Hesketh 308C









































































Hesketh 308C
Williams FW05



Ilustracja
Kategoria

Formuła 1
Konstruktor

Hesketh
Projektant

Harvey Postlethwaite
Dane techniczne
Nadwozie

monocoque z aluminium
Silnik

Ford Cosworth DFV 3.0 V8
Skrzynia biegów

Hewland FGA400, manualna, 5 biegów + wsteczny (Hesketh)
Hewland DG400, manualna, 5 biegów + wsteczny (Williams)
Paliwo

Duckhams
Fina
Opony

Goodyear
Historia
Debiut

Grand Prix Włoch 1975
Kierowcy

James Hunt
Jacky Ickx
Michel Leclère
Arturo Merzario
Używany

1975–1976
Wyścigi
18
Wygrane
0
Pole position
0
Najszybsze okrążenie
0






Hesketh 308C – samochód Formuły 1, zaprojektowany w 1976 roku przez Harveya Postlethwaite'a i skonstruowany przez Hesketh Racing[1].



Konstrukcja |


Jedną z największych innowacji modelu 308B były gumowe przednie sprężyny. W 308C sprężyny z gumy znalazły się już zarówno z przodu, jak i z tyłu samochodu. Zaletą takiego rozwiązania była niska masa sprężyn i możliwość łatwego ustawienia ich sztywności[2].


Samochód był jednak stosunkowo konwencjonalny. Podobnie jak w modelu 308B, chłodnice zostały zamontowane wzdłużnie w sekcjach bocznych, obok silnika Ford Cosworth DFV o mocy 485 KM przy 10 000 obr./min. Tylne hamulce zostały zamontowane obok pięciobiegowej skrzyni biegów Hewland[2].


Po sezonie 1975 Frank Williams przy finansowym wsparciu Waltera Wolfa zakupił samochód i nakłonił Postlethwaite'a do dalszego rozwoju modelu. Postlethwaite zmodyfikował zawieszenie m.in. poprzez zarzucenie gumowych sprężyn. Nowy samochód został nazwany Williams FW05. Był on jednak zbyt ciężki i nie odnosił dobrych wyników[2].



Wyniki w Formule 1 |





























































































































































































































































































































































Sezon
Zespół
Silnik
Kierowcy
Wyniki w poszczególnych eliminacjach
Wyniki
kierowców
Wyniki
konstruktora

Argentyna
ARG

Brazylia
BRA

Związek Południowej Afryki
ZAF

Państwo Hiszpańskie
ESP

Monako
MCO

Belgia
BEL

Szwecja
SWE

Holandia
NLD

Francja
FRA

Wielka Brytania
GBR

Niemcy
DEU

Austria
AUT

Włochy
ITA

Stany Zjednoczone
USA


Punkty
Pozycja
Punkty
Pozycja

1975

Hesketh Racing

Ford

Wielka Brytania James Hunt
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5
4


5 (33)
4
5 (33)
4





Brazylia
BRA

Związek Południowej Afryki
ZAF

Stany Zjednoczone
USW

Państwo Hiszpańskie
ESP

Belgia
BEL

Monako
MCO

Szwecja
SWE

Francja
FRA

Wielka Brytania
GBR

Niemcy
DEU

Austria
AUT

Holandia
NLD

Włochy
ITA

Stany Zjednoczone
USA

Kanada
CAN

Japonia
JPN
Punkty
Pozycja
Punkty
Pozycja

1976

Frank Williams Racing Cars

Ford

Belgia Jacky Ickx
8
16
NZ
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
0
23
0
15

Francja Michel Leclère
-
13
NZ
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
0
29

Walter Wolf Racing

Belgia Jacky Ickx
-
-
-
7
NZ
NZ
-
10
NZ
-
-
-
-
-
-
-
0
23

Włochy Arturo Merzario
-
-
-
-
-
-
-
-
-
NU
NU
NU
NZ
NU
NU
NU
0
26

Francja Michel Leclère
-
-
-
10
11
11
NU
13
-
-
-
-
-
-
-
-
0
29

Nowa Zelandia Chris Amon
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
NW
-
-
0 (2)
18

Australia Warwick Brown
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
14
-
0
38

Austria Hans Binder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
NU
0
NS

Japonia Masami Kuwashima
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
NW
0
NS


Przypisy |




  1. Hesketh 308C (ang.). chicanef1.com. [dostęp 2012-07-10].


  2. abc Wouter Melissen: Hesketh 308C Cosworth (ang.). ultimatecarpage.com. [dostęp 2012-07-10].








這個網誌中的熱門文章

12.7 cm/40 Type 89 naval gun

Rikitea

University of Vienna