Hesketh 308C

Multi tool use
| |||
![]() | |||
Kategoria |
Formuła 1 |
||
Konstruktor |
Hesketh |
||
Projektant |
Harvey Postlethwaite |
||
Dane techniczne | |||
Nadwozie |
monocoque z aluminium |
||
Silnik |
Ford Cosworth DFV 3.0 V8 |
||
Skrzynia biegów |
Hewland FGA400, manualna, 5 biegów + wsteczny (Hesketh) Hewland DG400, manualna, 5 biegów + wsteczny (Williams) |
||
Paliwo |
Duckhams Fina |
||
Opony |
Goodyear |
||
Historia | |||
Debiut |
Grand Prix Włoch 1975 |
||
Kierowcy |
James Hunt Jacky Ickx Michel Leclère Arturo Merzario |
||
Używany |
1975–1976 |
||
Wyścigi |
18 |
||
Wygrane |
0 |
||
Pole position |
0 |
||
Najszybsze okrążenie |
0 |
||
|
Hesketh 308C – samochód Formuły 1, zaprojektowany w 1976 roku przez Harveya Postlethwaite'a i skonstruowany przez Hesketh Racing[1].
Konstrukcja |
Jedną z największych innowacji modelu 308B były gumowe przednie sprężyny. W 308C sprężyny z gumy znalazły się już zarówno z przodu, jak i z tyłu samochodu. Zaletą takiego rozwiązania była niska masa sprężyn i możliwość łatwego ustawienia ich sztywności[2].
Samochód był jednak stosunkowo konwencjonalny. Podobnie jak w modelu 308B, chłodnice zostały zamontowane wzdłużnie w sekcjach bocznych, obok silnika Ford Cosworth DFV o mocy 485 KM przy 10 000 obr./min. Tylne hamulce zostały zamontowane obok pięciobiegowej skrzyni biegów Hewland[2].
Po sezonie 1975 Frank Williams przy finansowym wsparciu Waltera Wolfa zakupił samochód i nakłonił Postlethwaite'a do dalszego rozwoju modelu. Postlethwaite zmodyfikował zawieszenie m.in. poprzez zarzucenie gumowych sprężyn. Nowy samochód został nazwany Williams FW05. Był on jednak zbyt ciężki i nie odnosił dobrych wyników[2].
Wyniki w Formule 1 |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie |
Wyjaśnienie |
Złoty |
Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny |
2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy |
3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony |
Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski |
Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony |
Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy |
Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny |
Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały |
Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) |
Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie |
Start z pole position |
Kursywa |
Najszybsze okrążenie wyścigu |
* |
Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Sezon |
Zespół |
Silnik |
Kierowcy |
Wyniki w poszczególnych eliminacjach |
Wyniki kierowców |
Wyniki konstruktora |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() ARG |
![]() BRA |
![]() ZAF |
![]() ESP |
![]() MCO |
![]() BEL |
![]() SWE |
![]() NLD |
![]() FRA |
![]() GBR |
![]() DEU |
![]() AUT |
![]() ITA |
![]() USA |
Punkty |
Pozycja |
Punkty |
Pozycja |
||||||
1975 |
Hesketh Racing |
Ford |
![]() |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
4 |
5 (33) |
4 |
5 (33) |
4 |
||
![]() BRA |
![]() ZAF |
![]() USW |
![]() ESP |
![]() BEL |
![]() MCO |
![]() SWE |
![]() FRA |
![]() GBR |
![]() DEU |
![]() AUT |
![]() NLD |
![]() ITA |
![]() USA |
![]() CAN |
![]() JPN |
Punkty |
Pozycja |
Punkty |
Pozycja |
||||
1976 |
Frank Williams Racing Cars |
Ford |
![]() |
8 |
16 |
NZ |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
0 |
23 |
0 |
15 |
![]() |
- |
13 |
NZ |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
0 |
29 |
|||||
Walter Wolf Racing |
![]() |
- |
- |
- |
7 |
NZ |
NZ |
- |
10 |
NZ |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
0 |
23 |
||||
![]() |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
NU |
NU |
NU |
NZ |
NU |
NU |
NU |
0 |
26 |
|||||
![]() |
- |
- |
- |
10 |
11 |
11 |
NU |
13 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
0 |
29 |
|||||
![]() |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
NW |
- |
- |
0 (2) |
18 |
|||||
![]() |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
14 |
- |
0 |
38 |
|||||
![]() |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
NU |
0 |
NS |
|||||
![]() |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
NW |
0 |
NS |
Przypisy |
↑ Hesketh 308C (ang.). chicanef1.com. [dostęp 2012-07-10].
↑ abc Wouter Melissen: Hesketh 308C Cosworth (ang.). ultimatecarpage.com. [dostęp 2012-07-10].
|
|
|
|
qafaEv4hU4 j OQ6