Ford | 12 | Brak paliwa | 13 | |
NU | 24 | James Hunt | Hesketh-Ford | 10 | Koło | 9 | |
NU | 11 | Clay Regazzoni | Ferrari | 9 | Silnik | 5 | |
NU | 23 | Tony Brise | Hill-Ford | 9 | Wypadek | 17 | |
NU | 3 | Jody Scheckter | Tyrrell-Ford | 7 | Wypadek | 3 | |
NU | 17 | Jean-Pierre Jarier | Shadow-Ford | 7 | Opona | 12 | |
NU | 8 | Carlos Pace | Brabham-Ford | 5 | Zawieszenie | 2 | |
NU | 30 | Wilson Fittipaldi | Fittipaldi-Ford | 4 | Silnik | 22 | |
NU | 10 | Hans Joachim Stuck | March-Ford | 3 | Silnik | 7 | |
NU | 1 | Emerson Fittipaldi | McLaren-Ford | 3 | Zawieszenie | 8 | |
NU | 9 | Vittorio Brambilla | March-Ford | 3 | Zawieszenie | 11 | |
NU | 6 | John Watson | Lotus-Ford | 2 | Zawieszenie | 14 | |
NU | 5 | Ronnie Peterson | Lotus-Ford | 1 | Sprzęgło | 18 | |
NU | 28 | Mark Donohue | March-Ford | 1 | Opona | 19 | |
NU | 2 | Jochen Mass | McLaren-Ford | 0 | Wypadek | 6 | |
NU | 20 | Ian Ashley | Williams-Ford | 0 | Wypadek | 20 | |
NZ | 35 | Tony Trimmer | Maki-Ford | | | | |
Uwagi |
Pole position: Niki Lauda - 6:58.6- Najszybsze okrążenie: Clay Regazzoni - 7:06.4 na okrążeniu 7
|
|