Williams FW28

Multi tool use
| |||
![]() | |||
Kategoria |
Formuła 1 |
||
Konstruktor |
Williams Cosworth |
||
Projektant |
Sam Michael (dyrektor techniczny) Loïc Bigois (szef ds. aerodynamiki) Jörg Zander (główny projektant) |
||
Dane techniczne | |||
Nadwozie |
z kompozytu włókna węglowego, poliamidów aromatycznych i epoksydu, przewyższające wymaganą przez FIA odporność na zderzenia |
||
Zawieszenie przednie |
podwójny układ ramion z włókna węglowego, z wiązadłem łączącym z włókna węglowego i popychaczem aktywującym skręcane sprężyny |
||
Zawieszenie tylne |
ramiona i popychacz aktywujący skręcane sprężyny oraz wahacze |
||
Silnik |
Cosworth CA2006 2.4 V8 |
||
Skrzynia biegów |
sekwencyjna półautomatyczna skrzynia biegów WilliamsF1, siedem biegów + wsteczny, niezakłócona zmiana biegów, obudowa z aluminium z mechanizmem Xtrac, zmiana biegów elektro-hydrauliczna |
||
Hamulce |
sześciotłokowe szczęki AP, tarcze i podkładki z włókna węglowego Carbon Industrie |
||
Waga |
605 kg z wodą, olejem i kierowcą |
||
Paliwo |
Petrobras |
||
Olej |
Castrol |
||
Opony |
Bridgestone Potenza |
||
Historia | |||
Debiut |
GP Bahrajnu 2006 |
||
Kierowcy |
9. Mark Webber 10. Nico Rosberg |
||
Używany |
2006 |
||
Wyścigi |
18 |
||
Wygrane |
0 |
||
Pole position |
0 |
||
Najszybsze okrążenie |
1 |
||
|
Williams FW28 – bolid teamu Williams na sezon 2006, zaprojektowany i wybudowany przez Williams. Został zaprezentowany 27 stycznia 2006 w brytyjskiej Grove[1].
Wyniki w Formule 1 |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie |
Wyjaśnienie |
Złoty |
Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny |
2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy |
3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony |
Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski |
Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony |
Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy |
Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny |
Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały |
Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) |
Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie |
Start z pole position |
Kursywa |
Najszybsze okrążenie wyścigu |
* |
Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Sezon |
Konstruktor |
Kierowcy |
Wyniki w poszczególnych eliminacjach |
Wyniki kierowców |
Wyniki konstruktora |
|||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() BHR |
![]() MYS |
![]() AUS |
![]() SMR |
![]() EUR |
![]() ESP |
![]() MCO |
![]() GBR |
![]() CAN |
![]() USA |
![]() FRA |
![]() DEU |
![]() HUN |
![]() TUR |
![]() ITA |
![]() CHN |
![]() JPN |
![]() BRA |
Punkty |
Pozycja |
Punkty |
Pozycja |
|||
2006 |
![]() |
![]() |
6 |
NU |
NU |
6 |
NU |
9 |
NU |
NU |
12 |
NU |
NU |
NU |
NU |
10 |
10 |
8 |
NU |
NU |
7 |
14 |
11 |
8 |
![]() |
7 |
NU |
NU |
11 |
7 |
11 |
NU |
9 |
NU |
9 |
14 |
NU |
NU |
NU |
NU |
11 |
10 |
NU |
4 |
17 |
Przypisy |
↑ Marek Roczniak: Oficjalna prezentacja nowego bolidu Williams FW28 (pol.). f1wm.pl, 2006-01-27. [dostęp 2006-01-27].
|
|
2,zUMZsHz,nKSjwI1B aZCZE6VHJ,EkP