Williams FW36

Multi tool use
|

|
Kategoria
|
Formuła 1
|
Konstruktor
|
Williams
|
Dane techniczne
|
Nadwozie
|
monokok z kompozytu włókna węglowego i aluminium o strukturze plastra miodu
|
Zawieszenie przednie
|
podwójne wahacze, wewnątrz drążki skrętne i amortyzatory operowane przez popychacze i dźwignie kątowe
|
Zawieszenie tylne
|
podwójne wahacze, wewnątrz drążki skrętne i amortyzatory operowane przez popychacze i dźwignie kątowe
|
Silnik
|
Mercedes PU106A Hybrid 1.6 V6T
|
Skrzynia biegów
|
półautomatyczna, 8 biegów + wsteczny
|
Opony
|
Pirelli
|
Historia
|
Debiut
|
Grand Prix Australii 2014
|
Kierowcy
|
Felipe Massa Valtteri Bottas
|
Używany
|
2014
|
Wyścigi
|
19
|
Wygrane
|
0
|
Pole position
|
1
|
Najszybsze okrążenie
|
2
|
Williams FW35
|
Williams FW37
|
|

|
Multimedia w Wikimedia Commons
|
|
Williams FW36 – samochód Formuły 1, skonstruowany przez Williamsa na sezon 2014[1]. Kierowcami bolidu byli: Felipe Massa, oraz Valtteri Bottas[2].
Samochód został po raz pierwszy pokazany 28 stycznia 2014 roku[1]. Po podpisaniu umowy z Martini Racing zespół Williams potwierdził, że oficjalne malowanie zostanie zaprezentowane 6 marca[3].
Wyniki w Formule 1 |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie
|
Oznaczenie
|
Wyjaśnienie
|
Złoty
|
Zwycięzca lub mistrzostwo
|
Srebrny
|
2. miejsce lub wicemistrzostwo
|
Brązowy
|
3. miejsce lub II wicemistrzostwo
|
Zielony
|
Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami)
|
Niebieski
|
Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu)
|
Czerwony
|
Nie zakwalifikował się (NZ)
|
Nie prekwalifikował się (NPK)
|
Różowy
|
Nie ukończył (NU)
|
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu)
|
Czarny
|
Zdyskwalifikowany (DK)
|
Wykluczony (WYK/EX)
|
Biały
|
Nie wystartował (NW)
|
Kontuzjowany (K/INJ)
|
Wyścig odwołany (OD/C)
|
Bez koloru (domyślny #F8F8F8)
|
Został wycofany (WYC/WD)
|
Nie przybył (NP/DNA)
|
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP)
|
Nie został zgłoszony (–)
|
Pogrubienie
|
Start z pole position
|
Kursywa
|
Najszybsze okrążenie wyścigu
|
*
|
Sezon w trakcie
|
Lista systemów punktacji Formuły 1
|
Sezon
|
Zespół
|
Silnik
|
Kierowcy
|
Wyniki w poszczególnych eliminacjach
|
Wyniki kierowców
|
Wyniki konstruktora
|
2014
|
|
|
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|
Pkt.
|
Msc.
|
Pkt.
|
Msc.
|
Williams F1 Team
|
Mercedes
|
Felipe Massa
|
NU
|
7
|
7
|
15
|
13
|
7
|
12
|
4
|
NU
|
NU
|
5
|
13
|
3
|
5
|
7
|
11
|
4
|
3
|
2
|
134
|
7
|
320
|
3
|
Valtteri Bottas
|
5
|
8
|
8
|
7
|
5
|
NU
|
7
|
3
|
2
|
2
|
8
|
3
|
4
|
11
|
6
|
3
|
5
|
10
|
3
|
186
|
4
|
Przypisy |
↑ ab Paweł Zając: Williams FW36 wyjechał na tor (pol.). f1wm.pl, 2014-01-28. [dostęp 2014-02-02].
↑ Williams FW36 (pol.). f1wm.pl. [dostęp 2014-02-02].
↑ Nataniel Piórkowski: Williams zaprezentuje malowanie Martini Racing 6 marca? (pol.). f1wm.pl, 2014-02-21. [dostęp 2014-02-21].
Linki zewnętrzne |
- Oficjalna strona zespołu (ang.). williamsf1.com. [dostęp 2014-01-25].
Williams Martini Racing
|
Kierowcy wyścigowi |
Lance Stroll (#18)
Siergiej Sirotkin (#35)
|
Kierowcy rezerwowi |
Robert Kubica
|
Twórca zespołu |
Frank Williams
|
Współtwórca zespołu |
Patrick Head
|
Zastępca szefa zespołu |
Claire Williams
|
Dyrektor techniczny |
Paddy Lowe
|
Szef wydajności inżynierii |
Rob Smedley
|
Menedżer sportowy |
Steve Nielsen
|
|
Modele samochodów Williams, które brały udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1
|
- FW01
- FW02
- FW03
- FW04
- FW05
- FW06
- FW07
- FW07B
- FW07C
- FW08
- FW08C
- FW09
- FW09B
- FW10
- FW11
- FW11B
- FW12
- FW12C
- FW13
- FW13B
- FW14
- FW14B
- FW15C
- FW16
- FW16B
- FW17
- FW17B
- FW18
- FW19
- FW20
- FW21
- FW22
- FW23
- FW24
- FW25
- FW26
- FW27
- FW28
- FW29
- FW30
- FW31
- FW32
- FW33
- FW34
- FW35
- FW36
- FW37
- FW38
- FW40
- FW41
|
|
Samochody, które rywalizowały w Formule 1 w sezonie 2014
|
- Red Bull RB10
- Marussia MR03
- Mercedes F1 W05 Hybrid
- Ferrari F14 T
- Lotus E22
- Caterham CT05
- Force India VJM07
- Williams FW36
- McLaren MP4-29
- Sauber C33
- Toro Rosso STR9
|
|
7tvNVvO9OlIyKPRvb,jUM,Npr5af7,I,2AmQQMj4VPE6V7 V16iP,OZSKFZ0WuR
這個網誌中的熱門文章
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...